בהלה גדולה בבני סכנין עקב התפרצות נגיף הקורונה בקבוצה. לאחר שבסוף השבוע האחרון התגלה שהמאמן אלדד שביט חיובי לנגיף, ומאוחר יותר נמסר שגם השחקנים ראמי חמאדה ובשיר בהג'את בין הנדבקים, הבוקר (חמישי) התברר כי גם הבדיקות של מחמוד קנדיל וחסן חילו חזרו חיוביות.
קנדיל, שאובחן הבוקר כחיובי לקורונה, אמנם לא נכלל בסגל למשחק מול מכבי נתניה ביום שני מאחר שהיה פצוע, אך התלווה לשחקנים באוטובוס בעת נסיעתם לאצטדיון ושהה בחדר ההלבשה עם יתר אנשי המועדון והשחקנים. את הדרך חזרה הביתה עשה ברכב פרטי יחד עם שחקנים נוספים.
3 צפייה בגלריה
שחקני בני סכנין מתווכחים עם השופט
שחקני בני סכנין מתווכחים עם השופט
בהלה גדולה בבני סכנין
(צילום: ראובן שוורץ)
במועדון חוששים כי הידבקות המאמן וארבעת השחקנים אינה השורה התחתונה. רשימת הנדבקים עלולה להתרחב לאור תוצאות של בדיקות נוספות שנערכו ביממה האחרונה, מאחר שמספר שחקנים כבר הודיעו על תסמינים. לפי המתווה של משרד הבריאות ומינהלת הליגה, פעילות הקבוצה תושבת רק כאשר יידבקו לפחות חמישה שחקנים. עם זאת, מנכ"ל סכנין חאלד דוכי שלח היום את השחקנים לבידוד בביתם על דעת עצמו, ובמקביל הודיע להם שהאימונים מבוטלים נכון לעכשיו.
ההחלטה להשבית את האימונים עד להודעה חדשה התקבלה ללא הוראה מפורשת ממשרד הבריאות וממינהלת הליגה. "אין ברירה, אנחנו צריכים לקבל החלטות כדי למנוע קטסטרופה", אמרו במועדון. "מלבד הנבדקים שכבר זוהו כחיוביים, יש פה מספר שחקנים עם תסמינים ואנחנו ממתינים לתוצאות הבדיקות שלהם. אנחנו מקווים שהם יהיו שליליים, זה כבר נהיה מפחיד ומסוכן".
בזמן שבסכנין טוענים כי המינהלת מגלה "חוסר רגישות ואחריות" כלפי מצב הקבוצה, גורם גורם במינהלת אמר הבוקר כי בניגוד להנחיות, סכנין טרם שלחה את תוצאות הבדיקות של השחקנים שלטענתה נדבקו בנגיף - מה שהעלה את המתיחות בין הצדדים. היחסים הידרדרו כבר לאחר התבוסה 7:0 בנתניה, שבסיומה הודיע היו"ר מוחמד אבו-יונס הודיע על התפטרותו מהמינהלת בשל התנהלותה כלפי קבוצתו.
3 צפייה בגלריה
מחמוד קנדיל
מחמוד קנדיל
מחמוד קנדיל. גם הוא נדבק
(צילום: ראובן שוורץ)
גם המנכ"ל דוכי נשמע טעון מאוד. "ההתנהלות סביב כל מה שקורה בסכנין היא לא בסדר ומסכנת חיים", אמר ל-ynet. "המשך האימונים וקיום המשחקים במצב כזה פוגעים בבריאות השחקנים ובמשפחותיהם. המאמן וחלק מהשחקנים שנדבקו דיווחו כי הדביקו את בני משפחתם".
החלטתם להפסיק את האימונים על דעת עצמכם. "אין ברירה. איך אפשר להפסיק אימונים ליומיים, לעשות בדיקות, לחכות לתוצאות ושוב להחזיר לאימונים? שחקנים יצאו שליליים בבדיקות ואחרי יומיים חלק מהם מתלוננים על תסמינים ואחר כך מגלים שהם נדבקו. איפה האחריות?"
אחריות של מי? "של המינהלת. מה אנחנו, בליגה ב'? אנחנו משחקים בליגה מקצוענית. מעבר לנושא הבריאותי שהוא מעל הכל, שחקנים צריכים להגיע מוכנים למשחק, מה שרחוק מלקרות אצלנו. הרי הגענו לנתניה בחוסר ידיעה מוחלטת עד לדקה האחרונה. המינהלת טוענת שהיא בודקת את הנחיות משרד הבריאות ובינתיים נדבקים עוד ועוד שחקנים. מה צריך לבדוק כל כך הרבה? ביום המשחק מול נתניה שחקנים התבקשו להיכנס על ידי משרד הבריאות לבידוד והמינהלת אומרת לנו להגיע למשחק. זה דבר והיפוכו. ההתנהלות לא ראויה ולא שוויונית. אם יתברר ששחקן שלנו ששיחק מול נתניה נדבק, אז גם שחקני נתניה בסכנה וזה פשוט מסוכן ומפחיד".
3 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
טענות כלפי המינהלת. ארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)
הרוב בעד להמשיך את הליגה. "אנחנו מבינים היטב את הרצון לקיים את המשחקים ואת הליגה. אנחנו, כמו כל המשק, גם רוצים להמשיך להתנהל כרגיל ככל הניתן, שזה אומר לצאת לעבודה, אבל מצד שני יש פה עניין של בריאות הציבור. אני לא מבין למה מחכים במינהלת, שיקרה אסון?"
תגובת מינהלת הליגה תובא כשתתקבל.