יחזרו למסלול ההצלחות? מכבי ת"א, שכבר סופרת ארבעה הפסדים בחמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, תארח הערב (חמישי) בבלגרד, במסגרת המחזור ה-23 ביורוליג, את פנאתינייקוס.
היוונים (מקום 4, מאזן 8:14) נמצאים במגמה שונה לגמרי מהצהובים (מקום 9, 10:12), לאחר שצברו 15 ניצחונות ברציפות בכל המסגרות, האחרון נגד סגנית אלופת היורוליג, אולימפיאקוס (80:85). ליתר דיוק, ההפסד האחרון של הקבוצה מאתונה נרשם ב-7 בדצמבר, במשחק בית מול אלופת ומוליכת היורוליג, ריאל מדריד.
3 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
לעצור את המגמה השלילית. קטש
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
הברומטר, לטוב ולרע. בראון
(צילום: Dragana Stjepanovic)
נראה שהקבוצה של עודד קטש עוד מנסה להתאושש מהמפץ שחולל את המשבר הנוכחי - איבוד יתרון 24 הנקודות נגד פרטיזן בלגרד, בסופו ניצחה הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' 79:88. בהמשך הפסידו הצהובים גם לאולימפיאקוס, ובזירה המקומית להפועל ת"א ועירוני קריית אתא.
"אני לא חושב שמדובר במשבר מקצועי", אומר גורם במועדון בעקבות התוצאות האחרונות. "זה יותר נופל על הצד המנטאלי. קורים הרבה דברים שונים ומשונים בעונה הזאת, אי אפשר שלא להתייחס לעובדה שהקבוצה משחקת מול אולם ריק ביורוליג, ומי מהשחקנים שכבר היה בעונה שעברה בקבוצה יודע מה זה הכוח של הקהל, בטח בהיכל. כל מה שצריך זה את הניצחון הזה שיחזיר את הביטחון".
בנוסף, יש לציין כי בדרבי נאלצה מכבי ת"א להסתדר ללא לורנזו בראון הפצוע, בעיה איתה הקבוצה מתקשה להתמודד לאורך העונה. בהפסד האחרון לעירוני קריית אתא, 86:78, הוא אמנם שיחק, אבל יחד עם וייד בולדווין היה חתום על תשעה מ-18 איבודי הכדור של הקבוצה – וככה קשה מאוד לנצח.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אנטוניוס קליבלנד
שחקן מכבי ת"א אנטוניוס קליבלנד
לא תורם מספיק. קליבלנד
(צילום: עוז מועלם)
אבל לא מדובר רק בשני הכוכבים של הצהובים, אלא ביכולת של הקבוצה לייצר שחקנים נוספים שייתנו ערך מוסף בדקות הקריטיות, בעיקר ביורוליג, כשנכון לעכשיו שחקניו הספסל לא ממש מספקים את הסחורה – למשל אנתוניוס קליבלנד שב-12 דקות רושם בממוצע 4.9 נקודות או ג׳יימס ווב שב-15 דקות רושם 5.8 נקודות עם 3 ריבאונדים. ההסתמכות הכמעט מוחלטת על התפוקה של שני הכוכבים הגדולי עלולה להעמיק עוד יותר את המשבר שחווה מכבי בתקופה האחרונה.