מאמן הכדורסל אריק אלפסי נפטר היום (רביעי) כשהוא בן 49 בלבד. בשבועות האחרונים אלפסי נלחם במחלת הקורונה ואושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב. ההלוויה תתקיים היום (15:00) בבית העלמין אביחיל. מאיגוד הכדורסל נמסר: "האיגוד מרכין את ראשו ומשתתף בצערה של המשפחה".
הערב (21:00), במפגש בין מכבי תל אביב ומכבי ראשון לציון במסגרת רבע גמר גביע ווינר, יכובד זכרו של המאמן בדקת מחיאות כפיים ושחקני הקבוצות יענדו סרטים שחורים.
2 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב הפועל אילת
הפועל תל אביב הפועל אילת
אריק אלפסי
(צילום: יאיר שגיא)
אלפסי, שנולד בנתניה, זכור בעיקר מהתקופה היפה שלו בברק נתניה המקומית, אותה העלה לליגת העל ונחל איתה הצלחה גם בבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי.
כבר בעונת הבכורה שלה העפילה נתניה עם אלפסי לפיינל פור והפסידה בחצי הגמר למכבי תל אביב, ולאחר מכן להפועל ירושלים במשחק על מקומות 4-3. אלפסי אף נבחר למאמן העונה.
בעונתו השלישית עם נתניה הוביל את הקבוצה לגמר גביע המדינה, שם הפסידה שוב למכבי תל אביב. לאחר מכן המשיך או יותר נכון חזר לאליצור אשקלון, בה עבד תקופה קצרה כמאמן ראשי עוד קודם לכן. בנוסף, עבד לאורך הקריירה גם במכבי אשדוד, עירוני נהריה והפועל אילת. סה"כ אימן אלפסי ב-276 משחקים בליגת העל במשך עשר עונות, ומאזנו עומד על 114 ניצחונות ו-162 הפסדים.
2 צפייה בגלריה
אלפסי. החזיר את נתניה לבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי
אלפסי. החזיר את נתניה לבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי
אלפסי. החזיר את נתניה לבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי
(צילום: ראובן שוורץ)
במקביל לקריירה בקבוצות, אלפסי כיהן בתפקידים שונים בנבחרות ישראל השונות. החל מ-2012 היה עוזרו של אריק שיבק בנבחרת הבוגרת, ואף לקח חלק ביורובאסקט שנה לאחר מכן. בנוסף, שימש כמאמן נבחרת הנוער ב-2013.
עוד לפני קריירת אימון הבוגרים, אלפסי נחל הצלחה גדולה בגילי הנוער. בשנת 2003 זכה עם קבוצת הנוער של מכבי נתניה בגביע המדינה לנוער, וב-2006 באליפות המדינה וכן בליגת העל לתיכונים עם שרת נתניה.
ממינהלת הליגה נמסר: "הכדורסל הישראלי מרכין ראשו הבוקר בעקבות מותו של אריק אלפסי כשהוא בן 49 בלבד. אריק היה חלק בלתי נפרד מהכדורסל הישראלי, החל את קריירת האימון כמאמן הנוער של מכבי נתניה, גידל עשרות שחקנים בשנותיו כמאמן נוער בעל הישגים אדירים במחלקת הנוער של נתניה ובית ספר שרת נתניה".
שר הספורט חילי טרופר ספד לו: "הצטערתי לשמוע על מותו של מאמן הכדורסל הבכיר אריק אלפסי ז"ל. אריק אימן קבוצות רבות, הגיע איתן להישגים כבירים ואף שימש כעוזר מאמן נבחרת ישראל. אריק הטביע חותם בעולם הכדורסל הישראלי והליכתו בטרם עת היא אבידה קשה עבור עולם זה וכמובן עבור משפחתו. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, יהי זכרו ברוך".