במכבי ת"א שמחים על הניצחון השביעי ברציפות בליגה, 81:89 אתמול (ראשון) על הפועל גליל עליון בבית, שהגיע אחרי שהקבוצה כבר הייתה בפיגור 15 במחצית הראשונה. בזכות הניצחון, שיפרה מכבי ת"א את מאזנה ל-3:10 - מרחק חצי משחק מהיריבה העירונית הפועל ת"א שבמקום הראשון.
החניכים של קטש, שהשלימו משחק רביעי בתוך שבוע ושמחו לצאת לפגרת הנבחרות כדי לקבל מנוחה, לא הופיעו לחצי הראשון, אבל התעלו בסיום, הרבה בזכות לורזו בראון שקלע 23 נקודות וזכה למחמאות.
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
23 נקודות. בראון
(צילום: עוז מועלם)
"אני גאה בקבוצה שמצאה דרך להופיע ולעשות את הטוב ביותר", אמר ג'וש ניבו, שבלט עם 17 נקודות ו-10 ריבאונדים. "זה היה שבוע ארוך בשבילנו, משחק רביעי בשבעה ימים. היה קשה מאוד למצוא אנרגיות. לא הייתי אומר שהופתענו. גליל הגיעו ושיחקו טוב מאוד, ואנחנו לא הגענו עם הגישה הנכונה. אני שמח שהצלחנו לאסוף את עצמנו, הקהל עזר לנו גם למצוא את האנרגיות. עכשיו אני נרגש מלקבל קצת הפסקה, לטפל בגוף ובנפש שלי לפני החלק השני של העונה".
המאמן עודד קטש אמר: "אי אפשר שלא היה לראות את זה לפני. אנחנו רואים את החופשה שאנחנו כל כך צריכים מעבר לפינה, והיה קשה למצוא את האנרגיות בחצי הראשון. זה היה חצי ראשון נוראי שלנו מכל הבחינות. אמרתי לשחקנים בהפסקת המחצית שאני מבין שבלוח הזמנים הזה מאוד קשה, אבל שבואו נתעשת עשרים דקות, ניתן פוש אחרון, וזה מה שעשינו.
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"אני בעיקר שמח שניצחנו". קטש
(צילום: עוז מועלם)
"חילצנו את המשחק הזה לא בכדורסל גדול", המשיך קטש, "אבל ניצחנו באמצעות דומיננטיות בריבאונד (46 סך הכל, 32 בהגנה). הם גם עשו סלים גדולים, צריך לתת להם את הקרדיט, הם שיחקו נכון. אני בעיקר שמח שניצחנו".
גליל עליון, שנלחמה והציגה משחק יוצא מן הכלל, יוצאת בסופו של דבר עם המחמאות. זה היה המשחק החוץ האחרון של הקבוצה הצפונית בעונה הסדירה, ואחרי השבוע המתוח בגזרה, כולל מתח טילים על צפת, שם מארחת הקבוצה את משחקיה, משחקי הקבוצה עשויים לזוז. החלטה בנושא תתקבל השבוע.
בפגרת הנבחרות תנסה הקבוצה לעבות את הסגל הקצר שלה. לא פעם הסתירו בגליל שלא פשוט להביא שחקנים, בטח שזרים, בימים מורכבים שכאלה, אולם ישנה תחושה שמה שיש כרגע לא מספיק כדי להחזיק עונה שלמה מבחינת עומס על השחקנים.
"קצת מאכזב. למרות נתוני הפתיחה, היינו ממושמעים רוב הזמן", סיכם ברק פלג, "לתפוס את מכבי ביום שהיא חושבת על מנוחות ואחרי ניצחון על הפועל ירושלים, עם הכלים האלה, האמנו שאנחנו יכולים לנצח את המשחק ככל שהוא התפתח. רצינו. היינו צריכים להחזיק עוד פוזשן אחד או שניים, יחד עם מזל משלשה כזו או אחרת. נגמרנו בסוף, זה מה שמאפיין אותנו. אני סוחט את השחקנים עד הסוף, ולכן אני גאה בשחקנים שהשאירו הכל על המגרש".
3 צפייה בגלריה
ברק פלג
ברק פלג
"חצי עונה מורכבת מאוד". פלג
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו מאוד רוצים שיהיה לנו בית, כבר דיברנו על אי הודאות שאנחנו חיים בה", הוסיף פלג, "חצי עונה מורכבת מאוד, להחזיק קבוצה, להביא שחקנים. לאף אחד אין בית, אין פרטיות. לצד זה יש את החברות והגדולה. כשמסתכלים על זה לאורך זמן זה לחוץ וקשה. זאת המציאות שלנו. צפת אמורה להיות הבית שלנו וראיתם מה קרה. זה יכול לקרות כל רגע. לא חושב שמישהו פה מבין מה מתרחש בצפון, ולכן גם אנחנו נצטרך להיות גמישים לגבי איפה ומתי שנשחק".
עומאר סילבאריו, שהצטיין עם 27 נקודות, התייחס למשחק: "זה היה משחק תחרותי, אבל בסוף היינו קצרים מדי. ברבע השלישי היינו צריכים להאט, אבל לורנזו בראון התעלה ברבע הזה וזה מה שהרג אותנו". על החיים בצפון: "החיים פה קשים. התרגלתי כבר לבומים, בהתחלה הייתי מפוחד. אני מרגיש רע עם עצמי שאני רגיל לזה, אבל זאת המציאות כאן".