ראובן עטר או שלומי דורה? הערב אחד מהמאמנים יירד לליגה א'. הפועל עפולה ובני לוד, שסיימו במקומות 14 ו-15 בליגה לאומית, ישחקו הערב ביניהן באצטדיון ר"ג (שלישי, 20:00) בקרב ראש בראש. המנצחת תפגוש בעוד חמישה ימים את הפועל מרמורק ואחת מהן תזכה בכרטיס ללאומית.
תזכורת: הליגה הלאומית נקטעה בגלל הקורונה לאחר ששחקן של בני לוד ואחר כך גם של עפולה נדבקו בנגיף. לבני לוד נותרו שני משחקים מול הפועל אום אל פאחם והפועל פ"ת ולאחר דיונים מתישים הם בוטלו, וההתאחדות לכדורגל החליטה על קיום משחק ביניהן שיכריע. אם לא יהיה הערב הכרעה בתום 90 דקות, תהיה הארכה ובמידת הצורך שתי הקבוצות יילכו לדו-קרב פנדלים.
4 צפייה בגלריה
ירשום ירידה? ראובן עטר
ירשום ירידה? ראובן עטר
ירשום ירידה? ראובן עטר
(צילום: אבי רוקח)
4 צפייה בגלריה
שלומי דורה
שלומי דורה
שלומי דורה
(צילום: ראובן שוורץ)
אם נשים את הקבוצות זו מול זו, אז אפשר להגיד שהפועל עפולה במצב טוב יותר. הקבוצה של שלומי דורה ניצחה ארבעה משחקים ברציפות, זו של ראובן עטר לא שיחקה את שני המחזורים האחרונים וקודם לכן הפסידה 4:2 לאחי נצרת וסיימה בתיקו (1:1) מול הפועל אשקלון.
בקבוצה מהעמק תולים תקוות בסקורר דודו ביטון (9 שערים) ובערן לוי הוותיק, שני שחקנים עם פונטנציאל לליגת על. "זה משחק של עונה שלמה וזה לא קלישאה", אמר ביטון. "שתי הקבוצות במצב לא אידיאלי, בקושי התאמנו ושהינו בבידוד. אבל צריך לשים הכל בצד ולהתרכז במשחק. אין תירוצים".
4 צפייה בגלריה
דודו ביטון
דודו ביטון
דודו ביטון
(צילום: אלעד גרשגורן)
ביטון נזכר ברגע ששינה את הכל: "המשחק מול אשקלון (4:5), בו פיגרנו 4:2, נתן לנו פוש ואפשר להגיד שאם נישאר זה יהיה בעיקר בזכות הניצחון הזה. אחרי שהיינו כבר עם רגל וחצי בליגה א' קיבלנו את הביטחון והאמונה חזרה. מאז אנחנו עם 4 ניצחונות ברציפות. אפשר להגיד שהפגרה פגעה בעיקר בנו כי היינו בתנופה. אבל נשים בצד את התלונות ונתמקד באיך לנצח את בני לוד אחרת נרד ליגה, ואנחנו לא רוצים שזה יקרה לנו. אנחנו מבינים את גודל האחריות וחשיבות המשחק".
מבחינה אישית ביטון מקווה לתת את התפוקה מלפני הפגרה. בשלושה משחקים הוא כבש חמישה שערים: שלושה מול אשקלון, אחד מול הפועל פ"ת (1:4) ואחד נוסף מול נוף הגליל (1:2). אבל ביטון לא רוצה להתרכז בעצמו ובעיקר מחמיא לחברים שלו: "זה בזכות כל הקבוצה ואם נישאר בליגה זה לא אני, זה כולם".
כשאומרים שביטון (וערן לוי) יכולים לרדת לליגה א' זה נשמע הזוי. אתה לא חש פספוס? "קודם כל אני מקווה שזה לא יקרה. אפשר להגיד שכן, השנים האחרונות היו קצת פספוס. זה בעיקר בגלל פציעות שהיו לי. שיחקתי בקבוצות גדולות וגם באירופה. אני מקווה שזה מאחוריי. אבל אני לא מסתכל על עצמי אלא על המשימה שהיא להישאר בלאומית. כדי שזה יקרה, צריך לנצח קודם כל את בני לוד".

"באים למלחמה"

בצד של בני לוד יש את בן בן יאיר שכבש גם הוא 9 שערים (והוסיף 4 בישולים), והרבה בזכותו יש לקבוצתו סיכוי לסיים את העונה הלא פשוטה הזו באווירה שמחה.
"יש אווירה של טירוף. זה משחק על עונה שלמה", אמר בן יאיר. "הפועל עפולה מגיעה עם ארבעה ניצחונות ברציפות, אבל היא שיחקה מול קבוצות שאין להם על מה לשחק. אבל זה משחק אחד שלא קשור לשום דבר. זה משחק שחייבים לנצח אותו".
4 צפייה בגלריה
לוד חוגגת עם בן יאיר
לוד חוגגת עם בן יאיר
לוד חוגגת עם בן יאיר
(צילום: עוז מועלם)
"מבחינתנו מדובר בשני גמרים שאנחנו צריכים לעבור: מול עפולה ואם ננצח גם מול מרמורק שהיא קבוצה מצוינת. אם מפסידים אנחנו יורדים ליגה, אבל יש לנו בראש רק ניצחון. ראובן עטר הכין אותנו בצורה הכי טובה. אנחנו באים הערב למלחמה".
במועדון יש כעס על ההחלטה לקיים את המשחק במתכונת הזאת. "כל מה שיש לנו להגיד נגיד אחרי המשחקים. כולם כועסים, זה לא הגיוני. אבל נשים בצד את התלונות ונתרכז רק במשחק מול עפולה שקודם כל חייבים לעבור אותו. אחר כך נחשוב על הפועל מרמורק. זה לא יהיה קל אבל יש אמונה שנעשה את זה".
בני לוד תחסר את ציון צמח הפצוע, מה שמהווה אבידה די קשה.