במכבי ת"א, שפתחה פער בלתי מחיק של 12 נקודות הפרש ממכבי חיפה, אמנם מנסים לשדר עסקים כרגיל אחרי ה-0:2 בבלומפילד, אבל מאחורי הקלעים כבר מתחילים בהכנות לקראת העונה הבאה. סימן השאלה הגדול הוא כמובן ולדימיר איביץ', שעשוי לעזוב את המועדון בחודש הבא.
ועדיין, הבוקר (חמישי) התעסקו בעיקר באירועים שהתרחשו מחוץ למגרש. הקריאות מצד שחקני מכבי ת"א במסגרת החגיגות שלהם ("מכבי חיפה חיזבאללה") וההקנטות כלפי הפועל ת"א, הובילו להעמדה לדין על ידי היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד ניר רשף. "שלא ייכנסו לקטנות, חגגנו עם הקהל שלנו, אפילו לא שמנו לב מה אנחנו שרים", אמרו שחקנים במכבי, שכידוע הזהירה את אוהדיה עוד לפני ההתמודדות שלא להגיע לבלומפילד. אייל גולסה טען: "אין לי מושג מה שרנו, אני רק מצטרף. אני זורם, הם מתחילים ואני ממשיך".
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם האוהדים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם האוהדים
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם האוהדים ממרפסת שער 2
(צילום: אורן אהרוני)
בהתאחדות יעמידו לדין את דור מיכה ועומר אצילי, ששרו עם הקהל, בגין התנהגות בלתי הולמת. במינהלת זועמים על מכבי ת"א שלטענתם התנהלה בצורה לא אחראית. לכן המינהלת תהיה צד בהליך המשפטי בהתאחדות, מה שצפוי להחמיר את הענישה. אגב, במינהלת יבקשו מלבד אצילי ומיכה, להעמיד גם את הקבוצה לדין תחת סעיף התפרעות אוהדים.
במינהלת הוחלט שלא לחכות רק להעמדה לדין בהתאחדות ולראשונה היא קנסה בעצמה קבוצה (קיזוז 20 אלף שקל מהתשלום הבא המגיע) - זאת על אירועי אתמול בבלומפילד (הפרת הקוד האתי). יו"ר המינהלת, ארז כלפון, זעם: ״לא יכול להיות שאחרי שהזהרנו, אותה התנהלות ובווליום גבוה יותר חוזרת. לא אסכן יותר את המשך קיום הליגה, היום הכל ייעצר". במכתב ששלח כלפון למכבי, כתב: "מקווה שהמסר יעבור לכל הגורמים המעורבים".


במכבי ת"א התפלאו הבוקר על ההחלטה להעמיד את הקבוצה לדין על האירועים. אנשי הקבוצה טענו אתמול כי אין שום סעיף בתקנון המתייחס לאמירות כמו "מכבי חיפה חיזבאללה".
"מעניין שאוהדי הפועל שרים 'תהיה שואה למכבי' ומקללים בצורה בוטה את אנשי המועדון ואיש לא העמיד לדין את המקללים".
במכבי גם ציינו כי הם מצרים על כך שהאוהדים הגיעו למתחם האצטדיון חרף בקשתם להימנע מכך, שפורסמה שעות רבות קודם לכן."הקנס שמנהלת הליגה הטילה על מכבי בסכום של 20 אלף שקל הוא לא הוגן משום שערב קודם אוהדי הפועל ת"א התנהגו באותה צורה ואף גרוע מכך". במכבי ציינו כי עדיין לא קיבלו שום הודעה מהיועץ המשפטי של ההתאחדות ניר רשף.

איביץ': "לא מתעסק בעתידי"

ובעניין אחר: בכוורת של הסרבי ממשיכים לטעון כי המאמן הזר היחידי בעידן מיץ' גולדהאר שנותר שנתיים בקריית-שלום, ומחזיק באופציה להמשיך, נחוש לעזוב עם סיום העונה. הוא מבוקש בליגה הבלגית (סטנדארד ליאז') וההולנדית. במכבי היו רוצים להשאיר את איביץ', אולם על פי סעיף בחוזהו, הוא רשאי להודיע כי החליט לעזוב לקבוצה אחרת.
אחד המועמדים לאימון הקבוצה, לפחות על פי התקשורת היוונית - הסרבי וליקו פאונוביץ' - הכחיש כי נעשתה אליו פניה מצד הקבוצה, כשהוא גם מבוקש בפנאתניייקוס. אם איביץ' אכן יעזוב, המטרה תהיה להנחית שוב מאמן זר, אלא שהפעם החלל המקצועי שיותיר אחריו הסרבי יהיה מורכב יותר. בניגוד למאמנים קודמים, הפעם אין מנהל מקצועי או מנכ"ל במכבי, כשמי שישודרג ברמת המעמד המקצועי שלו לקראת העונה הבאה יהיה ברק יצחקי. "אני לא מתעסק בעתידי", אמר איביץ' בסיום הניצחון במשחק העונה.
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א חוגגים
אוהדי מכבי ת"א חוגגים
האבוקות מחוץ לבלומפילד
(צילום: אורן אהרוני)
עתה במכבי יצטרכו לחכות ולראות מה התקציב שיקצה הבעלים גולדהאר, שיקוצץ בוודאות, ולשתי שאלות מרכזיות חשובות: האם בכלל יתקיימו שלבי מוקדמות ליגת האלופות, שאלה פיננסית משמעותית מבחינת המועדון, ועתיד הפיירפליי, כשבמכבי עדיין לא יכולים להנחית שחקנים. "כולנו מחכים לאיתות מקנדה בכדי להבין מה מתוכנן לנו לעונה הבאה", אמרו בקבוצה.
השחקנים הישראלים שמסיימים חוזים כמו איתי שכטר, אבי ריקן, שרן ייני ואייל גולסה, צפויים לקבל הצעות להארכות חוזה, אולם בשלב הזה לא נעשתה אליהם כל פנייה. זאת למרות הבטחת האליפות וכי הליגה מסתיימת בעוד ארבעה שבועות בלבד.
4 צפייה בגלריה
אייל גולסה ודן גלזר חוגגים
אייל גולסה ודן גלזר חוגגים
לא ידע מה הוא שר. גולסה
(צילום: אורן אהרוני)
אחרי כיבוש השער הראשון של גולסה, כמחווה לאיתן טיבי שאבל על מות אביו, הקשר מיהר לספסל והניף את חולצתו של הבלם. טיבי צפוי לחזור לאימונים וייתכן כי יפתח במשחק נגד בית"ר ירושלים ביום שני.
הניצחון של מכבי, יחד עם יחס השערים העדיף שלה, מקנה לה פער של חמישה משחקים ממכבי חיפה, כשנותרו שמונה מחזורים בלבד עד לסיום העונה. כך שייתכן כי היא תחגוג בדרבי השני של העונה, בעוד כשלושה שבועות, באופן רשמי. למרות הרצון של המינהלת כי לפחות למשחק ההכתרה של מכבי תיכנס כמות קטנה של אוהדים, האירועים מהיממה האחרונה כנראה ימנעו זאת.
4 צפייה בגלריה
אייל גולסה
אייל גולסה
המחווה לאיתן טיבי
(צילום: אורן אהרוני)
"לנצח שלוש פעמים העונה קבוצה שחושבת לקחת מולנו אליפות - זה מסביר הכל", אמרו שחקנים במכבי, שחגגו במגרש ומאוחר יותר ממרפסת שער 2, כשאוהדי הקבוצה צופים מלמטה. עיקר המחמאות קיבל דן גלזר, שהציג משחק מצוין. "זה בדיוק ההבדל בינינו לבין מכבי חיפה, גלזר מול נטע לביא", הסביר אחד השחקנים.
גולסה, שכבש את הראשון, הוסיף: "להגיד שאנחנו גדולים על הליגה זה קצת מוגזם. 12 הפרש זה נחמד, אבל אני מסתכל על המשחק בטדי. יש עוד שמונה משחקים, מי שרוצה שיחגוג, אותי חינכו שלא נגמר כלום", גם דור פרץ, שחזר להרכב אחרי תקופה ארוכה, שמר על זהירות: "יש עוד דרך ארוכה, עוד הרבה משחקים ועד שלא נבטיח, שום דבר לא בטוח. בשני נתכונן הכי טוב לבית"ר ונגיע בשיא שלנו".
מי שממש לא הסכים עם כך שמכבי הבטיחה את הזכייה באליפות היה כמובן איביץ'. "רק מי שלא מבין בכדורגל יכול להגיד ש-12 הפרש, שמונה מחזורים לסיום, מבטיח אליפות. המטרה שלנו לנצח כל משחק".