האם יוקפאו היורדת והעולות בליגת העל בכדורסל? מחר (רביעי) יתקיים במינהלת הליגה דיון בנושא, כאשר כל 13 היו"רים יידרשו להכריע. חלק מקבוצות התחתית מנצלות את השעות האחרונות לפני ההצבעה על מנת לשכנע את ראשי הקבוצות האחרות להצביע בעד ביטול היורדת, כשהנימוק העיקרי הוא המציאות שכפתה מלחמת חרבות ברזל על הערך הספורטיבי.
בנוסף ידונו בנושא העולות, על אף פי שכבר קיים הסכם כתוב וחתום עם איגוד הכדורסל בו יעלו שתי קבוצות לליגת העל בשנה הבאה. ישנם יו"רים שלא מעוניינים להגדיל את הליגה שכבר מונה 13 קבוצות ל-15, ובליגה הלאומית מגיבים שיגדילו עונה הבאה את מספר היורדות, בלי לשנות ולפגוע בהסכם שנחתם, שכן יש כבר קבוצות שמתכוננות לפלייאוף בלאומית.
2 צפייה בגלריה
ארי שטינברג
ארי שטינברג
החלטה לא צפויה להתקבל מחר. יו"ר המינהלת ארי שטינברג
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
ברק פלג
ברק פלג
שיחות שכנוע עם הזרים. פלג
(צילום: אפי שריר)
ההחלטה הסופית לא צפויה להתקבל מחר, אף על פי שההצבעה אכן תתקיים. ישנן מספר קבוצות שהביעו תקווה שגורמים נוספים לא ישפיעו על אורך זמן התשובה, שכן סיום העונה הסדירה והכניסה לבית העליון והתחתון אמורים להיקבע כבר בסוף החודש. הדיון היה בעבר אצל איגוד הכדורסל, אולם לא הייתה תשובה חד משמעית מה יקרה בשנתיים הקרובות בנוגע לעולות.
אחת הקבוצות שדוחפת להקפאת היורדות ועדיין מושפעת מהמלחמה היא הפועל גליל עליון. ימים לא פשוטים עברו על הקבוצה, כאשר בלילה בין שבת לראשון חווה הצפון מטחים כבדים מכיוון לבנון, שהצטרפו לאיום הכתבמ"ים מאיראן. כבר בבוקר פנו עומאר סילבריו, אלפונסו אנדרסון ושון מילר להנהלת הקבוצה וביקשו לעזוב מיידית את קיבוץ איילת השחר, שם התגוררו השחקנים במלון (מתאמנים בכפר בלום). כעת הקבוצה לנה במלון בזיכרון יעקב ומתאמנת בחדרה, אך הרצון לעזוב עדיין קיים אצל השלושה. הזר הרביעי הוא ג'יימס פלדין, שכזכור היה גם הזר היחיד של הקבוצה הצפונית העונה לתקופה מסוימת.
בגליל מנסים לשכנע את הזרים להישאר מאחר שזיכרון יעקב הוא אזור שקט, שמתקיימים בו חיי שגרה. השלושה עדיין מביעים חשש ומעוניינים לעזוב, ובקבוצה, כולל המאמן ברק פלג, ממשיכים בשיחות איתם במטרה שישארו עוד חודש בלבד. הסוכנים של השלושה לוחצים עליהם לעזוב ובקבוצה מקווים שיצליחו במאמצים, אולם מודעים לכך שגם קיים סיכוי שפלדין שוב יישאר כזר בודד.