בהפועל חולון מרוצים אחרי הניצחון הביתי 76:80 על הפועל ירושלים אתמול (שישי) במחזור פתיחת הליגה, והראש של הקבוצה כבר נמצא בהכנות למשחק הבא בליגת האלופות. זהו משחק הבית הראשון של קבוצתו של גיא גודס במפעל האירופי, בו היא תפגוש את אוסטנד הבלגית (שלישי 19:30). בקבוצה שואבים עידוד מיוחד משילובו המהיר של אריק גרין. במשחקו השני בלבד במדי האלופה, רשם הגארד 18 נקודות ב-34 הדקות בהן שיחק, וזכה למחמאות מחברו מרווין ג'ונס, שבעצמו היה דומיננטי עם 21 נקודות ב-10 ריבאונדים. "הוא קטלני", אמר עליו ג'ונס. "שים אותו בכל קבוצה והוא יעשה את זה. טוב שיש חברים לקבוצה בחדר הלבשה שנותנים לו להרגיש בנוח".
על כך שהם ארבעה שחקנים דומיננטיים כעת יחד עם ג'ו רגלנד והקפטן כריס ג'ונסון, השיב ג'ונס: "בכנות, זה איך ששני המשחקים האחרונים התפתחו, אם מסתכלים על הסגל שלנו אז כולם מוכשרים, בכל משחק מישהו אחר יכול להתעלות, ניב (משגב) קלע את הזריקה הכי גדולה בסיום המשחק".
3 צפייה בגלריה
אריק גרין שחקן הפועל חולון
אריק גרין שחקן הפועל חולון
"שים אותו בכל קבוצה והוא יעשה את זה". גרין
(צילום: עוז מועלם)
מתוך שלושת הישראלים של חולון, משגב הוא היחיד שבלט, כולל אותה שלשה בסוף שהייתה המפתח להענקת הניצחון של חולוניה. למעשה, הוא היחיד שקלע, אך פרדי בורדיון ושון דאוסון שותפו לדקות ארוכות ותרמו במדדים אחרים. במועדון אמרו שרוצים לראות את האחרון תורם יותר בצד ההתקפי. שחר עמיר והראל דדון, ששוב לא שותפו, זכו להתייחסות מצד גודס שאמר: “אנחנו בתחילת העונה, כרגע עמיר ודדון הם שחקנים של הקבוצה בעשירייה וזה עניין של זמן עד שהשחקנים האלה יקבלו דקות, התפקיד שלהם הוא לחכות לרגע ולקחת את ההזדמנות".
גודס התייחס לכך שרגלנד החל לקלוע רק מאמצע הרבע השלישי, ונראה עייף במחצית הראשונה, אחרי שכזכור שיחק מעל 40 דקות ביום שני. "היו לנו חששות, ככל שהעונה תתקדם נעשה את ההתאמות", אמר המאמן והתייחס גם הוא להופעה של גרין: "איכות של שחקן ברמות הגבוהות. אייקיו כדורסל מאוד מאוד גבוה, סקורר טבעי שעשה את זה שנים וביטחון בקליעה. זרקתי אותו לשני משחקים אחרי שחודש וחצי הוא לא עשה כלום".
3 צפייה בגלריה
גיא גודס מאמן הפועל חולון
גיא גודס מאמן הפועל חולון
יכול להיות מרוצה. גודס
(צילום: עוז מועלם)
לפני המשחק אוהדי הקבוצה מהבירה החרימו את טקס הנפת דגל האליפות של חולון לעונה החולפת. "זה פחות מעניין אותי", הודה גודס כשנשאל על כך. "אותי מעניין שהאוהדים שלנו חיכו לטקס שיועד לנו ולקהל על כל מה שעשינו בעונה שעברה. היו שני שחקני על שיצא לי לשחק מולם, אלימלך ובוגין, גם שיחקתי עם אלימלך במכבי ת"א, זה טקס מאוד מבורך למשפחה של הפועל חולון”.
בצד השני, ירושלים יכולה להתנחם לפחות בכך שהפציעה שספג איתי שגב בסוף המחצית הראשונה לא חמורה. הסנטר קיבל מרפק בראשו, נראה מסוחרר ואף שחזר לרגעים לספסל ברבע השלישי, אמר כי ראשו כואב, ירד לחדר ההלבשה בשנית על מנת לקבל טיפול ולא שב עוד. בסביבתו של שגב אישרו שהוא בסדר למרות הכאבים. מאמן הקבוצה אלכסנדר דז'יקיץ' אמר על הפציעה: "שחקן לא יכול לשחק בגלל פציעת ראש, לכן הכנסנו את גלעד לוי".
עם כל הכבוד לפוטנציאל של הסנטר הצעיר של נבחרת העתודה, הגארד שלה - נועם דוברת היה זה שסיפק את הסחורה עם 12 נקודות ב-24 דקות. "היכולת של נועם חשובה. במשחק הקודם בניצחון על דרושאפקה הוא היה על הפרקט בדקות המכריעות, והפעם הוא שיחק טוב יותר מבחינה התקפית. נמשך לעבוד איתו, יש הרבה ציפייה ממנו. בנינו את הקבוצה בצורה שהוא צריך לתרום בה", אמר מאמנה הסרבי של ירושלים.
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים
אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים
מרוצה מדוברת. דז'יקיץ'
(צילום: עוז מועלם)
"כולם מבינים שדוברת כישרון", הוסיף סים-סנדר ונה והוסיף: "הוא בוודאות עוזר לירושלים. עדיין יש לו הרבה מה ללמוד ולהשתפר, אבל הוא בוודאות עוזר לנו ואני מקווה שבמשחקים הבאים נכיר אחד את השני יותר טוב, שתהיה לנו הרגשה טובה יותר על הפרקט ושנהנה לשחק ביחד".
לעומת חולון, ירושלים לא תשחק השבוע במפעל האירופי של פיב"א. המשחק הבא שלה ייערך בשבת, כך שלקבוצה מהבירה יש זמן להתאושש מחדש. יחד עם זאת, היריבה הבאה שמצפה לה היא הרצליה באולם היובל. אשתקד בתחילת העונה מחזיקת הגביע גברה על ירושלים בביתה ותרצה לעשות זאת שוב. בירושלים יקוו שזאק הנקינס, שהיה בלתי ניתן לעצירה במחצית הראשונה (סה"כ 16 נקודות) ייתן תצוגה זהה במשחק בסיומו עלולה הקבוצה למצוא את עצמה במאזן שלילי של 2-0.