האם הפועל ירושלים מצאה מחליף לאורן עמיאל? הקבוצה סימנה את המאמן האוסטרי מרטין שילר (39), שנחשב כאחד הכוחות העולים בכדורסל האירופי.
אם ירושלים לא תצליח להחתים את שילר, שעדיין לא סגר את ענייניו בז'לגיריס קובנה (ממנה פוטר לפני מספר שבועות), שני מועמדים זרים נוספים עומדים על הפרק. גורמים המעורים בבדיקות מול סוכנו של האוסטרי אישרו את הדברים. מנכ"ל המועדון גיא הראל והמנהל המקצועי יותם הלפרין יקבלו את ההחלטה בנוגע לזהות המאמן בימים הקרובים.
3 צפייה בגלריה
מרטין שילר
מרטין שילר
מרטין שילר. כוח עולה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
מרטין שילר
מרטין שילר
פוטר מז'לגיריס לפני מספר שבועות. שילר על הקווים
(צילום: EPA)
שילר התחיל את העונה בז'לגיריס קובנה ביורוליג, אך פוטר בחודש שעבר. במועדון מקווים שיוכל לשדרג מיידית את הקבוצה (שתחת המאמן הזמני יותם הלפרין הספיקה להביס את הפועל חולון בליגה), ושיציל את העונה האירופית שלה. עמיאל סיים את דרכו אחרי שלושה הפסדים בשלושה מחזורים בליגת האלופות.
שילר שימש בעבר כעוזר מאמן נבחרת גרמניה, והרשים במיוחד בליגת הפיתוח של ה-NBA (ג'י-ליג) כשזכה לפני שנתיים בתואר מאמן העונה אחרי שהוביל את סולט לייק סיטי, קבוצת הבית של יוטה ג'אז, למאזן הטוב במערב.

חוסר סבלנות

בקיץ 2020 הגיע שילר לז'לגיריס, ובעונה שעברה זכה איתה בדאבל הליטאי. הקבוצה גם הפתיעה לטובה עם מאזן 17:17 ביורוליג, והתברגה במקום ה-11. העונה לראשי המועדון לא הייתה סבלנות, והוא פוטר כבר לאחר שני הפסדי הפתיחה ביורוליג (גם מחליפו יורי זדובץ' לא הרים את ז'לגיריס, שעומדת על מאזן 7:0 ותקועה במקום האחרון).
3 צפייה בגלריה
מרטין שילר
מרטין שילר
שילר. המחליף של אורן עמיאל?
(צילום: EPA)
בהודעת המועדון נאמר אז: "ברור שהקבוצה לא משחקת ברמה שכולם רוצים לראות. לא יכולנו לבזבז זמן והיינו צריכים לקבל החלטה מהירה. זה לא אומר ששילר לא עשה כאן דברים טובים, ובמהלך 15 חודשי שיתוף הפעולה בינינו ראינו נקודות חיוביות רבות".
כעת הוא ינסה להתניע מחדש את הקריירה בירושלים, שחזרה במהירות לאופציית המאמן הזר אחרי שהשידוך עם עמיאל לא הצליח.
פורסם לראשונה: 05:55, 05.11.21