מכבי חיפה שוב מאבדת נקודה בעקבות התנהגות אוהדיה. האלופה ומוליכת ליגת העל, התייצבה בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לדיון בגין השלכת האבוקה למגרש במשחק נגד מכבי ת"א, , והחשש שיופעל נגדה עונש הפחתת נקודה על תנאי, התממש הבוקר. כמו כן, הקבוצה נקנסה ב-61,500 שקל.
תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד גלעד ברגמן, העמיד את הקבוצה לדין בגין "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות". זאת הפעם השנייה העונה שנקודה מופחתת ממאזנה של מכבי חיפה. בעקבות ההחלטה איבדו הירוקים את מקומם בפסגת ליגת העל לטובת מכבי ת"א.
4 צפייה בגלריה
לירן סרדל ותומר יוספי
לירן סרדל ותומר יוספי
השלכת חפצים על סרדל ויוספי בדרבי
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
אבוקות ביציע מכבי חיפה
אבוקות ביציע מכבי חיפה
אבוקות ביציע מכבי חיפה במהלך הדרבי
(צילום: גיל נחושתן)
הבקשה של ברגמן התקבלה בעקבות האירועים בדרבי נגד הפועל חיפה ובמשחק העונה נגד מכבי ת"א. במשחק נגד היריבה העירונית צוין בדוח השיפוט כי המשחק נעצר במשך כשלוש דקות, ובנוסף קיימת התייחסות לחפצים שהושלכו אל עבר שחקני הפועל חיפה תומר יוספי ולירן סרדל. בדוח השיפוט במשחק נגד הצהובים נכתב: "האוהדים הדליקו עשרות אבוקות, ואחת מהן הושלכה אל כר הדשא".
בנימוקיהם כתבו הדיינים כי "נוכח הממצאים האמורים על בסיס דו"חות השופט, המשקיף, עדות שופט וקטע הווידיאו שהוצג בפנינו בדיון ובהיעדר מחלוקת של ממש בסוגייה זו, אנו מרשיעים את הנאשמת בעבירה של התפרעות אוהדים".
עוד הסבירו כי בגלל החלטותיו הקודמות של בית הדין של ההתאחדות אין להם ברירה אלא להטיל על מכבי חיפה את עונש הפחתת הנקודה: "בכל אלה לא הותיר לנו כערכאה הדיונית ביה"ד העליון שיקול דעת של ממש ואפשרות שלא להפעיל את עונש התנאי במקרה הנדון". בנוסף, תהו הדיינים האם אולי כדאי לבטל את הענישה המחמירה: "לא נותרה אלא לתהות - האם לא כדאי לבצע חשיבה נוספת בנוגע לתיקונים אלה? לא לנו לענות על שאלה זו".
יש לציין כי מנכ"ל מכבי חיפה, איציק עובדיה, אמר במהלך הדיון, כטיעון לכך שאין צורך להעניש את הקבוצה בהורדת נקודה, כי אופ"א קנסה את הירוקים ב-60 אלף אירו בעקבות הדלקת האבוקות במשחק נגד גנט. "כדי לחשוב על הפחתת נקודה צריך שתהיה פגיעה בגוף או עשרות אבוקות לדשא", הוסיף עובדיה.
4 צפייה בגלריה
רפאלוב
רפאלוב
"מקווה שמקבלי ההחלטות לא יהרסו את המאבק הספורטיבי המאוד מעניין שיש השנה". רפאלוב
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
הסטורי של ערן זהבי
הסטורי של ערן זהבי
העקיצה של של ערן זהבי
(מתוך עמוד האינסטגרם של ערן זהבי)

זעם במכבי חיפה בעקבות ההחלטה, זהבי עקץ

במכבי חיפה זועמים על ההחלטה להוריד לקבוצה נקודה נוספת וגורם בקבוצה אמר: "זו פשוט בושה וחרפה שהולכים להכריע את האליפות העונה בבית הדין ולא על כר הדשא, אין יותר מאכזב מזה. בפחות משנה הפחיתו לנו חמש נקודות. הוציאו לנו את הרוח מהמפרשים". בקבוצה צפויים לערער על ההחלטה.
ליאור רפאלוב כתב בפוסט שפירסם בסטורי שעלה בחשבון האינסטגרם שלו: "הגיע הזמן לומר בקול את מה שכל השחקנים מרגישים - אני באופן אישי חזרתי לישראל אחרי 12 שנים בבלגיה על מנת לסגור מעגל ולזכות באליפות. בהמון שנים פירוטכניקה ביציעים היו חלק בלתי נפרד מהחוויה שלי שם. אוהדים שהיו זורקים אבוקות לכר הדשא בקנס מאוד גבוה ובהרחקה לצמיתות מהמגרשים. מעולם לא נתקלתי בעונש קולקטיבי שופגע בספוטריביות של המשחק שכולנו אוהבים".
רפאלוב הוסיף: "לנו כשחקנים וכמועדון שעובד סופר קשה להגיע למצוינות ולהגשת המטרות שלנו, זה מרגיש כאילו הורסים לנו את המשחק. אברך כל קבוצה שתזכה בתואר על כר הדשא. מקווה שמקבלי ההחלטות לא יהרסו את המאבק הספורטיבי המאוד מעניין שיש העונה בכדורגל שלנו".
לצד זאת, כוכב מכבי ת"א, ערן זהבי עקץ את הירוקים כשפירסם בטורי בחשבון האינסטגרם שלו שכלל את הסינגל משה פרץ "את מקום ראשון", בהתייחסו כמובן לעלייתם של הצהובים לפסגת ליגת העל על חשבון האלופה.