התיקו הביתי המאכזב של נבחרת ישראל אתמול (ראשון) נגד סקוטלנד (1:1) במסגרת המחזור השני במוקדמות מונדיאל 2022 מרחיק את סיכוייה לסיים ברף המינימום שהוגדר מראש למאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר, המקום השלישי, ולכן האוסטרי אינו צפוי להמשיך עם סיום חוזהו בקיץ הבא.
בהתאחדות לכדורגל לא מעלים בכלל את האפשרות כי האוסטרי לא יסיים על הקווים את הקמפיין הקרוב, אולם אחרי שצברה רק נקודה אחת בשני משחקיה הביתיים ישנה ביקורת כלפיו.
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר על הקווים
וילי רוטנשטיינר על הקווים
ספג ביקורת על ניהול המשחק. וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
ההפסד לנבחרת החזקה בבית, דנמרק, עוד נתפס מן הסתם כריאלי, למרות שהייתה ביקורת על ההכנה וניהול המשחק של האוסטרי, אלא שהתיקו נגד הסקוטים עורר ביקורות משמעותיות יותר.
"ההכנה של רוטנשטיינר הייתה הפעם טובה מאוד, הייתה רק נבחרת אחת במחצית הראשונה וחבל שלא ידענו להרוג את המשחק כבר בה", אמרו גורמים בנבחרת. "במחצית השנייה זה היה מופע של קפאון מצד רוטנשטיינר. הוא לא הגיב ושוב הוכיח כמה יש לו בעיה עם ניהול משחק. לנצח את סקוטלנד בבית הייתה חובה".
עיקר הביקורת כלפי רוטנשטיינר הייתה סביב ניהול המשחק שלו: חוסר תגובה לשינוי של הסקוטים עם פתיחת המחצית השנייה, כשסטיב קלארק עבר לשחק בקו של ארבעה שחקנים בהגנה והכניס את ראיין כריסטי במקום הבלם ג'ק אנדרי, מה שגרם לסקוטים לא רק להשוות את התוצאה, אלא להשתלט על המשחק.
עוד ביקורת הייתה כלפי ההחלטה להציב את מנור סולומון כמגן/שחקן כנף בצד שמאל ברגעי ההכרעה, ההכנסה של בירם כיאל שזומן רק בערב שבת לסגל במקום אייל גולסה ולא למשל את מוחמד אבו-פאני וההחלטה לא להכניס עוד כלים התקפיים כמו דולב חזיזה.
5 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
הפך לסוג של מגן שמאלי ברגעי ההכרעה. מנור סולומון
(צילום: עוז מועלם)
"יש לרוטנשטייינר בעיית קבעון מוחלטת. להישאר עם שלושה בלמים, לא להגיב ליריבה, לא להכניס עוד כלים התקפיים, אין שום התקדמות", ביקרו אותו שחקנים בנבחרת.
המאמן הלאומי החליט בין היתר כי עוזרו מרקו בלבול לא יישב על הספסל, אלא ביציע, על מנת להעביר רשמים דרך העוזר הנוסף רופרט מרקו, עוד החלטה שמציגה את הריכוזיות של האוסטרי.
"יש פה ניתוק מוחלט ברגע שהעוזר בכלל ביציע, מראה שאין יותר מידי התייעצויות מצידו, הוא הצגה של איש אחד יותר מדי", אמרו בנבחרת. "בדיוק כמו ההחלטה לא להזמין שחקן כמו ליאור רפאלוב, בזמן שעל הספסל יש לו רק את חזיזה שיכול לעשות מהלך התקפי".
בכדי להשריש את תחושת הניתוק ציינו בנבחרת גם את נושא סרט הקפטן החליפי. כשרוטנשטיינר התייעץ עם אנשי הנבחרת וההתאחדות הם הציעו כי אלי דסה, שהיה הפייבוריט שלהם, או קפטן מכבי ת"א דור פרץ, יענדו את הסרט בזמן שהקפטן הקבוע ביברס נאתכו לא על המגרש, אולם הוא בעצמו מבלי להתייעץ בחר באיתן טיבי.
ההסכם המוקדם עם נאתכו, שפורסם לראשונה ב-ynet בסוף השבוע, לפיו הוא יקבל בכל משחק כ-60 דקות, יצא גם אמש לפועל, כשקשר פרטיזן הציג משחק טוב במחצית הראשונה.
רופא הנבחרת אודי קאופמן ומאמן הכושר ערן שדו התבקשו להכין כבר הבוקר דוח מהיר לצוות המקצועי על מנת לבחון את מצב הסגל לקראת היציאה מחר למולדובה, כשהנבחרת תתארח בקישינב ברביעי. מונס דאבור עלה לשחק רק אחרי שקיבל זריקה, גם חאתם אל-חמיד עבר מבחן כשירות לקראת המשחק, ולכן בהתאם למצב השחקנים תתקבל החלטה האם לזמן שחקנים נוספים לקראת היציאה. אם דאבור לא יהיה כשיר, בנבחרת יבחנו אפשרות לזמן בכל זאת את ליאור רפאלוב לקראת המשחק מחרתיים.
5 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
עלה עם זריקה, מצב כשירותו ייבחן. מונס דאבור
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
זימונו נשקל לקראת מולדובה. ליאור רפאלוב
(צילום: AFP)
בנבחרת דיברו על היכולת הטובה במחצית הראשונה, כולל השער האדיר של דור פרץ, היכולת המשופרת של נאתכו והשילוב של עופרי ארד, שהיה הטוב מבין שלישיית הבלמים, אבל גם על הירידה המשמעותית במחצית השנייה, שער השוויון שהוביל לביקורת כלפי מנחם ואל-חמיד, ששוב היה אשם בספיגה, וחוסר התפוקה של סולומון וזהבי.
בסיום האוסטרי נשאל האם לטעמו זהבי היה אנוכי במהלך המשחק נגד הסקוטים, הוא השיב: "אהיה מאמן טיפש אם אדבר על אישיות כמו זהבי, יהיה טיפשי אם אבקר אותו. זהבי בכל דקה על המגרש מסוכן והעדפתי לא להכניס במקומו שחקן צעיר, אלא להשאיר אותו, רציתי שחקנים עם ניסיון על המגרש. לא היה חכם מצידי לעשות שינויים ולקחת סיכון".
רושנשטיינר ביקר את התקשורת הישראלית ביחס כלפי נאתכו: "הוא היה טוב מאוד. אם מבקרים אותו אישית, זה לא מכובד לקפטן של נבחרת לאומית. לבקר אחרי משחק רע זה בסדר, פה זה אישי. דיברתי איתו ואמרתי לו שאין סיבה שהוא יהיה מחוץ לנבחרת אם הוא בכושר טוב בפרטיזן, הוא אמר לי שזה כבוד וגאווה להיות קפטן. הסברתי לו שאם לא יהיה טוב, הוא יישב על הספסל והוא הסכים, זו הגישה שאנחנו צריכים להיות גאים בה בנבחרת".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
"יהיה טיפשי לבקר אותו". רוטנשטיינר על ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
לקראת מולדובה הוסיף: "צריך לעשות רענון ולראות את כל האפשרויות, האווירה בנבחרת טובה. אם נגד דנמרק היינו צריכים מזל להשיג נקודות, נגד סקוטלנד פשוט הפסדנו שתיים".