"זה היה מביך מאוד, אסור שמשחק כזה יחזור על עצמו, לא בבית ולא בחוץ", הודו במכבי ת"א אתמול (חמישי) אחרי ההשפלה 116:87 לבאסקוניה. בעקבות ההפסד, מכבי ת"א במאזן 2:4 ובשבוע הבא מחכה לה יריבה ספרדית נוספת: ברצלונה בבית.
הצהובים הגיעו למשחק אחרי שלושה ניצחונות ביתיים ופשוט התפרקו מקצועית ומנטלית. ההתפרקות התחילה כבר מהדקות הראשונות כשהמארחת עלתה ל-22 הפרש אחרי שקלעה 35 נקודות ברבע הראשון. בערב שבו ההגנה מחפירה, גם ההתקפה לא ממש עבדה. חלק מזה נובע גם מכך שווייד בולדווין התחיל את המשחק מול האקסית עם יכולת התקפתית רעה, ושאר השחקנים לא חיפו על כך.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
השחקנים שלו קרסו מנטאלית. קטש
(צילום: EPA)
מדובר ללא ספק באחת ההופעות הגרועות של מכבי ת"א בשנים האחרונות. היא ספגה את כמות הנקודות הגדולה ביותר מאז שמפעל היורוליג עבר למתכונת החדשה. אבל הדבר שמדאיג את הצוות המקצועי יותר מכל דבר אחר זה חוסר התיאום שנראה על הפרקט למרות שאנחנו כבר בנובמבר. המשחק המבולבל והריפיון ההגנתי באו לידי ביטוי עם 27 ריבאונדים של הצהובים לעומת 39 של המארחת. זה תורגם ל-45.5% לשלוש ו-77.8% אחוז לשתיים של הבאסקים.
סיבה נוספת לדאגה היא היכולת שהקבוצה מציגה במשחקי החוץ. מול פנרבחצ'ה מכבי ת"א הפסידה ב-15 הפרש והפעם ב-29, מה שמבטא מעין התפרקות כללית בכל מה שקשור לפן המנטלי.
רוב החיצים כמובן מופנים אל השחקנים כשנראה שאחרי רצף של ניצחונות הגיעו שאננים, רכים ובעיקר הציגו חוסר מוטיבציה בהגנה. גם המאמן עודד קטש לא נקי מביקורת, מאחר שהוא זה שמנהל את החבורה בצהוב, וצריך למנוע מצבים כאלה מלכתחילה עם תוכנית משחק שאמורה לעבוד גם מבחינה הגנתית, ובנוסף לדאוג לפן המנטלי גם במשחקים הקשים.
2 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
זה לא היה כוחות. לורנזו בראון
(צילום: EPA)
"המשחק הזה הוא ניסיון ולמידה עבורנו", אמר בונזי קולסון, שסיים את הערב עם 10 נקודות ו-5 ריבאונדים, "אנחנו צריכים לעלות לשחק יותר חזק, יותר אגרסיבי, להיצמד יותר לתוכנית המשחק שלנו. לא עמדנו ביעדים האלה הפעם. זה היה מבחן עבורנו, אנחנו צריכים להמשיך הלאה, לצפות בווידאו של המשחק, לראות מה אנחנו יכולים לעשות טוב יותר, ופשוט להיות בפוקוס על עצמנו".
לצהובים אין כל כך הרבה זמן לאסוף את השברים וכבר ביום ראשון הקרוב הם ידרימו למשחק חוץ מול הפועל אילת, במסגרת המחזור החמישי בליגת העל. ביום חמישי, כאמור, ברצלונה מגיעה ליד אליהו.