בעוד שבוע בדיוק תפתח נבחרת ישראל את מוקדמות המונדיאל מול דנמרק בבלומפילד, ועדיין לא ברור מי יענוד את סרט הקפטן במשחק החגיגי, שייערך לעיני 5,000 צופים לפי המתווה החדש.
ל"ידיעות אחרונות" נודע כי המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר פנה בימים האחרונים להתאחדות לכדורגל כדי לבחון את מינויו של ערן זהבי לצידו של ביברס נאתכו, אך נענה בשלילה בשל פרשת השלכת הסרט במשחק מול מקדוניה בסמי עופר לפני שלוש שנים וחצי.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
רוטנשטיינר בחן את מינויו לקפטן. זהבי
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
מגמה שונה בעתיד? רוטנשטיינר
(צילום: רויטרס)
כוכב איינדהובן, שביצע את המעשה ההפגנתי כתגובה לשריקות הבוז שספג מחלק מהקהל, הושעה בעקבות אותה תקרית, ומאוחר יותר אף הודיע על פרישה מהנבחרת, אך רוטנשטיינר עצמו היה זה ששיכנע אותו לשוב למדים הלאומיים. מאז, בעידן האוסטרי, זהבי "ירה" 17 פעמים, והפך לאחד משני הכובשים הגדולים בתולדות נבחרת ישראל.
"זהבי הוא שחקן דומיננטי, שלא ישתמע אחרת", הסביר גורם בהתאחדות את הדחייה. "אין לאף אחד משהו נגדו. להפך, הוא שחקן אהוב בחדר ההלבשה ועושה את תפקידו גם בלי הסרט על היד. אבל גם הוא יודע שלא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור, ואמרנו את זה לרוטנשטיינר".

שינוי כיוון

המהלך של המאמן מרמז על שינוי במעמדו המקצועי של הקפטן הנוכחי, נאתכו, שצפוי לקבל פחות קרדיט בקמפיין - ורוטנשטיינר מאוד רצה שזהבי יענוד את הסרט במשחקים שבהם קשר פרטיזן בלגרד לא ישחק. בכל מקרה נאתכו יוגדר כקפטן הרשמי בשלב הזה, אבל עצם הפנייה של וילי להתאחדות מעידה על מגמה אחרת לקראת העתיד.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"אין לאף אחד משהו נגדו". זהבי
(צילום: ראובן שוורץ)
זהבי ענד את סרט הקפטן בגוואנגז'ו R&F הסינית וגם בחלק ממשחקיה של פ.ס.וו, אך מאז הקאמבק שלו לנבחרת הוא שם בצד את הנושא - כך שמדובר ביוזמה של המאמן. אם האוסטרי היה משוחח עם החלוץ לפני שפנה להתאחדות, ייתכן שזהבי היה אומר לו שהוא כלל לא מעוניין לפתוח את הסאגה מחדש, כדי לא ליצור סערה מיותרת בפתיחת הקמפיין ולהמשיך להיות מרוכז במה שעשה עד עכשיו, וזה להבקיע שערים.
גם אחד מחבריו של זהבי בנבחרת סבור כך: "יכול להיות שתפקיד הקפטן לא עשה לו טוב. עובדה, מאז שחזר הוא לא מתעסק במסביב ומתמקד רק בכדורגל".

העתיד של נאתכו

לא מעט אנשים העריכו שקמפיין מוקדמות היורו יהיה האחרון של נאתכו (33) במדים הלאומיים, אבל בסופו של דבר הוא ייכלל ברשימת המוזמנים שתפורסם הבוקר על ידי רוטנשטיינר, בזכות היכולת הטובה שלו העונה בסרביה (12 שערים בכל המסגרות). השאלה הגדולה היא אם ימשיך להיות באנקר בהרכב כפי שהיה בקמפיינים האחרונים, או שרוטנשטיינר יעדיף לבצע רענון בעמדה שלו. בכל מקרה, הכוונה היא למנות קפטן דומיננטי שימלא את מקומו של נאתכו כשלא יהיה על המגרש. אחרי שבהתאחדות הטילו וטו על אופציית זהבי, יצטרכו רוטנשטיינר, עוזרו מרקו בלבול ואנשי ההתאחדות לחפש אלטרנטיבה אחרת.
5 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
צפוי לקבל פחות קרדיט בקמפיין הקרוב. נאתכו
(צילום: ראובן שוורץ)
בשיחות שקיים בימים האחרונים האוסטרי עם הכוורת החדשה שלו, הוא מדבר על שני מועמדים בולטים: קפטן מכבי ת"א דור פרץ ומגן ויטסה ההולנדית, אלי דסה. פרץ מייצג את הדור הצעיר, השני נכלל בדור הביניים ונחשב לאחת הדמויות הדומיננטיות והמוערכות בסגל.
אגב מהסגל המיועד לשלושת המשחקים הקרובים - בעוד שבוע נגד דנמרק, שלושה ימים לאחר מכן נגד סקוטלנד בבית וב־31 במארס מול מולדובה בחוץ - רק שני מוזמנים משמשים כקפטנים קבועים בקבוצות שלהם, פרץ במכבי ת"א ונטע לביא במכבי חיפה, שלא מועמד לתפקיד בנבחרת.

לבקוביץ' או הרוש

רוטנשטיינר יקיים היום מסיבת עיתונאים, ועדיין לא ברור אם יחליט לזמן את אריאל הרוש, שלא משחק כלל בהרנביין ההולנדית, ומסתמן ששוער הפועל חדרה, רובי לבקוביץ', יקבל זימון בכורה ויצטרף לאיתמר ניצן בתור שני המחליפים של אופיר מרציאנו. גם בוריס קליימן מוולוס היוונית בתמונה.
5 צפייה בגלריה
אריאל הרוש באימון הנבחרת
אריאל הרוש באימון הנבחרת
יוזמן לסגל? הרוש
(צילום: עוז מועלם)
הנבחרת תתכנס ביום ראשון בערב בבית מלון בת"א, ואימון הפתיחה ייערך למחרת ויהיה סגור לתקשורת, כמו כל האימונים של רוטנשטיינר. נבחרת דנמרק, מהמקום ה־12 בעולם על פי דירוג פיפ"א, תנחת בארץ ביום רביעי ותקיים את האימון המסכם שלה בבלומפילד, בעוד סקוטלנד תערוך אותו בגלזגו.