מכבי תל אביב אישרה לשחקניה הזרים להמריא חזרה לארץ מולדתם. מהמועדון נמסר: "בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני איפשר המועדון לשחקניה הזרים לטוס לבתיהם בחו"ל על מנת לשהות עם משפחותיהם ולשוב ארצה לאחר שהמצב יתייצב. עובדי המועדון והצוות המקצועי נמצאים בקשר רציף עם השחקנים הזרים, דואגים ללוות אותם באופן אישי וימשיכו לעשות זאת בעיקר בימים מתוחים אלה".
חמישה מתוך שבעת הזרים עוזבים: אנדרה ז'ראלדש, אנריק סאבוריט, ניק בלקמן, אלכסנדר פשיץ' ולואיס הרננדס, כשדניאל טננבאום ואדוארדו גררו יישארו בישראל נכון לעכשיו. לאור זאת, כלל לא בטוח שהחמישה ישובו לקראת המפגש מול הירוקים ביום שני. פשיץ' התראיין אתמול לתקשורת הסרבית והודיע שאם המצב יהיה גרוע יותר הוא גם יעזוב את הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
ז'וסואה
ז'וסואה
אנריק סאבוריט
(צילום: עוז מועלם)
במקביל, מחזור המשחקים בליגת העל שתוכנן להתקיים בסוף השבוע נדחה וייערך ביום שני, מוצאי חג השבועות, כך הוחלט במינהלת הליגות בהודעה שהוציאו במשותף עם ההתאחדות לכדורגל. עוד נקבע כי חצי גמר הגביע בין מכבי תל אביב ומכבי חיפה, שהיה אמור להיערך היום, יתקיים באותו יום בשעה 21:00.חצי הגמר הנוסף בין הפועל תל אביב ובית"ר תל אביב/בת ים מהליגה הלאומית שובץ ליום שלישי בשבוע הבא.
בהודעה נכתב: "בשל המצב הבטחוני והנחיות כוחות הביטחון, נכון למועד זה לא ניתן להיערך לקיום משחקי סוף השבוע בליגת העל ובליגה הלאומית. בהתאם לכך ועל מנת לייצר וודאות (ככל שניתן), לקבוצות ולאוהדים עודכנו מועדי משחקי הקבוצות המקצועניות בליגה ובגביע עד לסיום עונת המשחקים כשמועד סיום העונה נותר 30 במאי (עם משחק גמר גביע המדינה) וזאת בהתאם למגבלות הבינלאומיות".
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי ואבי ריקן
עומר אצילי ואבי ריקן
חצי הגמר הגביע שובץ למוצאי חג השבועות
(צילום: עוז מועלם)
"לוח המשחקים תוכנן על מנת לאפשר את סיום העונה באופן ספורטיבי ושוויוני בין הקבוצות ככל שניתן במסגרת המגבלות. ככל שלא יהיה ניתן לקיים את המשחקים עם קהל, הם יתקיימו ללא קהל ואף במידת הצורך באצטדיונים חלופיים וזאת על מנת לאפשר את קיום העונה, הכל בהתאם להנחיות הרשויות ולהערכות מצב שיתבצעו באופן שוטף".
שני המחזורים האחרונים בליגת העל ייערכו ביום ראשון, 23 במאי, ושלושה ימים לאחר מכן, ביום רביעי. כרגע המשחקים נקבעו בשעות אחידות, אך אם לא יהיה צורך בקיומם בשעה אחידה, השיבוץ צפוי להשתנות. הגמר כאמור נותר בתאריך המקורי, 30 במאי, והוא אמור להיות המשחק שיסגור את עונת המשחקים הנוכחית.