הרבה מאוד זמן לא פתח בהרכב של הפועל באר שבע בליגת העל שחקן שגילו נמוך מגיל הנוער. אתמול, (שבת), בהפסד 2:1 למכבי חיפה, עשה זאת הקשר איליי מדמון, שבחודש פברואר חגג את יום הולדתו ה-17. המשחק הרשמי האחרון בו הוא נטל חלק קודם לכן היה נגד אותה מכבי חיפה בחודש מרץ האחרון במסגרת ליגת העל לנערים א'. משחק שהסתיים בניצחון 1:2.
בבאר שבע החמיאו למדמון, שאפילו כמעט כבש במחצית הראשונה לאחר מסירה טובה של ז'וזואה. גם תומר יוספי ואור דדיה שגדלו במועדון ונכנסו כמחליפים הציגו יכולת טובה. יוספי בישל לבן שהר ודדיה מסר בדרך לשער הפסול של אנתוני וארן. בבאר שבע בונים על כך שבעונה הבאה שלושתם כבר יהיו שחקני הרכב בכירים.
4 צפייה בגלריה
אילאי מדמון
אילאי מדמון
שיחק לאחרונה בקבוצת הנערים. מדמון
(צילום: הפועל באר שבע)
מדמון, שיכול לשחק עוד שלוש עונות בנוער, אמור להיות חלק מהעתיד של המועדון. גם איתמר שבירו מהפועל ראשון לציון ונועם גמון מהפועל כפר סבא אמורים להיכלל בסגל שיעבור הצערה משמעותית ויבלוט בו הייצוג של בוגרי מחלקת הנוער באגודה.
יחד עם זאת, יתכן ששלושה מהצעירים - יוספי, דדיה ומדמון, יעזבו את הפועל באר שבע ויעברו לשחק באירופה. שלושתם כבר ערוכים למהלך ונמצאים בתהליך מתקדם להוצאת דרכונים אירופאים שיקלו על המעבר. מדמון כבר מחזיק בדרכון ספרדי ויוספי נמצא בתהליך של הוצאת דרכון פולני. דדיה אמור לקבל בקרוב דרכון פורטוגלי.
4 צפייה בגלריה
תומר יוספי
תומר יוספי
תומר יוספי בדרך להשגת דרכון פולני
(צילום: אבי רוקח)
שלושת השחקנים נמצאים במעקב של הסקאוטים של אתלטיקו מדריד ופמליקאו הפורטוגלית, שתי קבוצות בבעלותו של איש העסקים הישראלי עידן עופר. מדמון הרשים מאוד את המאמנים הספרדים של אתלטיקו מדריד, שעבדו בשנתיים האחרונות בהפועל באר שבע. מאחר שמדובר בשחקן צעיר מאוד הוא יכול עדיין לשחק באקדמיית הנוער של אתלטיקו. נכון לעכשיו אין לו חוזה בקבוצה הבוגרת של באר שבע ובמסגרת שיתוף הפעולה בין אתלטיקו מדריד למועדון, יש לספרדים זכות ראשונים לצרפו.
אחרי יוספי ודדיה עוקבים אנשי פמליקאו, מועדון הנחשב להפתעה בפורטוגל אחרי שהעפיל לליגה הבכירה בעונה שעברה. העונה הפתיעה פמליקאו בהשתלבותה בצמרת, תוך שהיא מתבססת על צעירים. היום פורסם בפורטוגל שגם מועדון הפאר פורטו נמצא במשא ומתן לצרף לשורותיו ארבעה מכוכביה הצעירים של פמליקאו בסכום כולל של 20 מיליון אירו. מדובר באלכס סטלנס, גוסטבו אוסאנסו, פדרו גונסאלבס וטוני מרטינז.
4 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
דדיה (מספר 30). שחקני העתיד יעזבו?
(צילום: ראובן כהן)
גורם בסביבתו של עופר אישר את ההתעניינות בשלושת שחקני באר שבע: "העובדה שתומר יוספי ואיליי מדמון משחקים היום בבוגרים של באר שבע היא הרבה בזכות הפרוייקט של אתלטיקו מדריד. המאמנים הספרדים סימנו אותם ועקבו אחריהם מקרוב. יש כוונה שמדמון יעבור לאקדמיה בספרד ואנשי פמליקאו, שמאמינים מאוד בפרוייקט של שחקנים צעירים, עוקבים אחרי דדיה ויוספי".
יש לציין שבקרוב מאוד, בעקבות משבר הקורונה ורצונה של אלונה ברקת לעזוב את הפועל באר שבע, יפסק ככל הנראה שיתוף הפעולה בין באר שבע לאתלטיקו מדריד.

בב"ש מקווים שבן שהר יהיה כשיר לגמר הגביע

אכזבה בהפועל באר שבע בעקבות ההפסד 2:1 למכבי חיפה בסמי עופר. היה זה הפסד שני לחיפאים בתוך שבוע וגם אחריו נותרה הקבוצה ללא ניצחון בפלייאוף העליון.
למרות זאת, יש מי שמעודד מהיכולת, בעיקר על רקע העובדה שהחל מהדקה ה-16 נאלצה באר שבע להסתדר בעשרה שחקנים בעקבות הכרטיס האדום שספג אורן ביטון. "הצלחנו להשוות ל-1:1 ואפילו ל-2:2", התייחסו במועדון לשער הפסול של אנתוני וארן, אבל משום מה השופט פסל לנו את השער השני. עם קצת יותר מזל המשחק היה נגמר בתיקו".
4 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
שבר בצורת. בן שהר
(צילום: ראובן כהן)
לאחר תקופת בצורת ארוכה שנמשכה ארבעה חודשים הצליח בן שהר למצוא את הרשת. כעת מאמינים בבאר שבע שהדבר יכניס את החלוץ הבכיר בסגל לעניינים, אך במקביל מודאגים מאוד מכך שבמהלך המשחק הוא נפצע משתי מכות חזקות שספג בשריר. נכון לעכשיו צפוי שהר להיעדר מהמשחק נגד הפועל תל אביב ביום שלישי ובקבוצה מקווים מאוד שהוא יספיק לחזור לפני גמר הגביע נגד מכבי פתח תקווה ב-13 ביולי.
אנתוני וארן, שאתמול החליף את שהר, אמור שוב להחליפו אחרי שלאחרונה לא חש בטוב ונעדר ממספר משחקים. אתמול הוא חזר לסגל, שולב כמחליף ואף כבש באלגנטיות עם העקב את השער שנפסל. החלוץ השלישי בסגל, קייס גאנם, ממשיך לאכזב וגם אתמול הציג יכולת לא מרשימה, כמו במרבית המשחקים מאז נרכש מהפועל רעננה בינואר.
פורסם לראשונה: 08:28, 28.06.20