יממה אחרי שפיקוד העורף התיר קיום של אירועי ספורט עד 5,000 איש, דירקטוריון מינהלת הליגות התכנס היום (ראשון) ואישר את המתווה. בעוד בליגה הלאומית השינוי ייושם החל ממחר, בליגת העל הוא ייכנס לתוקף בשלישי - אז יתקיים מחזור אמצע השבוע.
כבר כבתחילת השבוע שעבר סיכם שר התרבות והספורט מיקי זוהר עם מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא על מתווה חזרת קהל למשחקי הספורט באופן הדרגתי. כעת, כחלק מהסיכום של השר, יו"ר מינהלת הליגות ארז כלפון ומפקד פיקוד העורף, הורחב המתווה ל-5,000 אוהדים ואנשי צוות למשחקי הספורט באזורים ירוקים.
2 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
מכבי פ"ת מכבי חיפה
הקהל חוזר למגרשים. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
שר התרבות והספורט מיקי זוהר
(צילום: יואב דודקוביץ')
במסגרת ההסכם, מינהלת הליגה והקבוצות ימנו בעל תפקיד בכל משחק האחראי על הפעלת האזעקה באצטדיון, טרם פתיחת המשחק יועבר תדרוך הנחיות עדכני לכלל הנוכחים ויוצבו שילוט והכוונה למרחבים המוגנים. בעת אזעקה יש להישאר במקומות, להתכופף ולהניח ידיים מעל הראש. על המינהלת והקבוצות לוודא ערב לפני כל משחק את היתכנות ביצוע המשחק על פי מדיניות ההתגוננות העדכנית.
בכדורסל, אגב, הקהל כבר חזר ליציעים תחת המגבלה של 1,000 אוהדים (כעת המכסה תגדל), אבל בכדורגל החליטו לחכות עם חזרת הקהל ולשחק מול יציעים ריקים. כעת, עם ההחלטה של פיקוד העורף ואישור המינהלת, הקהל יחזור למגרשים. כשבהמשך התקווה היא שנראה אצטדיונים מלאים.