בעלי הפועל ראשון לציון עמוס לוזון יעמוד לדין, כך הודיע היום (שלישי) תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף. לוזון סיפק אתמול מופע אימים במשחק ההפסד למכבי פתח תקווה (1:0) ולכל אורך המשחק וגם בסיומו קילל ללא הפסקה את צוות השיפוט בראשות זיו אדלר.
כבר בפתיחה אדלר ביקש מלוזון, שעמד בתוך תחומי המגרש, באזור הטכני של קבוצתו, לעזוב את האזור מאחר שלא היה רשום בטופס המשחק, כך כתב השופט בדוח שהוציא בסיום.
2 צפייה בגלריה
מופע אימים. עמוס לוזון
מופע אימים. עמוס לוזון
מופע אימים. עמוס לוזון
(צילום: ראובן שוורץ)
בהמשך הוא פרץ שוב לתחומי המגרש וצעק על השופטים: "תתביישו, זה שער חוקי, אתם בושה וחרפה". אדלר ביקש מהבעלים לעזוב את תחומי המגרש ולחזור ליציע, אך הוא סירב והתיישב באזור שמוגדר כספסל הקבוצה.
בהמשך קילל עוד מספר פעמים את צוות השיפוט ופנה ישירות לעוזר השופט דודו ביטון: "הקוון הכי חלש בארץ, אין גרוע ממך, אתה בן זונה גדול". לאדלר צעק: "אתה בושה וחרפה, אין גרועים כמוך, אתה והקוון הזה הכי חלשים בארץ, לא מבין איך אתה עוד שופט".
לוזון איבד לחלוטין את עשתונותיו בתוספת הזמן של המשחק, כשבנו, עומרי, ביצע עבירה קשה על שחקן פ"ת וקיבל כרטיס אדום ישיר. לוזון הבן ירד עצבני לחדר ההלבשה, תוך שהוא קורע את חולצתו מתסכול. עמוס נכנס לתחומי המגרש ואמר לשופט הרביעי: "שופט רביעי תרשום בן זונה, תרשום אני אזיין אותך, שוטר בן זונה, אתה חלש, אתה גמור, אני מבטיח לך אתה גמור".
2 צפייה בגלריה
זיו אדלר
זיו אדלר
הוא וצוות השיפוט ספגו קללות קשות. זיו אדלר
(צילום: אורן אהרוני)
גם לאחר שריקת הסיום חיכה לוזון לצוות השיפוט ליד מנהרת השחקנים ולעברו של הקוון אמר: "אני אגמור לך את הקריירה, אתה חלש, אתה בדיחה, אני אגמור אותך, אתה לא תראה דשא יותר, אל תדאג, תזכור מה שאמרתי", תוך שהוא מסמן אפס עם היד.
תגובת יו"ר איגוד השופטים רונית תירוש: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות המילולית הקשה שהפגין עמוס לוזון, כמו גם בנו שהורחק, כלפי צוות השיפוט. אני מצפה מבעלי תפקידים לשלוט בחרצובות לשונם ולהבין את השפעתם על האוהדים בפרט והציבור בכלל. ביקורת מקצועית היא דבר לגיטימי, אבל אין דבר בינה לבין שפה כה אלימה ופוגענית. איומים מטעם בעלי קבוצות לא ישנו את ההחלטות המקצועיות של השופטים ולא יהלכו עליהם אימים. איגוד השופטים יגן על צוותי השיפוט, תוך שנפנה בתלונה לבית הדין המשמעתי כדי שיתייחס לכך בחומרה הראויה".