מעט לפני משחקה הראשון העונה של הפועל ירושלים בליגת העל, התייחס נציג הבעלים של מחזיקת הגביע, גל מקל, למצבה של הקבוצה, שהתייצבה למפגש עם מכבי ר"ג ללא שחקניה הזרים וללא מאמנה אלכסנדר דז'יקיץ'.
"ברור שהסיטואציה לא אידאלית", אמר מקל. "חשוב לי באמת להבהיר דברים, כי היו בימים האחרונים הרבה אמירות לא נכונות. ברגע שקרה הדבר הנוראי ב-7 באוקטובר החלטנו שאנחנו רוצים לשמור אל השחקנים, לדאוג להם ולשמור על הקבוצה שלנו ביחד. עשינו תוצאות טובות בליגת האלופות, וחשוב לנו לשמור על הסגל. רצינו שכל השחקנים יהיו כאן, זו לא סיטואציה שאנחנו אוהבים, אבל נתנו בסופו של דבר לשחקנים את זכות הבכירה".
1 צפייה בגלריה
גל מקל
גל מקל
גל מקל
(צילום: עמית שאבי)
עוד אמר מקל: "לנו, הישראלים, ברור שהחיים חזרנו לשגרה, אבל מבחינת השחקנים הזרים זה שונה. חבר'ה שפתחו טלוויזיה וראו טילים לא מרגישים בטוחים. הפיגוע בירושלים שינה את הסיטואציה, אבל מבחינתנו, כשאנחנו מסתכלים על התמונה הגדולה חשוב לנו לשמור על הסגל, וגם אם אנחנו עולים בשני המשחקים הקרובים עם מעט שחקנים, אז זה מחיר שאנחנו מוכנים לשלם.
"צריך להסתכל בפרופורציות על הדברים. 14 אוהדי הפועל ירושלים נרצחו ונחטפו במהלך הלחימה, ואוהד אחד חזר. היינו רוצים להעמיד בשביל האוהדים את הקבוצה הכי טובה שאפשר, ואנחנו עושים את המיטב. אין לנו את היכולת לחייב את החבר'ה הזרים להגיע, וזה גם לא הוגן. נעשה את זה באופן הדרגתי. אנחנו ממש לא מזלזלים בליגה, היא הלחם והחמאה של הפועל ירושלים".
על דז'יקיץ': "ממש לא ציפינו ממנו שיתפטר, להיפך. ברור לנו שהמצב הזה שהוא לא נמצא כאן לא יכול להימשך לעד, אבל אנחנו כן נותנים לשחקנים ולו את המרחב לקחת את הזמן ולחזור בסופו של דבר".
על קאדין קרינגטון: "מדברים על כך שאיך יכול להיות שהוא רוצה אזרחות ולא כאן - אז הוא כן בארץ, כבר שלושה ימים. הוא גם רוצה לשחק. ביקשנו לרשום אותו כזר, ושאם הוא יקבל אזרחות אז שנוכל בהמשך לרשום אותו כישראלי, אבל אמרו לנו שזה תהליך שייקח זמן. בגלל זה איפשרנו לנו לחזור לבלגרד ולהתכונן למשחק בליגת האלופות".
בעקבות אי הגעתם של הזרים ודז'יקיץ', נאלצה הפועל ירושלים להחתים שחקנים חדשים לקראת ההתמודודת עם העולה החדשה. אקס מכבי ת"א והפועל חולון הפורוורד ג'ו אלכסנדר, הסנטר סטורם וורן והגארד ארד הררי חתמו על חוזים זמניים למשך חודש, וגם מנהל הקבוצה, עדי כהן-סבן, שפרש ממשחק פעיל לפני שנתיים, נרשם באיגוד וישלים את הסגל לשני המשחקים הקרובים.