הפועל חדרה תפתח הערב (ראשון, 20:30) את העונה במשחק מול מכבי חיפה, אבל בקבוצה עסוקים בימים האחרונים בעיקר בסאגת הרישום של קפטן נבחרת פלסטין, עבדאללה ג'אבר, שכבר חתם אבל לא מקבל את השחרור הבינלאומי שלו.
בחדרה מאשימים את יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, ושלחו לו מכתב חריף: "השחקן הגיע לסיכום ראוי עם קבוצתו הקודמת על שחרורו להפועל חדרה. למרות זאת וממניעים פוליטיים צרים, ההתאחדות הפלסטינית מסרבת לחתום על טופס השחרור ומחזיקה את ג'אבר כבן ערובה ומונעת ממנו להגשים את חלומו ולשחק בישראל".
3 צפייה בגלריה
עבדאללה ג'אבר
עבדאללה ג'אבר
ג'אבר. רוצה להתקדם
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
המכתב של חדרה לרג'וב
המכתב של חדרה לרג'וב
המכתב של חדרה לרג'וב
(צילום: פרטי)
עוד צוין במכתב: "גם לאחר התערבותו של ח"כ אחמד טיבי, אתה (רג'וב) ואנשיך ממשיך לפעול בדרך פסולה. עבדאללה שימש שנים כקפטן נבחרת פלסטין וכל חטאו שרצה להתקדם לליגת העל הישראלית. צר לנו שבחרת לערב בין ספורט ופוליטיקה ומצער מאוד שאתה מנצל את תפקידך כיו"ר ההתאחדות הפלסטינית גם לצרכים פוליטיים שלא קשורים לספורט".
בחדרה ציינו עוד במכתב כי יעמדו לצידו של ג'אבר ויאבקו על שחרורו בכל האמצעים העומדים לרשותם: "ניתנת לכם האפשרות להכיר מיידית בטעותכם, לתקן את העוול כי אין מקום לפוליטיקה בספורט. הפועל חדרה הינו מועדון ששם דגש על הדו קיום ועיקרון השוויוניות בין כל אדם וכך נמשיך לנהוג". בחדרה מקווים שבסופו של דבר השחרור יגיע עוד היום וג'אבר יוכל לשחק, אבל אם לא הוא ייאלץ לצפות במפגש מהיציע.
3 צפייה בגלריה
עבדאללה ג'אבר
עבדאללה ג'אבר
מוכן לעזוב את נבחרת פלסטין בשביל ליגת העל
(צילום: ראובן שוורץ)
המגן השמאלי בן ה-27, שגדל בטייבה ואפילו הספיק לרשום הופעה אחת בליגת העל במדי רמת השרון, כבר סיפר ל"ידיעות אחרונות" על הקושי מול הרשות: "בהתאחדות הפלסטינית עושים כל מאמץ כדי להכשיל אותי". למרות שלפי חוקי פיפ"א הוא יכול לחתום בכל קבוצה, החתימה שלו בליגה הישראלית עוררה סערה. "ספגתי קללות ותגובות לא טובות", שיתף. הדבר שהכי תסכל אותו, זה הערבוב בין הפוליטיקה לספורט: "עירבו אותי בפוליטיקה, וכל מה שאני רוצה זה רק לשחק כדורגל. פתאום פוליטיקאים שמים אותי באמצע סיפור שאני לא יודע איפה הסוף שלו".
לפני שנה, בראיון בלעדי שערך עם ידיעות אחרונות , הצהיר השחקן כמה חשוב לו להגיע לליגת העל. "ליגת העל זו התקדמות עבורי, והזדמנות לשבור את המחסומים בין ערבים ליהודים", אמר בזמנו. ג'אבר הגדיל והוסיף שהחלום לשחק בליגה כל כך גדול עבורו, שיסכים לשחק בכל קבוצה שתרצה אותו אצלה: "אני הכי מתאים למכבי תל אביב, ואין לי בעיה לשחק בבית"ר ירושלים, והייתי שמח לשחק שם. אני בסופו של דבר ספורטאי ואם הם ירצו אותי אשמח לשחק שם", סיפר.