3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב, שרון ניסנוב ומשה חוגג
ברק אברמוב, שרון ניסנוב ומשה חוגג
יד אחת. ברק אברמוב, שרון ניסנוב ומשה חוגג
(צילום: ראובן שוורץ, עוז מועלם ואורן אהרוני)
בעלי הקבוצות הגדולות בכדורגל הישראלי יציבו אולטימטום בישיבת דירקטוריון המינהלת שתתכנס היום (שני) בצהריים כי במידה שהקהל לא ישוב למגרשים בעונה הבאה, הם לא יפתחו את העונה.
מדובר בקואליציה, בעיקר בין המועדונים הגדולים, כשהליגה, שאמורה להיפתח בשלהי אוגוסט או תחילת ספטמבר, לא תצא לדרך במידה שהאוהדים לא ישובו ליציעים. כרגע נראה שזו המציאות המסתמנת, אלא אם כן יושג הסדר של רשת ביטחון מול משרד האוצר.
3 צפייה בגלריה
משה חוגג בית"ר ירושלים
משה חוגג בית"ר ירושלים
הבעלים מצפים לרשת ביטחון ממשרד האוצר. חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
בישיבה מתכוונים בעלי הקבוצות, כשלמשל משה חוגג החליט להגיע לישיבת דירקטוריון המינהלת ולא הנציג שלו מוני ברוש על מנת להמחיש את הקואליציה של הקבוצות הגדולות, גם לבקר את התנהלות יו"ר המינהלת, ארז כלפון מול משרד האוצר.
אחרי שכלפון קיבל מחמאות על המאבק המוצלח שלו לחידוש הליגות המקצועניות, כרגע ישנה ביקורת על תוצאת המגעים מול משרד האוצר. ההערכה הקודרת היא כי יינתנו סכומים זניחים ממשרד האוצר שלא יאפשרו את פתיחת העונה הבאה. כלפון בכל מקרה ממשיך לנסות למצות את המגעים מול האוצר.
אחת האופציות שהועלו היה משחק חדש של הטוטו, המאפשר הימורים תוך כדי המשחקים, כשהסכום שייכנס בזכותו הוא מיליארד שקל לעשר שנים, מה שעשוי לאפשר את פתיחת הליגה בעונה הבאה.
ישיבת המינהלת צפויה להיות מתוחה במיוחד, מעבר להיבטים הכלכליים, בשל פרשת המינוי המבוטל, כשאבי לוזון צפוי לדרוש את הדחתו של כלפון מתפקידו בשל כך.
הסערה פרצה כאשר יו"ר ההתאחדות אורן חסון הופתע לקבל פנייה רשמית מאופ"א, המבקשת את אישורו למנות את מורן מאירי, היועץ המשפטי של מכבי ת"א וחבר הנהלת ההתאחדות, לתפקיד היוקרתי בבית הדין העליון של הארגון.
3 צפייה בגלריה
אבי לוזון וארז כלפון
אבי לוזון וארז כלפון
לוזון ידרוש את הדחתו של כלפון
(צילום: עוז מועלם)
לפי המכתב, ההמלצה על מאירי הגיעה מארגון מינהלות הליגות האירופיות (EL). מתברר כי ה-EL, שמקבל הקצאה של דיין אחד מבין תריסר הדיינים בבית הדין העליון של אופ"א, ביקש מהליגות השונות המלצות על דיינים. יו"ר מינהלת הליגה הישראלית ארז כלפון בחר להציע את עו"ד מאירי.
לטענת גורמים בהתאחדות, הדבר נעשה ללא הליך מסודר לבחירת הנציג הישראלי מבין היועצים המשפטיים במועדונים בארץ, ומבלי לעדכן את ההתאחדות עצמה. עם זאת, אופ"א מחויבת לפנות להתאחדות על מנת לקבל את אישורה למהלך, מאחר שמדובר בגוף הרגולטורי הרשמי של הכדורגל הישראלי.
אלא שחסון, שהופתע מהמהלך שנעשה לטענתו מאחורי גבו, החליט להטיל וטו על המינוי ולא לאשרו. גם חברי מינהלת בכירים זועמים על הפרשה בטענה כי לא היה פה מנהל תקין, אלא התנהלות במחשכים.