רגע לאחר הזכייה באליפות, מכבי חיפה כבר עם הפנים לעונה הבאה, כשלא מעט שמות צפויים לעזוב וכבר יש לפחות שחקן רכש אחד על הכוונת.
ראשית, במועדון מקווים לסגור עם ברק בכר על חוזה חדש, כי בינתיים למאמן שהביא אליפות אין חוזה לעונה הבאה. בכר לא צפוי לעבור למועדון אחר בארץ, אך מחזיק בכמה הצעות מקבוצות בחו"ל. המאמן מרגיש שהוא יכול לעשות את קפיצת המדרגה ולאמן באירופה, אבל יעבור רק למועדון עם שאיפות. הוא צפוי לאמן במכבי חיפה גם בעונה הבאה.
4 צפייה בגלריה
 צפוי להישאר. בכר
 צפוי להישאר. בכר
צפוי להישאר. בכר
(צילום: עוז מועלם)
יש כבר רכש ראשון על הכוונת. הירוקים סימנו את אורי דהן, הבלם של קריית שמונה (21) שקיבל בסוף השבוע זימון בכורה לנבחרת ישראל.
ל-ynet נודע כי מכבי חיפה הציעה עליו 600 אלף אירו והם עשוי להפוך לאחד משחקני הרכש הראשונים לקראת העונה הבאה. אולם עדיין לא ברור אם איזי שרצקי יקבל את ההצעה או ידרוש סכום גדול יותר עבור הבלם המבטיח.
4 צפייה בגלריה
אורי דהן
אורי דהן
אורי דהן. עשוי להגיע
(צילום: אורן אהרוני)
גם גבי קניקובסקי, קשר מכבי נתניה, על הכוונת של ברק בכר והוא היה רוצה לראות אותו לובש ירוק בעונה הבאה. הקשר אחרי עונת שיא בה כבש תשעה שערים ורשם גם תשעה בישולים, ונמצא בשנה האחרונה של החוזה שלו. מכבי חיפה עשויה להשאיל לנתניה כמה שחקנים במסגרת טרייד בין הקבוצות על מנת להנחית אצלה את קניקובסקי.
שם נוסף שעשוי ללבוש ירוק בעונה הבאה הוא חלוץ קריית שמונה, יוג'ין אנסה, שהרשים מאוד העונה את הירוקים. החלוץ כבש העונה שבעה שערים.
4 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי. בחיפה רוצים אותו
(צילום: ראובן שוורץ)
מלך השערים ניקיטה רוקאביצה מסיים חוזה ועדיין לא ברור אם ימשיך ללבוש ירוק. החלוץ קיבל ממכבי חיפה הצעה לחוזה לעונה אחת, אבל החלוץ בן ה-34 רוצה חוזה לשנתיים ובינתיים אין הסכמה בין הצדדים, ומכבי חיפה מנסה למצוא פיתרון שישאיר את האוסטרלי במועדון.
עוד שחקן שעתידו לא ברור הוא מוחמד אבו פאני. הקשר מסיים חוזה בעונה הבאה, ודורש שידרוג משמעותי לחוזה שלו כדי להישאר בירוק. מכבי חיפה צפויה למכור אותו במידה שלא יחתום על חוזה חדש על מנת שלא יעזוב ללא תמורה בעונה הבאה.

4 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה. רוצה חוזה לשנתיים
(צילום: עוז מועלם)
המגן הימני ארנסט מאבוקה מתנדנד והחלטה סופית לגביו תתקבל בקרוב. טאלב טואטחה, שהגיע בקול תרועה רמה והיה אמור להיות המגן השמאלי הפותח של הירוקים, אמור לעזוב לאחר שלא עמד בציפיות. מי שעוד עשוי לעזוב הוא יאניק וילדסחוט שמיעט לשחק העונה, בעוד בעונה שעברה הוא קיבל לא מעט קרדיט ממרקו בלבול.
באשר לקפטן הקבוצה נטע לביא, נראה שהנטייה היא שהוא יישאר במועדון בעונה הבאה. הוא עשוי לעזוב רק אם יקבל הצעה קוסמת מבחינה כלכלית ומקצועית. כזכור, הקשר האחורי קיבל בחלון ההעברות החורפי הצעה מצסק"א מוסקבה, אבל בסופו של דבר נשאר בכרמל. אם יקבל הצעה דומה, הוא עשוי לעזוב.
גם השוער השני עומרי גלזר צפוי לעזוב את הקבוצה, כחמש שנים אחרי שנרכש מהפועל רעננה. במכבי חיפה רוצים להביא שוער בכיר שיתמודד עם ג'וש כהן על מקום בהרכב. אריאל הרוש מועמד.