האם אליצור נתניה תשחק בסופו של דבר בליגת העל? אחרי שאושרה עקרונית על ידי הבקרה התקציבית, העולה החדשה קיבלה היום (ראשון) מכתב ממינהלת הליגה ובו בקשה להעברת לו"ז מפורט לגבי הקמת אולם בעיר בעל קיבולת של לפחות 2,500 מקומות ישיבה, המחסום האחרון לאישור הקבוצה להשתתפות בליגת העל.
במינהלת מצד אחד קיבלו הודעה מראשת העיר של נתניה, מרים פיירבג-איכר, לכך שהיא מתכוונת לבנות אולם, אך לא הובאו לכך אסמכתאות בפועל, כמו למשל אישור קרקע.
1 צפייה בגלריה
שחקני נתניה חוגגים את העלייה לליגת העל
שחקני נתניה חוגגים את העלייה לליגת העל
שחקני נתניה חוגגים את העלייה לליגת העל
(צילום: מישל פישמן, מנהלת הליגה הלאומית)
לכן במינהלת שלחו את המכתב המדובר ליו"ר אליצור נתניה, אבידן נגר, על מנת להבין בדיוק איפה הדברים עומדים מתוך כוונה כי אכן הקבוצה תשחק בליגת העל במידה שתספק את המידע ותעמוד בלו"ז.
כך למשל מבקשים במינהלת לקבל לוח זמנים להקצאת הקרקע, פירוט לגבי העמדת המקור התקציבי לבניית האולם ועד לרמת טופס 4 והיתר אכלוס. במינהלת לא רוצים שהקבוצה תשחק עכשיו לצורך העניין 4-3 עונות מחוץ לעיר כי ברור לכולם שכמות האוהדים הפוטנציאלית שתבוא למשחקי הבית שלה היא נמוכה מאשר אם המשחקים היו נערכים בנתניה, ובסוף הקבוצה תיפגע מבחינת ההכנסות שלה כמו גם המוצר שנקרא ליגת העל בכדורסל, במידה שהאולם הביתי שלה יהיה ריק.
יש לציין כי בעבר כבר הבטיחה ראשת העיר פיירברג-איכר להקים אולם ספורט מודרני בעיר, ולא פעם אחת, אך הדברים לא קרו בפועל. ואין בכלל ספק שלנתניה, אחת הערים הגדולות במדינה, שהתפארה בעבר במיתוג כ"עיר הספורט של ישראל