אחרי שווילי רוטנשיינר סירב בתחילה לקצץ מחצית משכרו ולהתנתק מהנבחרת הבוגרת, יו"ר ההתאחדות אורן חסון סיכם אמש (שני) עם המנהל הטכני על חוזה חדש, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, ובו הוכנס מנגנון שיצמצם משמעותית את ההפסדים.
על פי ההסכם החדש, שקוצר משנתיים לחצי שנה ויגיע לסיומו בסוף 2020, תוכל ההתאחדות לעצור את ההתקשרות עם האוסטרי ולפצות אותו בשבע משכורות בלבד, כלומר חצי מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
וילי רוטנשטיינר. הסכם חדש
(צילום: ראובן שוורץ)
חסון כבר החליט להיפרד מרוטנשטיינר מאחר שסירב לקצץ מחצית משכרו ולהתנתק מהנבחרת הבוגרת. במהלך המגעים לפיצויים דרש האוסטרי שלושה מיליון שקלים, ואילו בהתאחדות הציעו מילון בלבד. לבסוף, כאמור, החליטו הצדדים לחתום על חוזה חדש.
רוטנשטיינר היה חתום על חוזה לעוד שנתיים עם שכר של 110 אלף שקל נטו לחודש. בהסכם החדש הסכום קוצץ ב-30 אחוז והוא יקבל 75 אלף שקל בחוזה לחצי שנה בלבד. כלומר, במידה ויוחלט לשחררו בתום השנה הנוכחית, ההתאחדות תחסוך מיליוני שקלים. עלות חוזהו המקורי של רוטנשטיינר כולל מס עמדה על 3.2 מיליון שקל בשנה.
האוסטרי לא יתעסק בנבחרת הבוגרת ויהיה בבחינת דמות מייעצת בלבד למאמן הלאומי הבא ובהחלפת כל המאמנים של הנבחרות הצעירות, שאחד מהם אמור להיות גל אלברמן. הובהר לאוסטרי כי עיקר העיסוק שלו בחודשים הקרובים יהיה פיתוח הכדורגל והכשרת מאמנים.
2 צפייה בגלריה
גל אלברמן מכבי חיפה
גל אלברמן מכבי חיפה
מיועד לאחת הנבחרות הצעירות. גל אלברמן
(צילום: נחום סגל)
במקביל, ממשיכים החיפושים אחרי מאמן או שחקן עבר שייכנס לוועדת האיתור למציאת המאמן הלאומי הבא. החברים בוועדה כרגע הם חסון, אלי אוחנה ושינו זוארץ. ברגע שיימצא החבר הנוסף, יזומנו המועמדים, יוסי אבוקסיס, אייל ברקוביץ', ניר קלינגר ואברם גרנט.
קבוצות מכבי באמצעות תנועת מכבי ישראל, הגישו ערעור לבית הדין העליון של ההתאחדות בגלל הרכב חברי המזכירות, שלא התחשב בדרישת השמות שהעלה מרכז מכבי. "החלטה שערורייתית, הרומסת את המנהל התקין בהתאחדות ואת תקנון ההתאחדות ואת הזכות של קבוצות מכבי לייצוג במזכירות, שהיא הגוף המחזיק בפועל בסמכויות ההנהלה", נכתב בערעור.
"ההחלטה לפיה חברי המזכירות ימונו כולם לפי בחירת יו"ר ההתאחדות מנוגדת לפסיקה ברורה ומפורשת בעניין זה ממש של בתי המשפט, בה נקבע במפורש כי כל מרכז זכאי לבחור בעצמו את נציגיו למזכירות, ולא ניתן לאפשר לרוב בהנהלה לשלול זכות זו מהמיעוט".