אחרי שמכבי ת"א חזרה מיוון עם 1:1 בסדרת רבע גמר פלייאוף היורוליג מול פנאתינייקוס, כ-1,000 אוהדים צהובים כבר הגיעו לבלגרד, שם תארח קבוצתם את משחקים 3 ו-4 בסדרה שייערכו מחר (שלישי, 20:00) ובחמישי (21:45). עדיין לא ברור כמה אוהדים יוכלו להיכנס לאולם פיוניר המיתולוגי, אך מה שבטוח הוא כי רוב היציעים יהיו ריקים. היוונים, שזכו לתמיכה של 18 אלף אוהדים בשני המשחקים הראשונים, קיבלו כ-50 כרטיסים בלבד.
כידוע, בגלל מלחמת "חרבות ברזל" נאלצה מכבי ת"א לארח בבלגרד לאורך כל העונה האירופית, והמשטרה המקומית אסרה כניסת אוהדים בגלל המצב הביטחוני. הפעם, נכון לעכשיו, היא מאפשרת לצהובים להכניס כ-250 אוהדים, אך במכבי ת"א נעשו ונעשים מאמצים רבים לקבל אישור להכניס כמות גדולה יותר של אוהדים. ל-ynet נודע שהיום צפויה פגישה מכרעת בנושא בין גורם בממשלה הסרבית, המשטרה המקומית, היו"ר שמעון מזרחי ומנהל פעילות הכדורסל ניצן פררו.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א בדרך לבלגרד
אוהדי מכבי ת"א בדרך לבלגרד
"התחושות טובות". אוהדי מכבי ת"א בדרך לבלגרד
(צילום: אפרת עמורבן )
"עשינו נסיעה משפחתית - אבא שלי, אח שלי ואני", סיפר אוהד מכבי ת"א רום לב שהגיע לבלגרד, "הגענו כדי לעודד את הקבוצה. אני מרגיש שזה שלנו הפעם. לעומת מונאקו בעונה שעברה, אני מרגיש שהפעם הקבוצה יותר בוגרת. אני מבין שיש איזה עניין עם הכרטיסים, זה לא משנה לנו, גם אם נצטרך לעודד בחוץ, העיקר שהשחקנים ירגישו את האווירה שלנו. אם הקבוצה תצליח להשיג שני ניצחונות בבלגרד ולעלות לפיינל פור, זה יהיה פשוט מטורף, ואני רוצה להיות חלק מזה. אם זה יקרה, אני אהיה עם דמעות מהתרגשות כל הטיסה חזור. לא ראינו העונה את הקבוצה משחקת ביורוליג, זה מאוד מרגש בשבילנו לנסוע איתם, לחוות את הכל מקרוב, זה היה חסר לנו מאוד".
השחקן שהכי מעסיק את אוהדי הקבוצה שהגיעו לבירת סרביה הוא כמובן וויד בולדווין, שנפצע במהלך המשחק הראשון בסדרה וסובל מקרע קטן בשריר הירך האחורי. כשהקבוצה המריאה בחזרה לארץ מאתונה, נסע הגארד לטיפולים בקרואטיה, והוא צפוי לחבור לקבוצה במהלך היום, אך ספק גדול אם ישותף משחק השלישי.
דסי פורר, אחת מהאוהדות הכי וותיקות של הקבוצה (מעל 55 שנה), סיפרה: "לא כיף לנסוע, הייתי מעדיפה שהמשחקים יהיו בהיכל. התחושות טובות, אני מקווה שננצח, אבל יהיה קשה מאוד בלי בולדווין, זה קצת טרף את הקלפים. אם שחקנים יעשו קפיצת מדרגה אז אנחנו ננצח, כי ניצחנו השנה הרבה משחקים בלי בולדווין".
במשפחת בן יעיש שהגיעה בהרכב מלא - אוהד, רוני, מיקה ונויה – הגיעו לא רק עם מזוות צהובות, אלא גם עם סיכות צהובות, שהפכו לסמל לתמיכה בהחזרת החטופים. "כל נסיעה שלנו לחו"ל היא עם מכבי", סיפרה רוני,ואוהד הוסיף: "אנחנו אוהדים שרופים, כל המשפחה, אז החלטנו ישר לנסוע. יהיה קשה בלי בולדווין, אנחנו מקווים שהוא יצטרף לפחות למשחק הרביעי. אנחנו אופטימיים. פעם אחרונה שהיינו בפיינל פור הייתה לפני עשור, זה יהיה מאוד מיוחד אם נצליח לעשות את זה הפעם".