פיפ״א אישרה את בקשת ההתאחדות לכדורגל לשינוי מועד סגירת חלון ההעברות והעבירה לקבוצות מכתב רשמי בנושא. המשמעות היא שהחלון לא ייסגר ב-12 באוקטובר, כפי שתוכנן בתחילה. סגירת החלון תוקדם ל-6 באוקטובר כמו באירופה, אבל ייקבע מועד ההעברות נוסף במיוחד לקבוצות הישראליות. החלון הנ"ל יהיה בן 11 ימים ומועדיו טרם נקבעו סופית.
מנכ״ל ההתאחדות, רתם קמר, הגיב בנושא: "ההחלטה המהירה של פיפ״א בנושא תסייע לכדורגל הישראלי לשמור על שוויוניות בין הקבוצות וכן אל מול היריבות במפעלים האירופים. כולנו תקווה לחזרה מהירה לאימונים ולמשחקים וההתאחדות תמשיך לפעול מול כלל הגורמים, ובהם כמובן פיפ״א ואופ״א, כדי לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה הקשה גם כך בכדורגל המקומי בכל הרמות".
2 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס. יספיק לצרף שחקנים למכבי ת"א?
(צילום: ראובן שוורץ)
אמש כאמור פנה קמר למנכ״לית פיפ״א, פטמה סמורה, במטרה לדחות את סגירת החלון. במכתב הודגש כי בעקבות הסגר, המועדונים מתקשים להנחית זרים למבחנים וכי קיימים קשיים בירוקרטיים בגלל שמשרדי הממשלה הרלוונטיים עובדים במתכונת חלקית בלבד
עוד נכתב כי הקבוצות הישראליות נפגעות ביחס למקבילות שלהן במפעלים האירופים וכי נוצר מצב של חוסר שוויון גם בין הקבוצות עצמן בכדורגל הישראלי, בגלל שחלק מהקבוצות עדיין לא הספיקו להתחזק. בהתאחדות הוסיפו כי הם צופים שבקרוב יתפרץ גל שני של קורונה גם באירופה ולכן על פיפ"א למצוא פתרון ספורטיבי ושוויוני, שיבוא לידי ביטוי ביצירת חלונות נוספים בהם תתאפשר העברת שחקנים.
2 צפייה בגלריה
רותם קמר מדבר
רותם קמר מדבר
מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר
(צילום: ראובן שוורץ)
הליגות בישראל מושבתות כרגע בשל הגל השני של הקורונה וכרגע במשרד הבריאות מתנגדים לחידוש המשחקים והאימונים של הקבוצות השונות. ההערכות הן שהפעילות בכל מקרה לא תחודש ב-10 הימים הקרובים וכי הליגות יקוצרו.