3 צפייה בגלריה
רוני לוי עם מרקו בלבול
רוני לוי עם מרקו בלבול
בבית"ר מצפים שיסכים להסדר הפיצויים. רוני לוי
(צילום: ראובן שוורץ)
בבית"ר ירושלים ייפגשו בקרוב עם המאמן רוני לוי כדי להודיע לו כי הוא לא בתוכניות לעונה הבאה, אולם במידה שהוא לא יסכים להסדר פיצויים, במועדון יאלצו להשאירו. הבעלים משה חוגג קיבל החלטה עקרונית להחליף את לוי, כשכבר סומנו מאמנים אחרים, אולם העזיבה שלו תלויה בהסדר הכלכלי מולו.
לטבלה הסופית של ליגת העל חוזהו של לוי חודש אוטומטית בשל הבטחת הכרטיס לאירופה, ואין אפשרות של מתן פיצוי. חוגג יבקש להגיע להסדר פיצוי של כמה משכורות. "בעידן קורונה, חוגג לא ישלם לשני מאמנים. רוני לוי צריך להבין את הרמז העבה שרוצים להחליף אותו, לקבל פיצוי וזהו", אמרו בבית"ר. "חוגג לא מאמין בו, גם לא הקהל, סתם יהיה בלגן".
אתמול (שלישי) אחרי ה-2:2 מול מכבי חיפה, לוי התייחס לעתידו ושידר עסקים כרגיל: "נתתי לשחקנים תכנית עבודה לפגרה ותאריך חזרה לאימונים. כמו שאני מבין, החוזה שלי מתחדש בבית"ר, לא אמרו לי אחרת ואני מתנהל כרגיל".
3 צפייה בגלריה
גמר גביע הטוטו
גמר גביע הטוטו
חוגג בבעיה, בניון מתנדנד
(צילום: ראובן שוורץ)
חוגג כבר אמר בשיחות פרטיות, ובניגוד ברור לעמדה של המנהל המקצועי יוסי בניון, שמעוניין להשאיר את לוי, כי הוא כבר סימן מועמדים לתפקיד, בין היתר דובר על מינוי שי ברדה ממכבי נתניה. "הסיכוי שרוני לוי יאמן את בית"ר אפסי", אמרו במועדון. "הוא לא יצר לנו יציבות, היו בעיות מנטליות במשחקים, שחקנים לא שודרגו וצעירים לא שולבו בכלל. הקהל מתנגד להשאירו ובסופו של דבר עם תקציב של 82 מיליון שקל הוא רחוק ב-28 נקודות מהמקום הראשון". המטרה היא להחתים את המאמן המיועד בימים הקרובים לקראת החזרה לאימונים בתוך כעשרה ימים עד שבועיים.
בינתיים, לא ברור עדיין האם בניון ימשיך לעונה נוספת, בטח לאחר שחוגג הודיע כי יהיה מעורב הרבה יותר בכל הקשור להחלטות המקצועיות לעומת העונה הזו, בו נתן למנהל המקצועי שלו יד חופשית.

בניון: "הבטחתי אירופה - וקיימתי"

חוגג מיישר קו עם בניון בכל הקשור להגדרת העונה כאכזבה ולא ככישלון, מאחר שמדובר בתקציב הרביעי בגודלו בליגה, כשההדחה מגביע המדינה היא אחת הסיבות העיקריות לכך, מעבר ליחסים המנותקים בין הבעלים ללוי. בניון הוא איש המפתח כרגע, ואתמול הוא העביר מסרים כי הוא מתכוון להישאר למרות החלטת חוגג. "זו הייתה עונה מאתגרת מאוד, נהניתי ואני באמת חושב שהתפקיד הזה מתאים לי", אמר בניון ורמז על הישארותו.
"אני מרגיש שאני יכול להמשיך להשתפר ולהצליח, כולם עושים טעויות ואני אלמד מהן. אני בטוח שהקריירה שלי תמריא גם מפה. התקציב שלנו רביעי בליגה, רחוק מאוד משלוש הגדולות, אי אפשר לבנות קבוצה בקיץ אחד. ידעתי שחסרות לנו עמדות מסוימות אבל העדפתי להשקיע בשלד ישראלי - הרבה שנים לא היה לבית"ר שלד ישראלי כל כך טוב".
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון בית"ר ירושלים
יוסי בניון בית"ר ירושלים
"אי אפשר לבנות קבוצה בקיץ אחד". בניון
(צילום: ראובן שוורץ)
בניון המשיך לסכם את העונה: "מבחינתי היא הייתה טובה, השגנו את המטרות שהצבנו לעצמנו. לצערי אני קורא הרבה בתקשורת במשך חודשים על כישלון, זה מנותק מהמציאות. קבוצה שסיימה במקום השלישי ולקחה את גביע הטוטו, במועדון שלא לקח תואר 10 שנים, זה לא כישלון. הבטחתי לבעלים להביא את הקבוצה לאירופה ואת זה עשינו. משה חוגג ציפה ליותר במשחקים מסוימים וגם אנחנו ציפינו. האכזבה האישית שלי היא ממשחקים מסוימים בפלייאוף. הצגנו כדורגל טוב בהרבה מאוד משחקים ובסופו של דבר השגנו את המטרה. צריך לזכור שבעונה שעברה כמעט ירדנו ליגה. החלפתי 13-12 שחקנים, צוות שלם".
פורסם לראשונה: 09:20, 08.07.20