מי שנחשב אולי לכדורסלן הישראלי הכי מחוזר בעונת המלפפונים הוא גל מקל. בגיל 33, ולאחר שמונה עונות מעבר לים (בכמה קדנציות), קפטן הנבחרת צפוי לשוב לליגת העל.
הרכז הגיע לקיץ הנוכחי אחרי עונה לא פשוטה מכל הבחינות שעבר במלאגה הספרדית. הקבוצה דווקא בנתה עליו מאוד בתחילת העונה, כשהגיע אליה באמצע 2020/2019 והראה יכולת טובה. לצערו, בשלב מוקדם הוא שבר את ידו, וכשכבר החלים, חלה בקורונה. לכך אפשר להוסיף את החשד שהיה לרופאים כי יש לו קריש דם בריאות כתוצאה מהנגיף, דבר שהתברר כשגוי. בסופו של דבר, מקל שיחק רק ב־12 משחקים ולא היה כלל פקטור.
4 צפייה בגלריה
מקל. איפה הוא ישחק?
מקל. איפה הוא ישחק?
מקל. איפה הוא ישחק?
(צילום: אורן אהרוני)
במקביל, מלאגה עברה תהפוכות רבות. לואיס קאסמירו, המאמן שהביא אותו, עזב, ואת מקומו תפס אקס הפועל ירושלים, פוטיס קציקאריס. כמו כן נשיא המועדון פוטר. הקבוצה הספרדית, שבעבר הייתה חברת קבע ביורוליג, החלה בקיצוץ מסיבי בתקציב, ואף עזבה את היורוקאפ עבור ליגת האלופות של פיב"א.
מקל הבין מהר שלא יקבל הצעה להארכת חוזה במועדון, וכבר חשב על התחנה הבאה. התכנון המקורי שלו היה להישאר באירופה, אבל סיטואציה משפחתית בארץ גרמה לו להבין שאת העונה הקרובה הוא כנראה יצטרך לעשות בישראל.
4 צפייה בגלריה
קציקאריס. החליף את המאמן שהביא את מקל
קציקאריס. החליף את המאמן שהביא את מקל
קציקאריס. החליף את המאמן שהביא את מקל
(צילום: יאיר שגיא)

אינפלציית כוכבים

כשהקבוצות בארץ החלו לברר את דרישות השכר של מקל, הן נבהלו. הוא ביקש סכומים גבוהים מהפועל ירושלים והפועל חולון, שתי המועמדות הטבעיות לקלוט אותו לאור העובדה שהן משחקות גם במסגרת אירופית. אבל צריך להבין – כשישראלי מבקש סכומים גבוהים במיוחד צריך להכפיל את הנתון. הסיבה: עלות המעביד שמגדילה משמעותית את ההוצאה, בטח עבור קבוצה שאינה מכבי ת"א. לכך צריך להוסיף את השלכות הקורונה והירידה בתקציב של לא מעט מועדונים. לא סתם ממתינים כרגע בשוק לא מעט שחקנים מובילים פנויים, כמו שון דוסון, נמרוד לוי ורפי מנקו.
בחולון, וגם בירושלים, ניסו לחשוב מה עושים, ובשלב מסוים שקלו להביא זרים זולים כדי להחתים את מקל, אך כרגע ירדו מכך, כי בסכומים שהוא דורש אפשר להביא שניים ואולי אפילו שלושה אמריקאים טובים.
4 צפייה בגלריה
אורן עמיאל נימבורק
אורן עמיאל נימבורק
עמיאל. בירושלים כבר החתימו שחקן על העמדה
(צילום: FIBA.COM)
עוד קבוצה שהתעניינה היא הפועל ת"א. כשהיה צעיר מקל אהד את הקבוצה, ויש אפילו תמונה שלו מעודד, מהיציע באוסישקין, אבל גם עבור האדומים הדרישות שלו היו מוגזמות. עם זאת, אם בדיקות ה־MRI של ג'ייקובן בראון יראו שלא החלים מהפציעה בכתף, קבוצתו של דני פרנקו עשויה לשוב לשולחן המשא ומתן.
הפנייה האחרונה, וכנראה המפתיעה ביותר שקיבל מקל, הייתה מהעולה החדשה הפועל גליל־עליון. על פניו, המועדון מכפר־בלום לא יכול לעמוד בדרישות השכר של הרכז, אך הצדדים שומרים על קשר ואסור לשכוח שנשיא הקבוצה הוא יזם ההייטק זוהר לבקוביץ', שעשוי להכניס את היד עמוק לכיס על מנת להחתימו.
4 צפייה בגלריה
מקל. יצטרך להתפשר בדרישות שלו
מקל. יצטרך להתפשר בדרישות שלו
מקל. יצטרך להתפשר בדרישות שלו
(צילום: עוז מועלם)
בינתיים עורך מקל אימונים אישיים בארץ, ומקבל סיוע מאיגוד הכדורסל עם טיפולים אצל עידו דנה, הפיזיותרפיסט הראשי של נבחרת ישראל, ואימוני כושר עם רימון יבזורי. בסוף החודש יטוס לאנגליה למחנה אימונים אישי עם אנשי מקצוע שאיתם הוא עובד כבר מספר שנים.
בשורה התחתונה, כל הקבוצות שרוצות לצרפו מחכות שמקל יפחית בדרישותיו. ועדיין, הן לא יחכו לו לנצח, וחלקן כבר החתימו שחקנים על העמדה שלו. במצב שנוצר, קפטן הנבחרת עשוי למצוא את עצמו תקוע ללא קבוצה אם לא יתגמש.