אחרי שני הפסדים ברציפות, נבחרת ישראל תתמודד מחר (חמישי, 18.30) מול צ'כיה על כל הקופה. ניצחון יעלה את הכחולים-לבנים לשמינית הגמר מהמקום השלישי, בעוד שהפסד ישלח את ישראל הביתה אלא אם הולנד תפתיע את פינלנד במשחק המוקדם (15:00).
הערב, ערכה ישראל את האימון המסכם לקראת המשחק הגורלי. "אנחנו מגיעים עם אנרגיות חיוביות ואמונה", אמר גל מקל. "אתה יודע שכל המדינה מאחוריך, אנחנו רוצים לעשות שמח לנו ולכולם ולהשיג את המטרה שסימנו לעצמנו - עלייה לשמינית הגמר".
2 צפייה בגלריה
גל מקל מול מיציץ'
גל מקל מול מיציץ'
מקל מול מיציץ' בהפסד לסרביה
(צילום: FIBA PHOTOS)
מקל התייחס גם לעובדה שצ'כיה תיהנה מיתרון ביתיות: "זה דווקא לטובתנו. חווינו קהל ביתי ביורובאסקט וזה לפעמים עובד נגדך, כי יש לחץ וציפיות. אם זה יילך למשחק צמוד הם יהיו יותר בלחץ. זה משחק של להיות או למות ואני מקווה שנעשה את המשחק הכי טוב שאנחנו יכולים".
על היכולת בהפסד אתמול (שלישי) לסרביה אמר: "אחרי שהיה משחק פחות טוב מול פולין ברמה של האנרגיות והגישה, הראינו שאנחנו יכולים להתמודד גם עם נבחרות גדולות".
מקל התייחס גם לתפקידו בנבחרת: "להטריף את כולם, לדאוג שכולנו נבוא חדים. אתה צריך לבוא מוכן, אנחנו מקצוענים. מה שלא תלוי בך לא תלוי בך, אתה צריך לעלות למגרש ולעשות את הכי טוב, ומה שתלוי בגיא גודס ובצוות תלוי בהם. מאוד בוערת בי האליפות הזאת, בכל השנה האחרונה עשיתי המון דברים רק כדי להיות פה. גם ברמה הבריאותית, וגם ברמה של מה שקרה לצערי במשפחה שלי בתקופה האחרונה (ווילי סימס, אביה של זוגתו, מאושפז בבית החולים). זה מאוד חשוב לי, ויכול להיות מאוד מתוק עבורי ניצחון מחר ועלייה לשלב הבא".
"המילה כישלון לא מהדהדת", הוסיף מקל. "אני חושב שמי שמתעסק בפחד במעמדים האלה לא שורד. אני גם מתכנן להגיד לכולם שברגע שאתה עולה למשחק ואתה מפחד להפסיד - אז הפסדת. אתה צריך לרצות לנצח ולא לפחד להפסיד, כי במשחקים כאלה אמיצים מנצחים".
2 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
משחק על כל הקופה. גודס
(צילום: AP)
גם המאמן גיא גודס התייחס ליתרון הביתיות הצ'כי. "הלחץ אמור להיות יותר עליהם", אמר המאמן. "אני חושב שאנחנו קבוצה לא פחות טובה, אני סומך על הבחורים, הם מודעים לחשיבות של המשחק הזה. מול הסרבים היינו מאוד אגרסיביים, גם עלינו ללא לחץ וזה השפיע עלינו לטובה. אם נביא את התשוקה ואת האנרגיות של אתמול, ונעשה את זה במשך 40 דקות ונהיה ביחד, אז אני מאמין שאפשר לעשות את זה".
גודס הוסיף כי "יש לנו לפעמים רגעים שאנחנו מכריחים דברים ברמה האישית. בגלל זה אני אומר להיות ביחד, כי זה לא רק ביחד על הפרקט, אלא גם בדברים הקטנים כמו לתת כיף אחד לשני ולתמוך אחד בשני. היו משחקים ששחקנים היו קצת יותר עצבניים, וזה חלק מטורניר ארוך ומתיש, שלפעמים גם מוציא דברים לא טובים. אבל בסך הכל החבר'ה מאוד רוצים לשחק ולנצח ביחד. אני מרגיש בסדר עם כל הלחץ. אני צריך לעשות את העבודה שלי על המגרש ולעזור לשחקנים ולנבחרת לנצח. זה התפקיד שלי, לעמוד בפרונט עם כתפיים רחבות, זה החיים בספורט".
על המפגש הצפוי עם המאמן הישראלי של צ'כיה, ננו גינזבורג, אמר גודס: "אין ספק שננו מכיר את השחקנים שלנו, זה סוג של יתרון מסוים. זה פיקנטי ויפה, אבל כשהכדור נזרק - זה רק מי שנמצא על המגרש".