בהפועל באר שבע קיוו להשיג אתמול (ש') ניצחון ראשון בפלייאוף העליון, אבל סיימו את המשחק נגד מכבי פתח תקווה בתיקו 0:0. הפער בין הקבוצות הנאבקות על המקום הרביעי (שעשוי להוביל לאירופה) נותר על שלוש נקודות לטובת פתח תקווה, אך בשני המחזורים הקרובים מחכים לבאר שבע מפגשים נגד שתי הראשונות, מכבי חיפה ומכבי תל אביב. בעקבות זאת שורר במועדון החשש שפתח תקווה תגדיל את הפער.
היה זה המשחק השלישי ברציפות בו גילתה הקבוצה של רוני לוי שיפור גדול במחצית השניה, אך למרות זאת נותרה עם ניצחון אחד בלבד בשמונת המשחקים מאז שמונה לתפקידו.
4 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש מאוכזבים
שחקני ב"ש מאוכזבים
שחקני ב"ש מאוכזבים
(צילום: יאיר שגיא)
בכלל, מאז עזיבת יוסי אבוקסיס ניצחה באר שבע רק את שתי הקבוצות החלשות בליגה: הפועל כפר סבא, משחק אותו ניהל מאור מליקסון (מילא את מקומו של אליניב ברדה שריצה עונש הרחקה) ואת בני יהודה (בהדרכת רוני לוי).
גם בעונה שעברה באר שבע פתחה רע מאוד את משחקי הפלייאוף העליון, אך אז הייתה מרוכזת במשחקי ההכרעה בגביע המדינה בעוד שהפעם היא לא מפנה את מאמציה להתמודדות במסגרת נוספת.
4 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
גם רוני לוי לא הביא לב"ש את הישועה
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ב"ש
אוהדי הפועל ב"ש
לאוהדים אין נחת השנה
(צילום: יאיר שגיא)
במועדון שוררת אכזבה גדולה מיכולתו של הקשר ההולנדי אלטון אקולטסה, ששוב קיבל קרדיט בהרכב ונראה רע מאוד. ההחלטה בקיץ האחרון לרכוש את כרטיסו ב-700 אלף אירו, למרות שהמועדון היה תחת אי ודאות כלכלית גדולה, מסבכת מאוד את הקבוצה בכל הנוגע לאפשרות לשחררו.
מבחינה מקצועית אקולטסה לא מצדיק את ההשקעה בו, אך קשה למצוא קבוצה שתרכוש אותו בסכום קרוב לזה בו נרכש לפני שנה. שני זרים נוספים החתומים על חוזה לעונה הבאה לא אמורים להישאר ואף לא שותפו אתמול. מדובר בחלוץ הקולומביאני ג'ונתן אגודלו שכלל לא נכלל בסגל ובקשר פארליי רוסה שהצטרף רק לאחרונה.
4 צפייה בגלריה
אקולטסה במאבק על הכדור
אקולטסה במאבק על הכדור
לא שווה את הכסף שהושקע בו. אקולטסה
(צילום: אורן אהרוני)
תרומתם של שלושת שחקני ההתקפה הנ"ל העונה מסתכמת באפס שערים ובישולים ומעידה יותר מכל על כישלונם האישי וכישלון המועדון בצירוף שחקנים זרים. מתוך חמישה זרים שהצטרפו העונה רק אחד, מריאנו בריירו, אמור להמשיך. זאת, מכיוון שהתאזרח ולא נחשב לזר. עדיין לא התקבלה החלטה בנוגע לחברו הארגנטינאי, מרסלו מלי.
ביום שני הבא תפגוש באר שבע את מכבי חיפה ולראשונה יגיע ברק בכר לאיצטדיון טוטו טרנר כמאמן של קבוצה יריבה לבאר שבע, אותה הוביל לשלוש אליפויות רצופות ופוטר במהלך העונה שעברה.
עיריית באר שבע הודיעה למועדון שלפחות בשני המשחקים הקרובים היציע המזרחי יושבת לצורך השלמת שיפוץ הגג. במקומו ייפתח היציע המערבי ובכל מקרה כמות האוהדים באיצטדיון תעמוד על 5,000 צופים כפי שמתירות הגבלות הקורונה.