בקיץ האחרון אוהדי הכדורסל בישראל נחשפו שוב ושוב למלחמה בין שתי חזיתות: איגוד הכדורסל מול מינהלת הליגה. זה התחיל בקרב על מספר הקבוצות היורדות והעולות בליגת העל הבכירה לגברים, עליה אחראית המנהלת, לעומת הליגה הלאומית, עליה אחראי האיגוד, יחד עם יתר נבחרות ישראל, ליגת הנשים והנוער. לאחר מכן החליט האיגוד כי הוא מעוניין להשיב לידיו את ניהול הליגה הבכירה, תוך התנגדות המנהלת ופרסום הודעות זו נגד זו ברשתות, לעיתים בעיתוי לא הכי טוב, כמו משחקי נבחרת.
אלא שהיום (חמישי) הצליח איגוד הכדורסל לקבל אישור שליגת העל תחזור אליו בתום עונת 2022/2023, לאחר שבית הדין העליון של האיגוד פסק זאת במסמך שנפרס על פני 78 עמודים. המינהלת - שקמה בדיוק לפני עשרים שנים (ומורכבת בין היתר מ-10 יושבי ראש ובעלים של קבוצות בליגה הבכירה) כדי לפקח ולהסדיר את ניהולה של הליגה, במקום האיגוד - מתנגדת למהלך.
1 צפייה בגלריה
הלוי
הלוי
יו"ר האיגוד, עמירם הלוי
(צילום: עוז מועלם)
העומד בראשה, שמואל פרנקל אמר בתגובה לפרסום: "אני מקווה כי פסק הדין נותן למנהלת ולאיגוד אפשרות לנהל משא ומתן ללא לחץ ולהגיע להסכם חדש שמבטא את עקרונות ההסכם הקיים. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות, תמשיך המנהלת בהכנות להקמת ליגה עצמאית החל מעונת 2023/24 ואילך. אני מברך את בית הדין שהפנה את הנהלת האיגוד בסעיף 77 'לבחון באורח מקצועי וענייני את הצורך והטעם להעברת הניהול' ובכך הוא מעיד על הערכתו לפועלה של המנהלת ב-20 השנים האחרונות".
במינהלת מסרו: "מינהלת הליגה ממשיכה לנהל את ליגת העל לטובת הכדורסל, קבוצות הכדורסל המקצועניות, וקהל האוהדים. בדיון שהתקיים לפני כשבועיים, עלה יותר מפעם אחת נושא היעדר הטעם והסיבה המוצקים לביטול ההסכם בין המנהלת לאיגוד".
עם ובלי קשר, המינהלת ממשיכה לקוות כי ידה המושטת להסכמות והבנות לטובת ליגת העל וקבוצותיה, ולטובת הכדורסל בכלל, תיענה על ידי איגוד הכדורסל, וכי הצדדים ישכילו להגיע להבנות כפי שהשכילו לעשות ב-20 השנים האחרונות".
במידה והדבר לא יצלח, תפעל המנהלת לבחון את דרכה לעתיד גם לאחר העונה הקרובה, בהינתן הניתוק מאיגוד הכדורסל שכפה האיגוד. ניתוק שהמינהלת לא יזמה ולא חפצה בו".