התפרצות אדירה של שמחה הייתה בהפועל באר שבע אמש (ד') לאחר הניצחון בחצי גמר גביע המדינה על בני יהודה 5:6 בתום דו קרב בעיטות הכרעה מ-11 מטרים לאחר 1:1 בתום 120 דקות. לראשונה מאז מאי 2015 תגיע הקבוצה למעמד הגמר, 23 שנים לאחר הזכייה בגביע היחיד בתולדותיה.
השחקנים רקדו ושרו, כשגם במערכת הכריזה באצטדיון הושמעו שירים של אוהדי הקבוצה שלא הורשו להיכנס למשחק. המנכ"ל אסי רחמים התחבק עם חברי ההנהלה ביציע ומיהר לרדת לכר הדשא. את הדרך ההפוכה מהדשא ליציע עשה המאמן יוסי אבוקסיס, שהתחבק ממושכות עם שלושת בנותיו. כשהגיעה הקבוצה חזרה לבאר שבע קיבלו את פני השחקנים עשרות אוהדים עם אבוקות, והשחקנים הודו להם מגג מתחם האימונים.
4 צפייה בגלריה
ז'וסווה חוגג
ז'וסווה חוגג
ז'וסווה חוגג עם ויטור
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש בטירוף
שחקני ב"ש בטירוף
שחקני ב"ש בטירוף
(צילום: אורן אהרוני)
במועדון מקווים שעד גמר הגביע נגד מכבי פתח תקווה ב-13 ביולי בבלומפילד, תתאפשר כניסת קהל למגרשים. גורמים בהתאחדות לכדורגל סיפרו אתמול עוד לפני המשחק שהם עושים מאמצים גדולים כדי למצוא מתווה שיאפשר זאת. כרגע המטרה היא שלפחות 5,000 אוהדים בסך הכל של שתי הקבוצות יוכלו להיכנס לאצטדיון, שמכיל כ-30,000 מושבים.
למרות האופוריה על ההעפלה לגמר, בקרב אוהדי הקבוצה קיימת אכזבה גדולה מהיכולת שהציגו השחקנים מאז חזרה הליגה לפעילות ובעיקר במשחק אתמול, שברובו הייתה באר שבע ביתרון מספרי של שחקן אחד ובהמשך שניים בשל הרחקות של שחקני בני יהודה. לאחר שער היתרון של ז'וסואה מחצית השנייה, הגיעה הקבוצה למספר רב מאוד של מצבי הבקעה אך החלוצים, בן שהר שפתח בהרכב והמחליפים אנטוני וארן וקייס גאנם, רשמו מקבץ החמצות גדולות. לאחר השוויון של הכתומים הקבוצה שוב נראתה רע מאוד ולא הגיעה למצבים, למרות היתרון המספרי המובהק. בכלל מאז חזרה הקבוצה מפגרה היא כבשה בארבעה משחקים שלושה שערים בלבד, שהספיקו לשלוש תוצאות תיקו בליגה ותיקו נוסף לאחר 120 דקות אתמול. אף אחד מהשערים לא הגיע מהחלוצים ונראה שכרגע משחק ההתקפה בקבוצה של אבוקסיס לוקה מאוד בחסר.
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער השדה שבכל זאת נכבש לזכות באר שבע אתמול הגיע בזכות שני השחקנים שחזרו בכושר הטוב ביותר מפגרת הקורונה: המבשל היה ההולנדי אלטון אקולטסה, שגם בישל את השער שכבשה הקבוצה לפני שבוע וחצי נגד בית"ר ירושלים, והכובש היה הקשר הפורטוגלי ז'וסואה שכבש לפני שבוע נגד הפועל חיפה. למעשה כל אחד מהם היה מעורב בשלושת השערים שכבשה הקבוצה מאז החזרה מהפגרה. ז'וסואה, שמבסס את מעמדו ככוכב של באר שבע, רץ לאחר השער לחבק את המאמן. לאחר שבאר שבע ספגה את השוויון בתוספת הזמן של המחצית השנייה, הוא היה עצבני מאוד. במהלך ההפסקה עד הכניסה להארכה הוא בעט בתיק ציוד וחבט בדופן הספסל. גם חברו הפורטוגלי, דויד סימאו, זעם ובעט בבקבוק מים. ז'וסואה גם הספיק להתעמת עם חברו לקבוצה רמזי ספורי, אך בסיום האחרון הניף אותו על כתפיו. לאחר שכבש גם בבעיות ההכרעה מ-11 מטרים הוא סימן תנועת התרסה אל מול הספסל של בני יהודה, אך בסיום, לאחר החגיגות הוא ישב במשך שניות ארוכות ליד שחקן בני יהודה מתן בלטסקה וניסה לנחם אותו.
הבלם מיגל ויטור, שכבש את הפנדל השישי והאחרון של קבוצתו, אמר בסיום: "היו לנו המון הזדמנויות להכריע את המשחק בתשעים דקות ובסוף ספגנו שער שוויון בדקה האחרונה. ככה זה בכדורגל, המשחק נגמר רק אחרי שהכדור האחרון נבעט. לאחר מכן היינו צריכים להפגין מנטליות חזקה. לשמחתי הצלחנו לעשות את זה ואני שמח ששימחנו את האוהדים שלנו. אנחנו יודעים שהרבה מאוד זמן באר שבע לא זכתה בגביע ועכשיו גם נמנע מהאוהדים להגיע למשחקים. לכן אם נזכה בגביע זאת תהיה זכייה מאוד מיוחדת עבורם".
4 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש בטירוף
שחקני ב"ש בטירוף
שחקני ב"ש בטירוף
(צילום: אורן אהרוני)
לגבי הגמר הצפוי אמר הבלם: "בגמר הסיכויים הם חמישים-חמישים, ראינו את חצי הגמר השני. נצטרך להיות מוכנים במאה אחוזים, אבל עד אז יש חודש שלם. נתרכז בליגה בתקווה שבגמר נביא שמחה לכולם".
ההעפלה לגמר גרמה לכך שהעונה של באר שבע תהיה ארוכה מהרגיל ותימשך למעלה משנה שלמה. המשחק הראשון שקיימה הקבוצה העונה היה במסגרת מוקדמות הליגה האירופית נגד לאצ'י האלבנית ב-11 ליולי 2019. המשחק האחרון לעונה, גמר הגביע, יערך שנה ויומיים לאחר מכן, ב-13 ליולי 2020. עד משחק הגמר ינסו בבאר שבע בעיקר לשמור על בריאות השחקנים ויקוו להימנע מהרחקות שיגרמו לכך ששחקנים לא יוכלו לשחק בגמר. בן שהר ספג מכה חזקה בקרסול והמועדון מקווים שלא מדובר בפציעה קשה. בעקבות דלקת גרון, לואי טאהא החל היום טיפול אנטיביוטי וינוח בימים הקרובים.