ראשי ההתאחדות לכדורגל של ישראל מנהלים בימים האחרונים שיחות עם מקביליהם באיחוד האמירויות על אפשרות לקיים משחק ידידות בין שתי הנבחרות, וגם גורמים בכירים בכדורגל העולמי מעורבים בנושא.
בהתאחדות הישראלית החליטו ליזום את המהלך עם פנייה להתאחדות האמירותית, שהיו"ר שלה הוא ראשיד בין חומייד אל נועיימי, והיו"ר אורן חסון הציע לקיים משחק היסטורי בין שתי הנבחרות בעקבות חתימת הסכם השלום בוושינגטון. "אנחנו יכולים לאשר כי מתקיימים מגעים מול ההתאחדות האמירותית לקיום משחק בין הנבחרות", אמרו בהתאחדות. "הדברים טרם הבשילו לסגירת מועד המשחק".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
זהבי. יחגוג עם במשחק נגד האמירויות?
(צילום: רויטרס)
בהתאחדות הישראלית משוכנעים כי "משחק השלום", כפי שייקרא, ייצא לפועל כיוון שגורמים בכירים בכדורגל הבינלאומי מעוניינים בקיומו ומוכנים להתגייס לשם כך - מתוך הבנת המשמעות של משחק כזה בזירה העולמית.
כרגע נראה כי המכשול העיקרי בדרך הוא המועד שבו יתקיים. בחודשים הקרובים יהיו שני חלונות בינלאומיים, בנובמבר ובמארס, ולא ניתן יהיה לנצל אותם לקיום המשחק. ביתר השנה יש לו"ז מאוד צפוף, בטח בעידן הקורונה, ולכן ההערכה בשתי ההתאחדויות היא כי משחק כזה ייצא לפועל רק במהלך פגרת הקיץ. "יש אינטרס משותף לקיים משחק כזה, כשכל העולם יצפה בשתי מדינות שלא היו בקשרים ומשחקות כדורגל האחת נגד השנייה", אמר גורם המעורה בפרטים.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
חסון. היוזמה הייתה של ההתאחדות הישראלית
(צילום: אורן אהרוני)

הבנים של זיאד

נבחרת איחוד האמירויות, המכונה "הבנים של זיאד", מדורגת במקום ה־74 בדירוג פיפ"א (בשיאה הייתה במקום ה־42) לעומת ישראל שבמקום ה־88. בדיוק כמו ישראל, יש לה הופעה אחת במונדיאל, באיטליה 1990, שם הפסידה בכל שלושת משחקיה בשלב המוקדם עם הפרש שערים 11:2. הישג השיא שלה היה שש שנים מאוחר יותר, מקום שני באליפות אסיה שאירחה. בשנה שעברה האמירויות אירחו את האליפות בפעם השנייה, ובהדרכתו של המאמן האיטלקי אלברטו זקרוני הגיעה הנבחרת לחצי הגמר, שם הובסה 4:0 על ידי קטאר, היריבה המרה מבחינה ספורטיבית ופוליטית.
בשל הקורונה נדחתה פתיחת משחקי מוקדמות המונדיאל באסיה לחודש הבא, ומי שהיה אמור לעמוד על הקווים היה מאמן נבחרת הולנד בעבר, ברט ואן מרוויק, אבל הפסדים לתאילנד ו־וייטנאם הביאו לסיום עבודתו ובקיץ האחרון מונה הקולומביאני חורחה לואיס פינטו. לראשונה הוחלט גם לאזרח שלושה שחקנים מהליגה המקומית: הארגנטינאי סבסטיאן טליאבואה בן ה־35 יחד עם הברזילאים קאיו קוראה ופאביו לימה. יתר הסגל בנוי משחקנים מליגת האמירויות, שחלקם השתתפו באולימפיאדת לונדון לפני שמונה שנים. מדובר בין היתר בקפטן חאמיס איסמעיל, בעל מספר ההופעות הגדול ביותר בסגל הנוכחי (75), השוער חאליד עיסא והמגן פארס ג'ומה. מלך השערים בכל הזמנים הוא עלי מאבחוט (63), שעדיין משחק באל־ג'זירה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת איחוד האמירויות
נבחרת איחוד האמירויות
נבחרת איחוד האמירויות
(צילום: gettyimages)

מחפשים שת"פ באמירויות

עד שהמשחק בין הנבחרות ייצא לפועל, שלוש קבוצות ישראליות מנהלות מגעים עם אנשי עסקים באמירויות במטרה לשתף פעולה. בעלי הפועל ת"א עשויים להיפגש בקרוב עם גורמים בכירים בקבוצת סיטי פוטבול, שמחזיקה בין היתר בבעלות על מנצ'סטר סיטי. במקביל, בועז תושב, אחד הבעלים, ייצא בעוד שלושה שבועות לנסיעת עסקים פרטית בדובאי, וינסה גם למצוא רוכש למועדון.
עוד קבוצה שמחפשת משקיע היא בית"ר ירושלים, אבל הפגישה של הבעלים משה חוגג עם מתווך בעסקה, סולימאן פהאמי, נדחתה. חוגג, מצידו, ממשיך לטעון שזה ייצא לפועל. במכבי חיפה העניינים ודאיים יותר, ובימים הקרובים צפוי להתפרסם מזכר הבנות בין יעקב שחר למועדון אל־עין שבבעלות יורש העצר של האמירויות, מוחמד בן זאיד, שיכלול - בנוסף למשחקים בין הקבוצות - גם שיתופי פעולה ספורטיביים ועסקיים.