איסמעיל ריאן, שחתם השבוע בבני סכנין לאחר ששיחק בטורקיה בחצי השנה האחרונה, נחת לאחרונה בארץ ונשלח לבידוד במלונית בתל אביב. השחקן טוען שהציג למאבטחים בנתב"ג תעודת מחלים מקורונה עם כל האישורים יחד עם בדיקה שלילית, אך הם לא קיבלו אותן. בבדיקה של משרד הבריאות התברר שהתעודה מזויפת.
"אני כבר רוצה לעזוב את הארץ ולחזור לגור בחו"ל", סיפר ריאן המתוסכל ל-ynet. "אני כבר עייף מהכל. אני במלונית בחדר לבד בו אני גם מנסה להתאמן. אני עשרה ימים בלי מגרש, שזה גם מאוד קשה. ביום שישי יש לי בדיקת קורונה שנייה ואם היא שלילית אולי אוכל לצאת מפה סוף-סוף".
1 צפייה בגלריה
איסמעיל ריאן
איסמעיל ריאן
עדיין במלונית. איסמעיל ריאן
(צילום: עוז מועלם)
ריאן גם הגיב לטענות כי היה ברשותו תעודת מחלים מזויפת מטורקיה: "התעודה שלי היא מקופת חולים כללית. אני מוכר בכללית כמחלים, זה קרה לפני חודש. לפני שחזרתי לישראל שוחחתי עם נציג בחמ"ל כללית, הודעתי שהחלמתי מקורונה וביררתי איזה מסמכים אצטרך להציג כשאגיע לארץ. אמרו לי מה צריך וכך עשיתי, כולל אישורים מבית החולים. הצגתי את כל האישורים ואז שלחו לי הודעה שאני מוכר כמחלים קורונה. אפילו שמתי את האישור בארנק כדי שיהיה לי בשלוף. ביום ראשון קיבלתי הודעה ממשרד הבריאות שאני יכול לצאת מבידוד, אבל לא נותנים לי לצאת מהמלונית ולא נותנים לי גם הסבר. זה פשוט מטורף ולא נתפס".
"יש לי הרבה טענות למשרד הבריאות ואם אין חיבור בינם לקופת חולים כללית זאת לא הבעיה שלי", המשיך ריאן לפרוק. "הגעתי לאנשים חזקים בארץ כדי שיצילו אותי ויתערבו ומה יצא מזה? קיוויתי שזה יעזור אבל קרה הפוך והתחילו לעשות לי דווקא. זה לא ברור שהייתי חולה קשה וסבלתי מכל התסמינים? עד היום לא חזר לי חוש הריח. מתעללים בי, פגעו בי נפשית קשה, ריסקו אותי ואני לא מתכוון לוותר. כשאצא מכאן אדע איך לטפל בכל אחד. התביעה היא החלק הפחות חשוב מבחינתי. כל מי שמעורב בסיפור הזה ישלם".
תגובת משרד הבריאות: "על פי המסמכים אותם מציג השחקן, הוא אינו זכאי להכרה כמחלים, על פי נוהל המחלימים בישראל. על כן נדרש לבדיקה נוספת, אותה טרם ביצע. לכשיבצע אותה, תתקבל החלטה בהתאם".