"החלוץ הניגרי של הפועל קטמון, וויליאם אגאדה (20) מצטרף להפועל חיפה", הודיעו השבוע האדומים-שחורים בצירוף תמונה של החלוץ במדים החדשים של המועדון. על פניו זו הודעה שגרתית למדי על צירוף שחקן, רק שבמקרה הזה נוספה הערה נוספת בהכרזה הרשמית של המועדון: "יצוין כי הפועל חיפה הייתה הראשונה לפנות להפועל קטמון בעניין אגאדה לפני מספר שבועות".
לשם השוואה, בהודעת המועדון על החתמתו של רז שטיין, לא סופק הסבר מפורט כזה שניתן לאגאדה. התוספת הזו רק שמה את החותמת הסופית על השיח המקדים לצירופו של הניגרי, בעיקר בין האוהדים של מכבי והפועל חיפה ברשתות החברתיות. חלקם טענו כי מדובר בחימום לקראת הדרבי הראשון, והשאר תהו כיצד החליט השחקן לוותר על הירוקים לטובת המועדון מקריית חיים. היו אוהדים שחרגו ממנהגם, והחמיאו לבעלים יואב כץ.
4 צפייה בגלריה
וויליאם אגאדה
וויליאם אגאדה
הראשונים לפנות. וויליאם אגאדה
(צילום: באדיבות הפועל חיפה)
"אני חושבת שזה רכש טוב, אבל סקרנית מדוע הוא לא חתם במכבי", מודה פזית כהן, אוהדת הפועל חיפה. באותה הנשימה, היא גם הנמיכה את הציפיות: "מנסיוני למדתי לא להתלהב יותר מדי. כבר נחתו אצלנו שחקנים שעל הנייר היו כוכבים, ובמאני טיים לא הוכיחו זאת. אני נזהרת בהכתרת כוכבים. כמו שאיביץ' היה אומר: 'כוכבים יש רק בשמיים'".
מי שסימן את החלוץ כבר לפני הרבה זמן הוא המאמן חיים סילבס, שראה בצירופו תוסף נכון וטוב להתקפה. "הוא הרגיש שהפועל חיפה רוצה אותו באמת, ושהצוות ואני מאמינים בו ממש מההתחלה". ענה בגאווה המאמן לשאלה מדוע החלוץ נחת דווקא בסגל שלו.
משמע מכבי חיפה רצתה פחות? "העניינים הסתבו קצת ובסוף הוא הגיע לכאן, איפה שהיה צריך להיות מלכתחילה. היינו על סף חתימה עוד לפני שמכבי חיפה או קבוצות אחרות בכלל הביעו בו עניין, אנחנו שמחים שהוא פה".
4 צפייה בגלריה
 שמחים שהגיע. החלוץ במדים החדשים
 שמחים שהגיע. החלוץ במדים החדשים
שמחים שהגיע. החלוץ במדים החדשים
ומבחינה מקצועית? "מדובר בפוטנציאל גדול, אבל יחד עם זאת צעיר מאוד וזקוק ליד מכוונת על מנת לקפוץ מדרגה נוספת. נעשה הכל כדי לתת לו את מה שנדרש, בתקווה שיצליח בגדול יחד עם כל משפחת הפועל חיפה".
רצונו של סילבס וההתלהבות מצד האוהדים לצרף את אגאדה, הגיעו גם לבעלים יואב כץ שפתח את הכיס וצירף בהשאלה את החלוץ לעונה אחת מהפועל קטמון, תמורת 300 אלף שקל ועם אופציית רכישה העומדת על 1.1 מיליון שקל.
"אם מישהו מחפש דרמה אז הסיפור הזה לא יספק לו את מבוקשו", הבהיר הבעלים כבר בתחילת השיחה עמו.
תסביר. "תיארו את ההחלטה הזו בתור מחטף שלנו וזה רחוק להיות נכון".
4 צפייה בגלריה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ הפועל חיפה
"זה לא היה מחטף". כץ
(צילום: עוז מועלם)
נשמע שאתה מיתמם. "לגמרי לא. אעשה סדר ואבהיר: אגאדה הגיע להפועל חיפה כי הוא רצה להגיע ולא כי הכריחו אותו. זה בא ממנו. אף אחד לא שכנע אותו, בטח לא איש מצידנו".
קצת מוזר ששחקן מעדיף לוותר על קבוצה בסדר גודל אירופאי יחסית אליכם. "בשיחה איתי הוא אמר שהוא מעדיף לבוא ולשחק ולא לשבת בסוף הספסל של מכבי חיפה. מעבר לזה, אני חושב שקטמון העדיפה שיבוא אלינו כנראה בגלל המחשבה שבעתיד ירוויחו עליו יותר כסף".
אז סתם העבירו עליכם ביקורת בנוגע למהלך צירופו? "אני לא חושב שיש סיבה לכעוס. אף אחד ממכבי חיפה לא אמר שהתנהגנו לא בסדר. חוץ מזה, אנחנו היינו ראשונים לרצות את השחקן ומכבי הצטרפו באמצע".
4 צפייה בגלריה
וויליאם אגדה עם הכדור
וויליאם אגדה עם הכדור
ציפיות גדולות. אגאדה בקטמון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היו שטענו למחטף מצדכם "לא חטפנו להם שחקן. כשעדן בן בסט היה במכבי הוא הרגיש שהוא לא רוצה לשחק שם ועבר אלינו, אז גם אותו חטפנו? נו באמת".
ועכשיו, כשהרוחות נחלשו, חובת ההוכחה עוברת לאגאדה בן ה-20. הניגרי כבש 15 שערים בעונה שעברה בליגה הלאומית, ועונה קודם לכן שמונה שערים, בתקווה שישחזר את ההישג ויגדיל אותו. החלוץ מצידו, וללא קשר להודעה שהגיע השבוע לפיה הפועל חיפה נכנסה לקטגוריית "הקבוצות הגדולות", מספר שהגיע לקבוצה גדולה ויש לו בהתאם גם שאיפות גדולות לעונה הקרובה, עם או בלי קשר למענק האליפות שדרש להכניס בחוזהו. “אני מודה לכל מי שעזר לי להגיע להפועל חיפה כולל המשפחה שלי, אנשי קטמון שכיבדו את רצוני להתקדם ולאנשי הפועל חיפה שהאמינו בי ונותנים לי את ההזדמנות”, סיכם החלוץ את הסאגה.
אלמוג בוזגלו הודיע היום כי ימשיך לשחק בעונה הבאה בהפועל חיפה אחרי ששוחח עם המאמן חיים סילבס.
השתתפו בהכנת הכתבה: איתן גליקמן