שר האוצר ישראל כ"ץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר סיכמו הערב (רביעי) על מתווה בסך 110 מיליון שקל שיקנה רשת ביטחון לענפי הכדורסל והכדורגל ויאפשר את פתיחת העונה הבאה.
בנוסף, הקבוצות יהיו זכאיות לסיוע ממענק עידוד התעסוקה על סך 7,500 ש"ח לכל עובד שחזר לעבודתו. כמו כן, יזכו הקבוצות למענק השתתפות בהוצאות קבועות.המתווה יאפשר לליגות לפעול למרות האיסור של כניסת הקהל ובהתאם למגבלות והנחיות משרד הבריאות.
4 צפייה בגלריה
משה חוגג בית"ר ירושלים
משה חוגג בית"ר ירושלים
הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
פרנקל מגיע לישיבה
פרנקל מגיע לישיבה
יו"ר מנהלת הכדורסל שמואל פרנקל
(צילום: עוז מועלם)
פתיחת העונה בכדורגל הייתה בסימן שאלה אחרי שנציגי האוצר טענו כי יהיו מוכנים להעמיד סכום של 40 מיליון שקל עבור הקבוצות, בעוד הבעלים של המועדונים טענו כי ללא הקצאת סכום של 80 מיליון שקל לפחות לא ניתן יהיה לפתוח את העונה.
נציגי הקבוצות בכדורגל טענו כי היו אמורים לקבל הכנסות בסך 140 מיליון שקל עבור מכירת כרטיסים ומנויים. מהסכום הזה הם הפחיתו 30 מיליון עבור הוצאות על שיטור, פיקוח ודמי שימוש באצטדיונים וטענו כי מדובר ב-80 מיליון. קבוצות הכדורגל התחייבו לקצץ 30 אחוז משכר השחקנים והמאמנים בעונה הבאה, מה שאיפשר את ההסכם. בסופו של דבר הוחלט במשרד האוצר להעמיד לרשותם 75 מיליון שקל. קבוצות הכדורסל יקבלו רשת ביטחון על סך 35 מיליון שקל אחרי שדרשו תחילה 60 מיליון.
בפגישה נכחו שר האוצר ישראל כץ, שר הספורט חילי טרופר, יו"ר מינהלת הליגה ארז כלפון, הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג, הבעלים של בני יהודה ברק אברמוב ונציגי הכדורסל - יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי והבעלים של הפועל ירושלים אייל חומסקי.
4 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
4 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
(צילום: אורן אהרוני)
בפגישה הוחלט שהקבוצות יקבלו בכל חודש את הסכומים על פי המצב הבריאותי שישרור במדינה. אם המצב יאפשר כניסת קהל הסכומים שיקבלו הקבוצות יפחתו, אבל נכון לעכשיו ההערכה היא שלפחות עד חודש ינואר לא תתאפשר הכנסת קהל למגרשים.