אדם אריאל חוגג העונה "בר מצווה" של שנים בליגת העל עם מכבי ר"ג. נתון מרשים למי שרק בסוף השנה הקלנדרית יחגוג 30. העולה החדשה היא התחנה השמינית בקריירה של הגארד-פורוורד, שכללה בין היתר את הפועל ירושלים, הקבוצה בה גדל, והפועל ת"א, בה שיחק בעונה החולפת. הוא גם קפטן העולה החדשה, תפקיד שהוא מכיר היטב עוד מימיו בהפועל ירושלים, מכבי ראשל"צ ומכבי אשדוד, אולם הפעם מרגיש שונה. אולי זה הגיל, אולי זה הניסיון ואולי בכלל ההתחלה החדשה, אותה כל כך היה צריך לדבריו.
הפורוורד פוגש הערב (שלישי, 18:50) את מכבי ת"א ביד אליהו, כאשר הקבוצה שלו נאבקת בעירוני קריית אתא על תואר הפתעת העונה. לפחות מבחינת מיקום, העולה החדשה עוקפת את הקבוצה מהקריות ומפלרטטת עם הפסגה לאחר ניצחונות על הפועל ירושלים והפועל חולון. כרגע היא במקום השלישי, עם מאזן של תשעה ניצחונות מול ארבעה הפסדים.
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ר"ג אדם אריאל
שחקן מכבי ר"ג אדם אריאל
הקבוצה הרביעית בה הוא משמש כקפטן. אדם אריאל
(צילום: עוז מועלם)
אריאל פתח בחמישייה בכל 13 המשחקים של ר"ג עד כה. הוא מקבל בממוצע 27 דקות למשחק, קולע 10.9 נקודות ומוסיף 3.9 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים.
כשאריאל נשאל מה שחקן שכבר חווה כמה דברים בקריירה מחפש כשמבין שעליו למצוא קבוצה חדשה, הוא מהרהר לרגע. "אני בשלב בו מעריכים את הענף", השיב לבסוף. "אני רוצה ליהנות מכדורסל טוב. יש לי גם סוג של אחריות. לדעתי, יותר אכפת לשחקנים בגיל שלי מההצלחה של הקבוצה. יש גם את הצורך למצוא בית, מקום לצמוח איתו ולעשות דברים מיוחדים, כי בסוף זה דברים שאקח איתי לכל החיים".
אתה מופתע מאיך שהקבוצה נראית עד כה? "יש אנרגיות חיוביות ואנחנו מרגישים טוב. אנחנו עדיין מנסים להשתפר תוך כדי תנועה, וטוב שאנחנו עושים את זה עם ניצחונות. אנחנו עדיין לא משחקים את הכדורסל שאנחנו רוצים לשחק, אבל הכי טוב ללמוד כשאנחנו מנצחים. הדרך נכונה".
הקבוצה עברה זעזוע עם המלחמה, זרים עזבו והתחלפו. מה אתה יכול לספר על תקופת החיבור מחדש? "היא הייתה מאתגרת, במיוחד כשלא היו זרים. היינו צריכים להתאמן שישה-שבעה שחקנים ולראות איך ממשיכים. הזרים שהגיעו מאוד מחויבים, הם רוצים בהצלחת הקבוצה. הניצחונות על חולון וירושלים? אנחנו באים בגישה נכונה למשחקים, שומרים מעולה. אנחנו עדיין צריכים לשפר דברים בשטף שלנו".
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ר"ג אדם אריאל
שחקן מכבי ר"ג אדם אריאל
"אנחנו באים בגישה הנכונה למשחקים"
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ר"ג אדם אריאל
שחקן מכבי ר"ג אדם אריאל
"עדיין צריכים לשפר דברים בשטף שלנו"
(צילום: עוז מועלם)
בתחילת העונה הוצהר שאתם מכוונים לפלייאוף, נראה שאתם בכיוון הנכון. "עוד לפני המלחמה זאת הייתה המטרה של המועדון. אנחנו נשארים צנועים, אבל עובדים קשה ומסתכלים לכל קבוצה בלבן של העיניים. אנחנו מגיעים לכל משחק בשביל לנצח".

"נשארתי אני"

אריאל, כאמור, סיים את הקיץ שלו כשחקן של הפיינליסטית - הפועל ת"א. כמו כל שחקן, הוא גם עשה חושבים לאן הולכים כשהבין שאצל סגנית האלופה לא יקבל את מה שהוא מחפש, מספר שהיו מספר הצעות והתלבטויות. "ברגע שישבתי עם שמוליק ברנר וההנהלה הרגשתי משהו שבדיוק מתאים לי בשלב הזה בקריירה. הרגשתי משהו ביתי, עם המון תשוקה ורצון לגדול. כן היה שם רצון להישאר במקומות הגבוהים של הליגה, והרגשתי אנרגיה מיוחדת של התחלה חדשה, שזה בדיוק מה שהייתי צריך", הוא מספר.
זה עניין של לבוא לידי ביטוי בקבוצה גדולה? "לא חושב. בהפועל ירושלים הדברים לא הסתדרו. בהפועל ת"א נכנסתי לסיטואציה שלא יכולתי לשלוט בה. היה מעבר לחמישה זרים, ואני הייתי הנפגע העיקרי. הסיטואציה הייתה בעייתית, אבל כן נשארתי אני. המשכתי לעבוד על עצמי, הייתי מאוד חיובי ותמיד הייתי מוכן ורציתי תמיד שהקבוצה תנצח. אני כן גאה בעונה שלי בהפועל ת"א, ועכשיו לקחתי על עצמי אתגר חדש בר"ג".
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ר"ג אדם אריאל
שחקן מכבי ר"ג אדם אריאל
אנרגיות טובות
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א אדם אריאל
שחקן הפועל ת"א אדם אריאל
"בהפועל ת"א נכנסתי לסיטואציה שלא יכולתי לשלוט בה"
(צילום: יאיר שגיא)
איך החיבור שלך עם הקבוצה? "אני מרגיש מעולה, האנרגיות טובות. יש אנרגיות חיוביות, המון רעב להצליח ואני אוהב את זה. אני תמיד שואף ליותר, רוצה עוד, אבל כרגע מרוצה מאיך שאני נראה בקבוצה. אני תורם בהמון אספקטים ויש לי אקסטרה מחויבות לקבוצה".
יכול להיות שנחזור לראות ממך השנה שלשות ניצחון? "הלוואי. סלי ניצחון הם תמיד נחמדים לתקשורת ולאינסטגרם. אני רוצה לנצח משחקים ושר"ג תהיה איפה שהיא צריכה להיות, זו המטרה שלי בעיקר".
אתה רואה את עצמך נשאר בקבוצה לעוד הרבה זמן? זה הבית שחיפשת? "חד משמעית. בכל ריאיון כששאלו אותי מה היא הצלחה בשבילי השנה, עניתי שאפתח בחיוך את העונה הבאה שלי בקבוצה. זה אומר שנעשה פלייאוף עליון ושנהיה באירופה שנה הבאה. זאת מבחינתי הצלחה של אדם אריאל העונה. זה גם עונה על השאלה איפה אני רואה את עצמי בשנה הבאה".