"ההחלטה שלי להפוך לאישה היא קודם כל החלטה אמיצה, ללכת עם משהו שהתבשל אצלי תקופה ארוכה עד הסוף", אומרת ספיר ברמן (28). "כבר בגיל צעיר הרגשתי שזה מה שאני רוצה, ידעתי שזה יקרה, הייתי מתלבשת בבגדים של אמא שלי. בשנה האחרונה עברתי תהליך פנימי ארוך שגרם לי להגיע למהלך כשאני הכי שלמה והכי בטוחה".
בשיחות סגורות שניהלה ביממה האחרונה עידכנה ברמן את האנשים הקרובים ביותר אליה בהחלטתה לעבור הליך להתאמה מגדרית. מחר (שלישי, 12:00) היא תקיים מסיבת עיתונאים בה תודיע באופן רשמי על החלטתה.
2 צפייה בגלריה
שגיא ברמן
שגיא ברמן
"עברתי תהליך פנימי ארוך שגרם לי להגיע למהלך". ספיר ברמן
(צילום: אורן אהרוני)
לפני מספר שבועות, בעיצומם של מבדקים לשופטים של ליגת העל, הבחינו אנשי איגוד השופטים בשינוי שניכר בברמן, שנחשבת לשופטת מוכשרת, בעלת כושר גופני מצוין ובעלת מסת שריר גבוהה. היא נראתה מכונסת בעצמה ורזה משמעותית. באיגוד השופטים היו משוכנעים כי מדובר במשבר שנובע מפרידה של ספיר (אז עוד שגיא) מבת-זוגו לחיים בתשע השנים האחרונות.
"הייתה לה חברה צמודה בתשע השנים האחרונות. הם נפרדו, היינו משוכנעים שעל הרקע הזה היא עוברת משבר", הסבירו חבריו.
עד מהרה החלה ברמן להגיע לאימונים עם לק על הציפורניים, ובשלב מאוחר יותר עם סיכות ועגילים. בשבועות האחרונים שיתפה את האיגוד במתרחש. "סיפרתי להורים שלי על ההחלטה לבצע את השינוי, והם קיבלו את זה בחום ובתמיכה גדולה", סיפרה בשיחה שנערכה באיגוד השופטים, והוסיפה כי ביקשה מחבריה להתחיל לפנות אליה בלשון נקבה. לדבריה, המטרה היא לסיים את ההליך בתוך שלוש שנים.
"הבהרנו לברמן כי נתמוך ונלווה אותה בכל החלטה שתבחר. אנחנו מבינים את הרגישות ונעשה הכל כדי שתמשיך לשפוט אצלנו. אצלנו אין כל הסתייגות מגדרית, אלא עמידה בסטנדרטים מקצועיים", אמרו באיגוד השופטים.
2 צפייה בגלריה
שגיא ברמן
שגיא ברמן
ברמן בסוף השבוע כשופטת רביעית
(צילום: אורן אהרוני)
לברמן הוצמד פסיכולוג מטעם איגוד השופטים, רועי סמואל, שמלווה אותה כבר מספר שבועות. סמואל עובד עם ברמן על תגובות אפשריות של אוהדים. נבדק גם נושא נטילת ההורמונים שעשויים לשפר ביצועים ולהיחשב כחומרים אסורים על ידי אופ"א. נקבע כי אין כל מניעה מלקיחת חומרים אלו במקרים שכאלה, אולם בסופו של דבר ספיר תימדד על פי הקריטריונים הביצועיים בשאלת הקרדיט בשיפוט בליגה הבכירה.
"ספיר תימדד על פי הקריטריונים המקצועיים נטו. אם היא תעמוד בהם, היא תהיה חלק מהסגל", הסבירו גורמים מקצועיים, שסיפרו על ירידה בביצועים שלה לאחרונה.
כרגע ספיר נכנסת אחרונה למקלחות בחדרי השופטים באצטדיונים, כשבעונה הבאה כבר יוקצה לה חדר משל עצמה במשחקים. היא כבר עודכנה כי תהיה חלק מסגל הנשים בעונה הבאה, כולל השתלמויות, כנסים וכל מה שקשור לסגל השופטות בישראל. "המטרה שלי היא להמשיך להיות שופטת בליגת-העל", סיפרה בשיחות סגורות. "אני לא מתכוונת לוותר על החלום שלי לרגע ומשוכנעת שאעמוד בדרישות המקצועיות הנדרשות. אני משוכנעת שהקהל הישראלי יקבל את זה כמו שצריך. הכי חשוב שאני שלמה עם עצמי במאה אחוז, אז לא כזה משנה לי איך יגיבו כלפיי במגרשים".