יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, סגר על הישארותו של וילי רוטנשטיינר כמנהל הטכני עד לסיום השנה. אחרי שחסון כבר סיכם על פרידה מהאוסטרי, לאחר שזה סירב תחילה למתווה שלו שכלל קיצוץ 50 אחוז משכרו יחד עם דילול סמכויות וניתוק מוחלט מהנבחרת הבוגרת, סגרו הצדדים על המשך דרכו.
רוטנשטיינר סיכם על קיצוץ של 30 אחוז לחצי השנה הקרובה, כשהובהר לו כי הוא יהיה אמון על פיתוח הכדורגל, כולל הנבחרות הצעירות והכשרת מאמנים, ולכל היותר יהיה בעל דעה מייעצת במינוי המאמנים. הסגירה מול רוטנשטיינר היא עד לתום השנה האזרחית, כלומר בחצי השנה הקרובה. לאחר מכן תעשה הערכת מצב מחודשת בהתאם לעמידה ביעדים.
3 צפייה בגלריה
רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
רוטנשטיינר במשרדי ההתאחדות
(צילום: אורן אהרוני)
חסון יחד עם אלי אוחנה ייפגשו ביומיים הקרובים על מנת לקבל החלטה מי יהיה מאמן העבר שיצטרף אליהם בוועדת האיתור. אחד הקריטריונים הוא שלאותו מאמן יהיה רזומה של לפחות עשר שנות אימון בליגת העל. ייתכן גם כי תצורף דמות רביעית לוועדה. לאחר מכן יזומנו ארבעת המועמדים האחרונים לאימון הנבחרת הבוגרת, איל ברקוביץ' ואברם גרנט, שמבחינתו כבר הצהיר שהוא רוצה לשוב ולאמן את הנבחרת אולם יצטרך לקבל החלטה האם יהיה מוכן לעמוד בפני ועדת איתור, כשהוא הסביר בפני מקורביו: "רק חסון צריך לקבל החלטה, בלי פוליטיקות ובלי ועדות".
שני המועמדים הנוספים שיזומנו הם ניר קלינגר ויוסי אבוקסיס, שמבחינת גורמים בכירים בהתאחדות הוא עדיין המועמד המוביל, אולם הוא יזומן ככל הנראה אחרון מבין כולם על מנת שלא להפריע לו בהכנות של הפועל באר שבע לגמר הגביע מול מכבי פ"ת ב-13 לחודש.
3 צפייה בגלריה
אברם גרנט
אברם גרנט
גרנט. יחזור לנבחרת?
(צילום: gettyimages imagebank)
היום ייפגשו נציגי ההתאחדות לישיבה משמעותית עם סמנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, שעשויה להכריע האם ישראל תיקח חלק במשחק הראשון של ליגת האומות מול סקוטלנד בגלזגו בחודש ספטמבר. הפגישה נועדה על מנת להגיש לגרוטו תוכנית מיוחדת כדי לאפשר הקלות בנושא, אחרת לא ניתן יהיה להשתתף בליגת האומות בשל עניין הבידוד, שבועיים לפני ושבועיים אחרי המשחק, יחד עם הסדרת הכניסה לאי הבריטי.
לא שקט בהתאחדות אחרי המהלך של אורן חסון אתמול, שהחליט שלא לכלול את נציג מכבי תל אביב, עורך הדין מורן מאירי, במזכירות המצומצמת של ההתאחדות (שמונה חברים), שתקבל החלטות מכריעות בנוגע לעתיד הכדורגל הישראלי.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
חסון. טרף את הקלפים
(צילום: ראובן שוורץ)
"אורן חסון עשה בית ספר לכולם", הודו בהתאחדות. "בזמן שיו"רים אחרים לא העזו להדיח דמות משמעותית כמו מורן מאירי ממזכירות ההתאחדות, הוא עשה שחמט ויצא לדרך חדשה. נגמר עידן המרכזים, יש מעכשיו שליטה ברורה של בעלי תפקיד עניינים, נגמרו האינטרסים שגברו על אלו של ההתאחדות".
יו"ר ההתאחדות לשעבר, שינו זוארץ, הצביע בעד הקמת ועדת האיתור, שלמעשה מייתרת את הוועדה המקצועית שהוקמה בזמנו, וכעת תהפוך לסוג של ועדת ביקורת ללא כוח. זוארץ עשה זאת בניגוד לשאר חברי מרכז מכבי, שהצביעו נגד.