יממה לאחר מהומת הענק בסיום ההתמודדות בין הפועל באר-שבע למכבי חיפה, ואחרי שקולם לא נשמע בליל אמש - החליטו יעקב שחר ואלונה ברקת, הבעלים של מכבי חיפה והפועל באר-שבע, להגיב לראשונה על האירועים החמורים.
"אנו מועדוני הכדורגל מכבי חיפה והפועל באר-שבע, מתנצלים בפני אוהדי שתי הקבוצות בפרט ואוהדי הכדורגל בישראל בכלל על אירועי אמש. אנו רואים בעצב ובחומרה רבה את שאירע לאחר משחק העונה אתמול, משחק ספורטיבי ומשובח מכל הבחינות, שאיבד כל ערך וטעם בעקבות הדברים שבאו בסיומו. אירועים אלו אסור שיהיו במגרשי הכדורגל".
4 צפייה בגלריה
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
המהומות בין מכבי חיפה להפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחר וברקת
שחר וברקת
שחר וברקת
(צילום: אורן אהרוני)
"המקרה המצער נבדק על ידינו במטרה להסיק מסקנות וליישמן - על שני המועדונים ישנה אחריות קהילתית, ציבורית וחינוכית. לפי כך, אין בכוונתנו לעסוק בהשמצות ולא בחיפוש אשמים אחרים. מערכת היחסים בין המועדונים טובה ומכבדת ותמשיך להיות כזו. נעשה ככל שביכולתנו שמקרים כאלה לא ישנו בעתיד".
כפי שנחשף ב-ynet, בעקבות הדו"חות שהגישו השופט רועי ריינשרייבר והמשקיף רונן הרשקו, תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף מתכוון לדרוש עונש הפחתת שלוש נקודות לכל אחת מהקבוצה. אם תתקבל בקשתו, לעונש כזה תהיה השפעה מרחיקת לכת על מאבק האליפות.
במחלקה המשפטית של ההתאחדות רואים בחומרה רבה את האירועים, ובדיוק כמו הדו"ח החמור שהוגש היום על ידי רשף בשל אירועי משחק העלייה לליגה א' בין הפועל בועיינה לצעירי טמרה, כך גם יפעלו ביד קשה במקרה הזה. הדרישה לענישה כה כבדה ומיידית קשורה לאחריות הישירה של הקבוצות בנוגע למה שקרה על הדשא.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מרגיעים את חזיזה
שחקני מכבי חיפה מרגיעים את חזיזה
שחקני מכבי חיפה מרגיעים את חזיזה
(צילום: דניאל כהן)
מדובר במקרה חריג בכדורגל הישראלי, לפיו האירועים אמש עשויים להשפיע על גורל האליפות. במידה שאכן יופחתו נקודות, מאבק האליפות ייפתח מחדש עבור מכבי ת"א, שבמקרה כזה תהיה רחוקה רק חמש נקודות מחיפה המוליכה, שאצלה תתארח במחזור הבא, כשנותרו עוד שלושה מחזורים לסיום העונה. בנוסף, הפער בין הצהובים לבאר-שבע יצטמצם לנקודה בלבד.

הדו"ח החמור: "מאבטחת נפגעה מבקבוק שזרק ינון אליהו ממכבי חיפה"

על פי הדו"ח שהגיש השופט רועי ריינשרייבר, המהומה החלה לאחר שאנשי ספסל של באר-שבע פרצו למגרש בעקבות שער הניצחון של מריאנו בריירו. שאפי סולימאנוב תפס בעורפו של שחקן הנוער של מכבי חיפה, בסאם זערורה (שכלל לא נרשם בטופס המשחק). זערורה סטר לו בתגובה, ולאחר מכן החלוץ הרוסי סטר לדולב חזיזה, שנראה מדמם. בנוסף, אדריאן פאון דרך על זערורה, שחבט בו בתגובה.
ריינשרייבר ציין שהיה אמור לרחיק את סולימאנוב בכרטיס אדום, אך לא רצה להלהיט עוד יותר את האווירה בסיום ולכן לא עשה זאת. סולימאנוב צפוי לקבל את העונש החמור ביותר, מכיוון שכבר הורחק העונה לארבעה משחקים.
באשר לעבדולאי סק, על פי הדו"ח אוהדי באר-שבע נהמו לו, והוא בתגובה הפנה אליהם אצבע משולשת. כמו כן, המשקיף ציין שמנהל האבטחה ניגש אליו וסיפר לו כי ינון אליהו זרק את הבקבוק שפגע במאבטחת, אך גם המשקיף וגם השופט לא ראו את המקרה. מנהל האבטחה אמר שבהמשך ישלח סרטון שמתעד את המקרה, אך בדו"ח לא צוין אם אכן נשלח סרטון כזה.
4 צפייה בגלריה
המהומה בשריקת הסיום
המהומה בשריקת הסיום
מנהל האבטחה טען שזרק בקבוק על מאבטחת. ינון אליהו (שלישי משמאל, בחולצה שחורה) במהלך המהומה בסיום
(צילום: עוז מועלם)
לפי הדו"ח, מספר שחקנים ואנשי צוות שלא נרשמו בטופס פרצו לכר הדשא אחרי השריקה. בבאר-שבע היו אלה השחקנים שי אליאס ורותם חטואל, המנכ"ל גיא פרימור והיועץ המנטלי גיל לבנוני, בעוד שבמכבי חיפה מדובר בשחקנים בסאם זערורה, סוף פודגוראנו, בן שהר ואביאל זרגרי ובדובר דודו בזק.
רוב השחקנים שהוזכרו בדו"ח צפויים לעמוד לדין על סעיפים של פגיעה בשחקן יריב בנסיבות מחמירות, השתתפות בקטטה וייתכן שגם הפרת סדר. סק יעמוד לדין על התנהגות בלתי הולמת.
התובע רשף יגיש מחר (רביעי) את כתבי האישום, והדיון צפוי להתקיים ביום חמישי. בכל מקרה, גם אם הדיון יידחה לבקשת הקבוצות, כל השחקנים שהוזכרו בדו"ח השופט לא יוכלו לשחק במשחק הקרוב של קבוצתם.
הבוקר הודיע יו"ר המינהלת ארז כלפון כי שתי הקבוצות ייקנסו ברבע מיליון שקל כל אחת על האירועים בטוטו-טרנר.