מכבי תל אביב החליטה להוציא לחופשה את שני שחקניה שמעורבים בפרשת הכדורגלנים והקטינות, 48 שעות אחרי שהודיעה המשטרה על החלטתה לפתוח בחקירת המקרה.
"הטענות במקרה זה הן חמורות ובעלות השלכות לכל הנוגעים בדבר", נכתב בהודעת המועדון. "בהמשך לכתבות שפורסמו בשבוע האחרון, התמקדנו באיסוף מידע ובהתנהלות על פי הנהלים של הרשויות הרלבנטיות החוקרות את הנושא. עם כל הקושי שבדבר, אנו סבורים כי בשלב זה חשוב להמתין בסבלנות ולאפשר להליכים להגיע לכדי מיצוי באין מפריע".
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
שחקני מכבי תל אביב מגיעים לאימון
השחקנים הוצאו לחופשה
(צילום: טל שחר)
"המועדון יעקוב מקרוב אחר כל ההיבטים של ההליך ויפעל בהתאם לממצאים ברגע שיהפכו לזמינים. עמדת המועדון אינה משתמעת לשתי פנים בגינוי חריף של כל התנהגות לא חוקית, גזענית, מפלה מכל סוג שהוא, או כזו שאינה הולמת את מועדון הכדורגל מכבי תל אביב. המועדון ימשיך כתמיד לדבוק בהתנהלות על פי חוק, כמו גם על פי ערכים וסטנדרטים התנהגותיים אותם אנו רואים ככאלה המשרתים את טובת המועדון".
"בבוא העת נפעל במסגרת הליכים פנימיים, ובנושא זה ערך המועדון פגישה עם השחקנים בה נקבע באופן הדדי לטובתם ולטובת והמועדון על יציאתם לחופשה זמנית שתאפשר להם לטפל בנושאים שונים הקשורים לאירוע ולמועדון להתמקד, בין שאר הדברים, בכדורגל. המועדון מגנה בכל תוקף את הניסיונות להשמיץ כל צד במהלך הליך זה".
היחידה המרכזית שמתמחה בפשעים חמורים - היא זו שתחקור את הפרשה. בשל העובדה שאין תלונה רשמית, ינסו בשלב הראשון החוקרים להגיע לשתי הקטינות ולגבות מהן עדות על מה שהתרחש. רק לאחר שיהיו בידיהם העדויות - יוזמנו שני שחקני מכבי ת"א, כנראה בתחילת השבוע הבא, לחקירה באזהרה בחשד לבעילה אסורה בהסכמה.
הפרשה שהתפוצצה גרמה לסערה בכדורגל הישראלי. שני השחקנים הכירו את אותן בנות במסיבת יום הולדת של כדורגלן אחר. במסיבה השתתפו שחקנים נוספים ועל פי הידוע, יום למחרת האירוע נוצר קשר בין השחקנים לבין אחת הקטינות באמצעות האינסטגרם.
חילופי ההודעות בין הקטינות לשחקנים חשפו, לכאורה, את קיומו של הקשר המיני. הבדיקה שהתקיימה בנושא נוהלה על ידי ראש חטיבת החקירות, תת-ניצב דודו בואני, ובסופה הוגש דוח לראש אגף החקירות ניצב יגאל בן שלום, שהחליט לפתוח בחקירה. מי שמונה לעמוד בראש החקירה הפלילית היא יחידת העילית - ימ"ר מרכז - שביום-יום מתמחה בלחימה בארגוני פשיעה. רק בשבוע שעבר סיימה היחידה חקירת ענק, בה הפעילה סוכן סמוי, עבריין שחצה את הקווים והפליל עשרות עבריינים בעבירות של סחר בסמים ואמל"ח.
שני השחקנים ירדו למחתרת ולא ענו לפניות שהועברו אליהם, אך בפני חבריהם טענו כי יש בידיהם התכתבויות עם הקטינות שבהן טוענות כי הן בנות 18. בינתיים, השניים כבר נערכים לחקירה הפלילית, ושכרו את שירותיהם של הסניגורים הפליליים, עו"ד עדי כרמלי ועו"ד ינון היימן.

"מדובר בפרשה עגומה ורגישה, מעורבות בה קטינות ובעלי משפחה", אמרו היימן וכרמלי בהצהרה לתקשורת ביום חמישי האחרון. "אנחנו סומכים על המשטרה שתעשה את עבודתה נאמנה ומצפים שמרשינו ייחקרו מוקדם ככל האפשר. משוכנעים שלאחר שייחקרו - יובהר באופן חד משמעי שלא נפלה בהתנהלותם רבב".
מיד לאחר שקיבלו לידיהם את החקירה, מיהרו חוקרי ימ"ר מרכז לבית משפט השלום בראשל"צ שם הוציאו צו איסור פרסום ל-7 ימים על פרטי החקירה, זהות הקטינות והכדורגלנים. נראה שחוקרי ימ"ר מרכז ינסו לקבל סיוע ממכשירי הטלפון הסלולרי של הקטינות וגם של הכדורגלנים. במשטרה ינסו לברר האם היה שלב בקשר בין הצדדים שבו הקטינות חשפו את גילן האמיתי ו/או האם הכדורגלנים גילו זאת לבד. בינתיים אספו הסניגורים הודעות ועדויות על כך שהקטינות הטעו את שני שחקני מכבי ת"א והשתמשו בתיעוד מזויף.