במכבי ת"א החליטו כי כל עוד לא תפסוק הפרקליטות אם להגיש כתב אישום נגד דור מיכה ועומר אצילי בפרשת הקטינות, השניים לא ישובו לאימונים, כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. גורמים במכבי אישרו את הדברים.
מיכה ואצילי, שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, העבירו למועדון מסרים כי הם רוצים לשוב לפתיחת האימונים הרשמיים הבוקר (שלישי), אבל במכבי ת"א כבר החליטו שכרגע חופשתם הכפויה תוארך. איתות ברור להחלטה המסתמנת אפשר היה לקבל בעקבות החלטת המועדון שלא להזמין את שני הכדורגלנים למבדקים הרפואיים המקדימים, שנערכו לכלל השחקנים המחזיקים בחוזים.
6 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
לא חוזרים לאימונים עד להחלטת הפרקליטות. מיכה ואצילי
(צילום: עוז מועלם)
אמנם ההערכה הכללית היא כי לא יגובש נגד מיכה ואצילי כתב אישום ב"פרשת הקטינות", אבל מצד שני קשה להתנבא מתי הפרקליטות תפרסם את החלטתה וייתכן שהדבר יארך עוד פרק זמן לא קצר.
מה שעומד בבסיס ההחלטה של מכבי ת"א שלא להשיב את השניים מהחופשה אליה הוצאו מיד עם התפוצצות הפרשה, הוא הרצון להמתין להחלטת הפרקליטות כמו גם הסיכוי הלא סביר, אך אפשרי, כי יהיו השלמות חקירה. "השניים ימשיכו בחופשה שלהם עד שכל התמונה תתבהר", אמר גורם במכבי ת"א.
בסביבת שני השחקנים קיוו כי הם יוכלו להצטרף כבר הבוקר לחבריהם באימון הפתיחה בקריית־שלום וההחלטה העקרונית של מכבי ת"א גרמה להם לתסכול. לאור המדיניות של מכבי ת"א עשויים מיכה ואצילי לטעון כי אי זימונם למבדקים הרפואיים ולאימונים מהווה הפרת חוזה. בשלב זה השניים עדיין לא שכרו עורכי דין על מנת לטפל בעניין זה, אולם ייתכן כי לאור ההתפתחויות האחרונות, הם ישנו גישה. "אין פה שום עניין פלילי, ולכן אם במכבי ת"א לא יחזירו אותם לאימונים, נפעל", אמרו בסביבת שני השחקנים.
במקביל לרצון להמשיך במכבי ת"א, לא פוסלים בסביבתם של אצילי ומיכה בחינה של אופציות בחו"ל.
6 צפייה בגלריה
עומר אצילי דור מיכה
עומר אצילי דור מיכה
שוקלים לטעון להפרת חוזה
(צילום: עוז מועלם)

עדיין מחפשים מאמן

במכבי עוד עובדים לגבי זהות המאמן לעונה הבאה, כשהבוקר יעביר את האימון מנהל מחלקת הנוער של המועדון, ההולנדי פטריק ואן לוון לצד מאמן הכושר יוסי זיגדון. "נראה מה יהיה בימים הקרובים, היו דיבורים עם מכבי ת"א, עוד אין החלטות", אמר אתמול המאמן היווני יורגוס דוניס, שסיים את העונה בפנאתנייקוס.
מכבי לא הנחיתה מאמן זר עד כה, כשהיא יודעת שמהרגע שיגיע לישראל, הוא יחויב בבידוד של שבועיים. כלומר, במידה שמכבי תוכל לשחק בסופו של דבר במוקדמות ליגת האלופות, והיא בעצמה לא ממש משוכנעת שזה מה שיקרה, הוא יהיה עם הקבוצה שבועיים בלבד, וזאת אם ינחת היום. בכל מקרה, במידה שמשחקי גביע הטוטו ייצאו לפועל, הוא יהיה עם הסגל ימים בודדים.
6 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
אחד המועמדים. יורגוס דוניס
(צילום: AP)
במכבי הסבירו שטרם הונחת מאמן מכמה סיבות, בין היתר בשל המציאות החדשה באירופה, כולל תנאי השוק כרגע, כמו גם אפשרות לחלון העברות מאוחר. אי הוודאות גרמה לכך שמכבי אפילו עדיין לא סגרה מחנה אימונים ולא ברור היכן הוא יתקיים. אייל גולסה ושרן ייני שסיימו חוזה קיבלו היום הצעה להמשיך, איתי שכטר טרם קיבל הצעה למרות שהמגמה היא להשאירו.
מתברר כי שחקני האלופה עברו בדיקות קורונה. כולם נמצאו שליליים והבוקר יחלו באימונים, כששלושה זרים ישובו גם הם (אנריק סאבוריט, אנדרה ז'ראלדש ואנדראס יאניוטיס) לצד שחקנים שסיימו השאלות כמו עדן קארצב, נועם כהן, בר כהן ועידו שחר.
מכבי תל אביב קיימה היום את האימון הראשון של עונת 2020/21, בו לבשו השחקנים את בגדי האימון החדשים במתחם האימונים בקרית שלום. קארצב, מתן בלטקסה, נועם כהן, עידו שחר, אדוארדו גררו, בר כהן ורונן חנציס היו בין 18 השחקנים שנטלו חלק באימון.
6 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
השחקנים באימון
(צילום: מכבי ת"א)
6 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
אבי ריקן ואיתן טיבי
(צילום: מכבי ת"א)
6 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
השחקנים רצו בבגדי האימון החדשים
(צילום: מכבי ת"א)