"הבית החדש של הקבוצות הישראליות", מכנים כעת תושבי בלגרד את עירם, זאת לאחר שמכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל ת"א בחרו העונה בבירת סרביה כבסיס האם שלהם למשחקים במסגרת האירופית בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" שאילצה אותן לחפש בית חדש שיארח אותם מחוץ לישראל.
מחר (שלישי, 20:00) תארח מכבי ת"א את פנאתינייקוס באולם פיוניר למשחק מספר 3 בסדרת רבע גמר היורוליג, ותושבי בלגרד מודעים היטב לאירוע. כשהם פוגשים ישראלים שמסתובב ברחובות שלהם, הם מיד פותחים בשיחה ארוכה על הקבוצות הישראליות, על הכדורסל האירופי שכל כך יקר לליבם, על ההזדמנות שהשחקנים הישראלים הכי אוהבים לבצע למלון שלהם, ובעיקר על ים מדר, שבקיץ האחרון עזב את פרטיזן בלגרד לטובת לפנרבחצ'ה.
1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א אימון לקראת באיירן מינכן
מכבי ת"א אימון לקראת באיירן מינכן
בלגרד הפכה לבית שלהם באירופה. שחקני מכבי ת"א באימון
(צילום באדיבות המועדון)
"בלגרד אימצה את הקבוצות הישראליות באהבה גדולה", מספר אחד מנהגי המוניות בעיר, "הרי זה ידוע שאוהבים אצלנו ספורט, בטח כדורסל, אז זה נחמד שקבוצות נוספות שמשחקות כדורסל במפעלים אירופיים נחשבים הגיעו עד לכאן כדי לשחק את כל העונה שלהן פה. רק חבל שאי אפשר היה להיכנס למשחקים. אני בטוח שאם היו מאפשרים כניסה, היו מגיעים הרבה מאוד סרבים, כי כאלה אנחנו, אוהבי ספורט".
ניקולה, בעלים של חנות שייקים ופירות בבלגרד, סיפר: "כולם יודעים שמכבי ת״א משחקת מחר נגד פנאתינייקוס. אני מאמין בהם ובטוח שהם יצליחו לעלות לפיינל פור. במשך כל העונה הזמינו ממני שחקני מכבי ת"א למלון שלהם כל מיני דברים בריאים שהם אוהבים לשתות ולאכול, היה כיף לראות את השם שלהם על ההזמנה. זו אחת מהקבוצות החזקות והמוערכות ביותר באירופה".
"אני אוהד שרוף של פרטיזן בלגרד", המשיך ניקולה, "בגלל שאני מגיע לכל משחק ומעודד מאחורי הספסל, הכרתי את ים מדר טוב מאוד, והוא אפילו הביא לי את הגופייה שלו אחרי אחד המשחקים וחתם לי עליה. הוא כוכב עולה ואני מאחל לפרטיזן שהוא יחזור בעתיד לשחק במועדון".