יותר משבעה מיליון שקלים, זה הסכום שתשקיע ההתאחדות לכדורגל במיזם החדש של הפעלת אקדמיה לבנים. על פי החלטת הנהלת ההתאחדות לכדורגל השבוע, האקדמיה שתוקם בכפר הנוער מבואות ים בהובלת ההתאחדות ובשיתוף המועצה המקומית עמק חפר, משרדי החינוך והספורט ואופ"א, תחל לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה עם כ-25 שחקנים משנתון 2006. השחקנים ילמדו, יתאמנו וישוכנו באקדמיה חמישה ימים בשבוע וישחקו במשחקי הליגה במסגרת הקבוצות מהן הגיעו. בשנה לאחר מכן, צפויים להצטרף לאקדמיה 50 שחקנים נוספים.
3 צפייה בגלריה
האקדמיה במבאות ים
האקדמיה במבאות ים
ככה זה עומד להיראות. האקדמיה במבאות ים
(ההתאחדות לכדורגל)
במאי 2019 התבשרה ההתאחדות לכדורגל על ידי אופ"א כי נבחרה על ידה, יחד עם 2 התאחדויות נוספות מתוך רבות אחרות, להוביל פרויקט מצוינות ופיתוח אקדמיה בישראל. ההתאחדות תזכה לתמיכה של כ-200 אלף אירו לשנה מאופ"א בארבע השנים הקרובות לטובת הפעלת האקדמיה וכן לליווי מקצועי. האקדמיה הראשונה שהפעילה ההתאחדות לכדורגל הייתה לנשים והיא הוקמה בשנת 2013, כחלק מההכנה המקצועית לאירוח אליפות אירופה לנשים עד גיל 19 בישראל ב-2015. כיום, שבע שנים מאוחר יותר, חלק גדול משחקניות הנבחרת הבוגרת של ישראל מורכב מתוצרי האקדמיה. השאיפה היא שגם האקדמיה לבנים תהפוך עם השנים לספקית שחקנים משמעותית לנבחרות ישראל.
3 צפייה בגלריה
האקדמיה במבאות ים
האקדמיה במבאות ים
המטרה - לתת את כל התנאים האופטימליים לשחקנים
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
הקמת האקדמיה היא אחד מפרויקטי הדגל של ההתאחדות ומטרתה להציע לשחקנים בגילי 13-15 את התנאים האופטימליים להתפתחותם - כולל לינה, לימודים וכמובן עיסוק אינטנסיבי בכדורגל. מטרות האקדמיה הן יצירת מסגרת מובילה וייחודית לאיתור ולקידום כישרונות מובילים בישראל, פיתוח מודלים לקידום הכישרונות המובילים והכנתם לכדורגל מקצועני בארץ ובחו״ל, יצירת מסגרת מצוינות לשחקנים כישרוניים מרחבי הארץ, כך שיוכלו למצות את הפוטנציאל בצורה הטובה ביותר, ייצור שחקנים מובילים שיובילו את נבחרות ישראל בעתיד, קידום ושיפור התדמית של הכדורגל בישראל. כאמור, האקדמיה תחל לפעול עם פתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר ובתקופה הקרובה ובהמשך ייעשה מאמץ גדול להעמיד לרשות החניכים את התנאים האופטימליים, שיכללו מגרש כדורגל (דשא), חדרי מאמנים מאובזרים, חדר אספות וידאו והרצאות לשחקנים, חדר טיפולים ושירותי רפואה, שני אולמות ספורט, שני חדרי כושר וסאונה.
3 צפייה בגלריה
האקדמיה במבאות ים
האקדמיה במבאות ים
"בשורה אמיתית לכדורגל"
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
"זאת בשורה אמיתית לכדורגל שלנו, אולי הדבר המשמעותי ביותר אליו כיוונתי כאשר הצטרפתי להתאחדות", מסר יו"ר ההתאחדות אורן חסון. שינו זוארץ, יו"ר הוועדה המקצועית וממובילי האקדמיה בתקופתו כיו"ר ההתאחדות, הוסיף: "ההתמקדות בגילים הצעירים ובעבודה במתכונת של סיירות, בדומה לצבא, היא הדבר הנכון לפיתוח הכדורגל בישראל. האקדמיה, יחד עם מרכזי המצוינות, יציעו לשחקנים צעירים ומבטיחים את האופק הנכון ביותר עבור מי שבעתיד יובילו את הכדורגל שלנו".