במ.ס טירה המומים עם היוודע כי מאמנם, חיים סירוטקין, הוא החשוד בדריסת המפגינים אתמול (שבת) בצומת קפלן. על-פי החשד, סירוטקין (52) קילל מפגינים באזור דרך נמיר ושאול המלך, המשיך בנסיעה ודרס חמישה מהם - ארבעה נפצעו באורח קל, ואישה נפצעה באורח בינוני. מעצרו הוארך ביממה.
יו"ר הקבוצה, עבד טיטי, סיפר: "האמת, אנחנו בהלם כמועדון. אני עד עכשיו לא מבין איך זה קרה ואיך הוא הגיע למצב הזה. הבנתי שהייתה תקלה באוטו, כי זה לא אותו חיים שאנחנו מכירים. הוא כמה שנים בקבוצה ואין איתו שום בעיה. שקט, אף פעם לא עצבני, אף פעם לא תקף מישהו. הוא תמיד דיבר על דו קיום. אני מופתע מאוד".
3 צפייה בגלריה
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
סירוטקין מובא להארכת מעצרו
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
חיים סירוטקין
חיים סירוטקין
אימן שנים רבות בליגות הנמוכות. סירוטקין
(צילום: קובי קואנקס)
טיטי עוד לא יודע אם יפטר את סירוטקין: "אני מהבוקר לא יודע מה לעשות. פעם ראשונה שאני במצב כזה. נותרו ארבעה מחזורים לסיום העונה הסדירה. נשב יחד כל ההנהלה ונחליט, אולי נחפש מאמן אחר שידריך אותנו עד סוף העונה".
סירוטקין, כאמור, הובא הבוקר להארכת מעצר בחשד ל"סיכון חיי אדם בנתיב תעבורה". בחקירתו הלילית טען ש"הייתה תקלה מכנית ברכב החשמלי". לכן, לדבריו, הרכב האיץ ללא יכולת לעצור מידית. לטענתו, הוא "עשה כל שניתן כדי להימנע מדריסת מפגינים".
שחקן מקבוצתו של המאמן אמר הבוקר ל-ynet: "המצב הזה הזוי לכולנו. זה נפל עלינו משום מקום ואנחנו בשיאה של הליגה. הוא איש טוב, כל מי שמכיר אותו בכדורגל יודע את זה וכל מה שאומרים עליו פשוט רחוק מהמציאות. אני מאמין שהכל יתבהר ויבינו את זה".

שחקן עבר ומאמן ותיק בליגות הנמוכות

סירוטקין זוהה כשחקן צעיר עם הפועל פ"ת של אברהם גרנט, את מדיה לבש במשך שלוש עונות וחצי, החל מ-1989, בעיקר כמחליף. עונת השיא הייתה 1991/92 במהלכה שיחק 17 משחקים בליגה הבכירה, אז הלאומית. בהמשך שיחק בקבוצות כמו שמשון ת"א, הפועל אשדוד, בית"ר ת"א ומכבי אשקלון.
3 צפייה בגלריה
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
סירוטקין בדיון להארכת מעצרו
(צילום: מוטי קמחי)
כמאמן הדריך בעיקר בליגות הנמוכות את בית"ר כפ"ס, מ.ס כפר קאסם, הכח עמידר ר"ג ובליגת כדורגל החופים. הקיץ חתם במ.ס טירה, שמדורגת נכון לעכשיו במקום השני בליגה א' צפון לאחר שניצחה ביום חמישי האחרון את עירוני נשר 0:3.
מי שהייתה איתו ברכב היא רעייתו, שנצפתה אף היא בתיעוד שהופץ מאירוע הדריסה כשהיא יושבת בכיסא האחורי ברכב ומגדפת מפגינים. בעבר הגדירה את עצמה כ"שרה נתניהו של ליגה א'". בעבר הורשע סירוטקין בפרשה של אחזקת סמים שלא לשימוש עצמי וכן הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. בגלל זה גם פוטר מעבודתו בעיריית תל אביב.
בהפגנה הסוערת שבה השתתפו עשרות אלפים ובהם משפחות חטופים שדורשות עסקה, וארגוני מחאה שקוראים להחלפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהקדמת הבחירות, הוא דרס חמישה מפגינים ופצע אחת מהם באורח בינוני. החשוד התעמת עם מפגינים באזור דרך נמיר ושאול המלך בזמן שהיה ברכבו - ולאחר דין ודברים איתם ועם שוטר שהיה במקום המשיך בנסיעה ודרס חמישה מהם, לעיני כוח המשטרה.
במהלך הלילה, ואחרי שלל גינויים לתקרית מכל קצוות הקשת הפוליטית, נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לדריסת המפגינים ואמר כי "אלימות היא קו אדום שאסור לחצות בשום פנים ואופן". הרצוג הוסיף כי "אירוע הדריסה הלילה כנגד מפגינים הוא חמור ביותר ואני מגנה אותו בתוקף. יש למצות את הדין למול האלימות ולא לאפשרה. אסור לנו לחזור ל-6 באוקטובר. עלינו לעשות הכל על מנת לשמור על אחדות ישראל. רק ביחד ננצח את אויבנו הששים לרעתנו".
פורסם לראשונה: 10:33, 07.04.24