הפועל באר-שבע אפשרה לשתי אוהדות להיכנס למתחם האימונים של המועדון, לרדת לכר הדשא ולהצטלם עם שלושה משחקני הקבוצה. הדבר נעשה בניגוד לכאורה למתווה משרד הבריאות כחלק מהחזרת הכדורגל הישראלי, הדורש כי השחקנים יהיו בבידוד ולא תתאפשר כניסה של זרים למתחם האימונים של קבוצות הליגה.
המקרה התרחש ביום שישי שעבר, כאשר שתי אוהדות הגיעו למתחם להעניק פרחים לשחקנים הפורטוגלים מיגל ויטור וז'וסואה, כאות תודה על כך שחתמו על חוזה לעונה הבאה בשכר מקוצץ. בתמונה שפורסמה ברשתות החברתיות נראות השתיים עומדות על הדשא ללא מסכות בצמוד לשני השחקנים, ואליהם הצטרף גם הקשר דויד סימאו שחגג את יום הולדתו.
2 צפייה בגלריה
מיגל ויטור חוגג
מיגל ויטור חוגג
ויטור
(צילום: הרצל יוסף)
"אחרי שהשחקנים חתמו על הארכת חוזה רצינו להגיד להם תודה", אמרה אחת האוהדות המצולמות. "ידענו שהם צריכים להיות בבידוד וחשבנו לשלוח פרחים למועדון, אבל בסוף תיאמנו שנוכל להיכנס. הגענו עם כפפות ומסכות. חיכינו בחוץ עד שהכניסו אותנו. נכנסנו, ורק לצורך התמונה הקלילה הורדנו את המסכות. לא צריך לעשות מזה עניין. החברה שהייתה איתי היא אחות במקצועה והיא עוברת בדיקות קורונה. אני במקום העבודה שלי כל יום ממלאת שאלוני בריאות".
יש לציין כי במסגרת חזרתה של ליגת העל לפעילות גיבשו מינהלת הליגה ומשרד הבריאות נהלים שנועדו למנוע הידבקות של שחקנים ואנשי צוות בקורונה. במסגרת הנהלים מורשים השחקנים לצאת מבתיהם לאימונים ולמשחקים בלבד, והמתקנים שבהם הם נערכים אמורים להיות סטריליים. "במתחם האימונים יהיו נוכחים שחקני הקבוצה והצוות המקצועי והמינהלתי בלבד", נכתב במסמך "החזרת משחקי הליגות המקצועיות בכדורגל" שחיברה מינהלת הליגה.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מול הפועל באר שבע
מכבי חיפה מול הפועל באר שבע
מכבי חיפה מול הפועל באר שבע
(צילום: עוז מועלם)
מהפועל באר-שבע נמסר בתגובה: "שתי אוהדות ותיקות ביקשו להעניק זר פרחים לדויד סימאו לרגל יום הולדתו ולשני הפורטוגלים האחרים לרגל חתימתם. הנהלת המועדון ששהתה במתחם אסרה עליהן להיכנס פנימה למקום הסגור. לאחר תשאול קצר, משהתברר שאחת מהן עובדת בית החולים סורוקה ונבדקת על בסיס יומי והשנייה נבדקת אף היא בכל יום במקום עבודתה, ובנוסף חבר בצוות הרפואי שנכח באימון ביצע בדיקה במקום כפי שעובר כל איש במועדון בהגיעו לעבודה, אחרי כל זאת התאפשר באוויר הפתוח להעניק את הפרחים - מה שארך מספר שניות. בתקופה שאותה אנו חווים לא ראינו לנכון למנוע מחווה אנושית שכזו באוויר הפתוח, לאחר שנעשו כל הבדיקות והתשאולים כנדרש".
ממינהלת הליגה נמסר בתגובה: "אחריות המועדונים לשמור על מתווה משרד הבריאות. אנו נחדד את הנהלים מול הפועל באר-שבע, כדי שמקרים כאלה לא יחזרו בשנית".