אחרי ששר הבריאות יולי אדלשטיין החליט אמש (רביעי) שלא לתת אור ירוק להחזרת האימונים בליגות המקצועניות, היום תתקבל החלטה סופית בוועדת חוק, חוקה ומשפט האם להשיבם בשבוע הבא.
בשיחות שהתנהלו ביממה האחרונה ישנה פסימיות לגבי החזרת האימונים, זאת למרות הלחץ מאחורי הקלעים על מספר חברי כנסת להשיב את ההחלטה שהשתנתה בשישי האחרון.
2 צפייה בגלריה
אימון בית"ר ירושלים
אימון בית"ר ירושלים
פסימיות בנוגע להחזרת האימונים
(צילום: אלכס קולומוסקי)
מינהלות הכדורגל והכדורסל שלחו כבר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הבריאות והתרבות והספורט והציגו מציאות שמדובר במדינה היחידה שהשביתה משחקים ואימונים בשלב הזה, מה שעשוי להוביל לבריחת זרים ואי שוויוניות בין המועדונים המשחקים באירופה ומורשים להתאמן.
"אם לא נשוב עד ליום ראשון לאימונים, זה עלול להיות המסמר האחרון לכדורגל ולכדורסל בישראל", נכתב בין היתר במכתב.
"מתקני האימון של הקבוצות הם המקום הבטוח ביותר", הסביר יו"ר המינהלת, ארז כלפון. "יש בהן רופא, לא היו בהן התפרצויות החל ממאי בקפסולות שהכנו, סטורציה, מדידות חום, חדרי הלבשה נפרדים, בטוח יותר מכל מקום עבודה אחר".
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
"בטוח יותר מכל מקום עבודה אחר". ארז כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
ההערכה כי גם בשבוע הבא לא יחזרו לאימונים, כשהמטרה במינהלת לייצר מתווה של חזרה לאימונים ללא מגע בשבוע הראשון. במינהלת סימנו את ה-24 באוקטובר כתאריך היעד האחרון לחידוש משחקי הליגה, אחרת בשלב הראשוני הליגה תקוצר ל-33 מחזורים.
כמו כן, יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, יחד עם גורמים במינהלת, כבר שוחחו עם שר האוצר ישראל כץ והבהירו לו כי אם הליגה לא תשוב לפעילות בתוך כשלושה שבועות, הקבוצות יצטרכו לקבל תמיכה מעבר לרשת הבטחון, אחרת חלק מהן לא ישרדו כלכלית.