אחרי דני אבדיה וים מדר שנבחרו בדראפט 2020, כישרון ישראלי נוסף מאותם גילים רוצה להגיע ל-NBA. קפטן גלבוע/גליל, יותם חנוכי (20, 2.04 מ') צפוי להירשם לדראפט 2022.
חנוכי, שבגיל צעיר יותר נחשב לאחד הכישרונות הגדולים בכדורסל הישראלי, היה לאורך שנים באותה משוואה עם דני אבדיה, אך סדרה של פציעות קשות עצרו את התקדמותו בזמן ששחקנה של וושינגטון וויזארדס רק הלך ופרח.
2 צפייה בגלריה
אדאמס שומר על חנוכי
אדאמס שומר על חנוכי
חנוכי אתמול מול הפועל ירושלים
(צילום: אורן אהרוני)
בעונת 2020/21, שהייתה הראשונה המלאה שלו בבוגרים, סיים חנוכי עם ממוצע של 5.3 נקודות ו-2.8 ריבאונדים ב-15.1 דקות. נכון, מספרים לא מרשימים, אבל לפי משחקי ההכנה של גלבוע/גליל וההבנה שהוא, יחד עם מייקל בריסקר, הם שני הישראלי המובילים של הקבוצה מגן נר, הממוצע שלו צפוי להשתפר בהתאם. אתמול לצורך העניין בהפסד להפועל ירושלים בגביע ווינר סיים חנוכי עם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים.
מספר סקאוטים מקבוצות ה-NBA כבר הבטיחו את הגעתם לישראל, וכן לאיטליה שם תפגוש גלבוע/גליל את רג'יו אמיליה בבית 4 ביורופקאפ, על מנת להתרשם ממנו.
2 צפייה בגלריה
נועם דוברת
נועם דוברת
דוברת. גם הוא עשוי להירשם לדראפט
(צילום: עוז מועלם)
שחקן ישראלי נוסף שעשוי להירשם לדראפט, והמניה שלו נמצאת בעלייה בשנה-שנתיים האחרונות הוא נועם דוברת ממכבי ראשון לציון, אך בעקבות גילו הצעיר (יליד 2002) יש לו אפשרות להירשם לשלושת הדראפטים הקרובים (עד 2024). אצל דוברת זה יותר עניין של סיטואציה והבנה באיזה דראפט הוא עשוי להיבחר גבוה יותר בדירוג.