"הייתי גמור, ראיתי שחור ואחרי שהצלחתי לזהות שאני חווה התקף חרדה קשה, אזרתי אומץ ושלחתי הודעה לאסי עזר", כך כתב היום (שני) פורוורד מטרופוליטנס 92 ונבחרת ישראל תומר גינת בפוסט חושפני ברשתות החברתיות. "ידעתי שהוא עבר הרבה עם חרדה בחייו ואחרי היכרות קלה בינינו כמה שבועות קודם לכן החלטתי שאולי הוא יכול לעזור לי".
עזר, שנמצא בחופשה בלונדון, סיפר ל-ynet על ההיכרות עם גינת, השיחות בין השניים ועל הסיוע שנתן לכדורסלן הישראלי מרחוק. "לפני המקרה דיברנו כמה פעמים באינסטגרם, שיחות קטנות כאלה. הכרנו דרך חברים משותפים", אמר עזר. "יום אחד קיבלתי ממנו הודעה שהוא מתנצל וישמח לשוחח איתי למרות שלא דיברנו באמת בעבר".
2 צפייה בגלריה
תומר גינת ואסי עזר
תומר גינת ואסי עזר
תומר גינת ואסי עזר
(צילום: ©Metropolitans92, ענת מוסברג)
על מה דיברתם? "הוא סיפר לי על מה שהוא עובר, על כל החרדה. ביקשתי שיסביר ואז הוא באמת פירט לי על כל הדברים שהוא כתב היום בפוסט. ישר אמרתי לו שיתקשר אליי וניהלנו שיחה בווידיאו במשך 40 דקות באמצע הלילה. עשיתי בעצם את מה שרבים אחרים עשו איתי, לא הרגעתי אותו, אלא נתתי לו כלים להתמודד. הסברתי לו שהוא עובר משהו נורמלי לחלוטין, שמדובר בהצפה נפשית ורגשית, בסיטואציה הזו אתה מרגיש כאילו עברת תאונת דרכים".
איך הרגשת עם זה שהוא פנה דווקא אלייך? "מהיום שפרסמתי על התקפי החרדה שלי פנו אליי מאות אנשים, לא מפורסמים או שחקנים, ואז עשיתי שאלות תשובות באינסטגרם, לקחתי את זה כמו שירות חברי לאנשים שלא מכירים את הסיטואציה. אני לא רופא, זה רק כדי לתת תמיכה ושאנשים יבינו שהם לא לבד, כי מי שנמצא סביבך לא רואה את מה שאתה עובר. וכמובן אני דואג גם להסביר שצריך לפנות לאנשי מקצוע, גם את תומר שלחתי לדבר עם פסיכולוג".
איך בעצם עזרת לו? "יש הרבה דרכים, כל מיני שיטות טיפול. אני יכול להיות אחלה עזרה ראשונה, אבל אני לא רופא. את מה שקיבלתי בעצמי נתתי בחזרה לאחרים. לאורך השנתיים האחרונות אני חוקר כל מיני שיטות לחרדה. שלחתי לתומר קטעי מדיטציה שעזרו לי, קטעי יוטיוב שעוסקים בכל הנושא של חרדה, ניסיתי ליצור לו הסחות דעת. פעם אחת הוא היה בהתקף מאוד חזק, הוא אמר לי שהוא לא יכול לצאת מזה אז שלחתי לו את הפרק הראשון של העונה החדשה של 'להיות איתה', למרות שהיה אסור לי. זה לתת למוח הפסקה, במקרה שלו זה נורא קל, כי הוא יכול פשוט לעשות אימון. זה משנה את כל התהליכים הכימיים שהגוף עובר. אחרי זה כמובן שאמרתי לו לעדכן את הבת זוג שלו בכל דבר, לספר לחברים. הפסיכולוגית שלי אמרה שאני מכוון את האנטנות ורק צריך לכוון אותן החוצה".
2 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
עזר: "הוא חושב שאני עזרתי לו, אבל הוא לא יודע כמה כוח הוא נתן לי". גינת במדי מטרופוליטנס
(צילום: ©Metropolitans92)
כמה זה חשוב שיותר אנשים יוציאו את זה החוצה וידברו על זה בפומבי? "המון פעמים אנשים שמדברים איתי בפרטי אומרים שהם מתביישים, לא רוצים לשתף את המשפחה, אבל אני מהרגע הראשון עשיתי את זה. אולי בגלל שיצאתי מהארון הבנתי כמה כוח זה נותן לשתף דברים וכמה אנשים תומכים בך. תומר לא מתבייש וזה הופך אותו לספורטאי על. אם יצא משהו טוב מכל זה, זה שהכרתי את תומר, הוא חושב שאני עזרתי לו, אבל הוא לא יודע כמה כוח הוא נתן לי וכמה הוא זה שעזר לי, דרכו עברתי על המנטרות שעזרו לי בעבר וזה באמת נתן לי חושה מאוד מעצימה".