מאמן מכבי תל אביב בשנתיים האחרונות ולדימיר איביץ' יעזוב את המועדון בסיום העונה לאחר שהסתיימה האופציה ההדדית לחידוש החוזה לעונה שלישית.
איביץ' זכה עם הצהובים באליפות בעונה שעברה, הראשונה שלו במועדון וקרוב להבטחת התואר בפעם השנייה ברציפות, כשהצהובים עם יתרון של 12 נקודות בפסגה, כשנותרו שבעה מחזורים לסיום הפלייאוף העליון.
2 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
שליטה אבסולוטית בליגה, כישלון באירופה ובגביע. ולדימיר איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
למעשה החוזה של הסרבי הסתיים כבר ב-31 במאי על הנייר, אך הוא סיכם על הישארותו עד לסיום העונה. לשני הצדדים הייתה אופציה להאריך את ההתקשרות לעונה נוספת, אך אף אחד מהם לא ניצל אותה.
כבר לפני כחודש שחקנים במכבי ת"א טענו שאיביץ' החליט על עזיבה והיום (שלישי) העניין הפך לסופי. למעשה מאמן האלופה רצה שידרוג משמעותי בשכרו, אך עקב משבר הקורונה, שגרם להפסדים גדולים בכל הקבוצות, במכבי לא היו מוכנים להציע לו את הסכום שרצה.
דיווחים בסרביה בחודש האחרון טענו שלמאמן יש כבר הצעות בבלגיה וטורקיה - ונראה שזה הכיוון שלו. ביוון דיווחו לפני מספר ימים שמי שמועמד להחליפו בקריית שלום הוא וליקו פאונוביץ' (42), שאימן בארבע העונות האחרונות בשיקגו פייר מה-MLS. ברק בכר, שפוטר מהפועל באר שבע במהלך העונה, מועמד, אך העדיפות כרגע היא למאמן זר.
2 צפייה בגלריה
וליקו פאונוביץ' על הקווים
וליקו פאונוביץ' על הקווים
יגיע לישראל? וליקו פאונוביץ'
(צילום: AP)
למרות השליטה המוחלטת של איביץ' וקבוצתו בליגה, דווקא בגביע העסק היה שונה לחלוטין. בעונה שעברה הודחו הצהובים בחצי הגמר אחרי הפסד 1:0 לבני יהודה, שגם זכתה בגביע. והעונה, במהלך שזיכה את הסרבי בביקורת רבה, הוא עלה בהרכב משני למפגש מול הפועל אום אל פאחם בסיבוב ח', והקבוצה מהלאומית הדהימה את מכבי עם 2:3 ענק.
גם באירופה איביץ' כשל לעמוד במטרות ולא הצליח להוביל את המועדון לשלב הבתים של הליגה האירופית או ליגת האלופות, כשבחודש אוגוסט הקבוצה נכנעה לסודובה הליטאית.