בני יהודה קיבלה אתמול (שבת) את החותמת הרשמית לסיום דרכה בליגת העל. הכתובת אמנם הייתה על הקיר, אבל בשכונת התקווה רצו להילחם עד הרגע האחרון שהגיע אתמול בהפסד 2:1 למכבי נתניה. הכתומים יכלו לדחות את הקץ ואף הוליכו 0:1, אך תסריט הבלהות מול הפועל חדרה חזר על עצמו והקבוצה ירדה סופית לליגה הלאומית אחרי 6 שנים רצופות בליגת העל.
"לא הצלחנו להרים את הקבוצה", הגיב יוסי אבוקסיס והוסיף: "כשהגעתי היינו במקום האחרון. עשינו את הכל בשביל לצאת משם. בגדול, ספגנו המון שערים, מה שלא מתאים לקבוצת תחתית. היא צריכה להיות הרבה יותר הגנתית. אם ספגנו כל כך הרבה שערים זה מה שמסמל את הירידה, גם אם כבשנו. אני בראש המערכת מקצועית ולא הצלחנו להשאיר את הקבוצה בליגה, אבל אנחנו נחושים להחזיר אותה כבר בשנה הבאה לליגת העל. היו טעויות של כולנו ואנחנו עצובים על הירידה הזאת".
5 צפייה בגלריה
רועי בן שמעון ואלמוג בוזגלו מאוכזבים
רועי בן שמעון ואלמוג בוזגלו מאוכזבים
רועי בן שמעון ואלמוג בוזגלו מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
בני יהודה רשמה עונת בלהות, מלווה בהרבה טעויות. זה התחיל בעזיבתו של אלישע לוי ושחרורו של דור ג'אן ללא תחליף ראוי, המשיך במינוי הקצר והשנוי במחלוקת של ניר ברקוביץ', ולאחר מכן השחקנים שיחקו במשך 12 מחזורים ללא מאמן קבוע ועם כפיר אדרי ויוסי אסייג על הקווים. כשיוסי אבוקסיס חזר לשכונה זה כבר היה מאוחר מדי, שכן הקבוצה כבר הייתה שקועה עמוק מתחת לקו האדום.
כמו כן, המועדון עשה את כל הטעויות האפשרויות. הסגל נבנה בצורה רעה מאוד, הזרים לא הרשימו וגם השחקנים שהוחתמו בחלון ההעברות לא שידרגו את הקבוצה, שהמשיכה לדשדש ולרשום תוצאות מאכזבות.
5 צפייה בגלריה
שחקני בני יהודה מאוכזבים
שחקני בני יהודה מאוכזבים
הכתובת הייתה על הקיר תקופה ארוכה
(צילום: עוז מועלם)
מעבר להחלטות השגויות, בני הציגה על המגרש יכולת מאכזבת ובעיקר חוסר יציבות וחיבור. בשני המשחקים מול בית"ר ירושלים והפועל חדרה, שקדמו למשחק הירידה מול נתניה, היכולת הייתה קטסטרופלית, הקבוצה שידרה לחץ רב והלכה לאיבוד בדקות הסיום.
״במחצית הראשונה היינו צריכים לגמור את המשחק אבל זה הסימפטום של הקבוצה, שאין לה ביטחון", סיכם אבוקסיס. "כמו שקרה לנו בטדי. הובלנו, ומכלום קיבלנו שתי שערים. ומול חדרה בדקה התשעים, ואותו דבר קרה הפעם. יש בקבוצה משהו, שאם קצת לא הולך, כמה דקות לא טובות - אז לא מצליחים להתאושש מזה. האחריות היא עליי. זה סימפטום של קבוצה תחתית, בשנה רעה הכל קורה נגדך וזו שנה ששום דבר לא הולך. הירידה הייתה כבר במשחק בטדי וזה מסמל את כל העונה".
5 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס על הקווים
יוסי אבוקסיס על הקווים
"האחריות עליי". יוסי אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)

הנתונים העגומים והצורך בבניית אמון מחדש

בני יהודה ספגה העונה את מספר השערים הגדול ביותר (45), כאשר נותרו שני מחזורים לסיום. בנוסף, היא כבשה העונה 25 שערים ב-31 משחקים, כשהפועל תל אביב, בני סכנין והפועל כפר סבא כבשו פחות ממנה. בני יהודה גם הוכיחה שהיא גרועה בבית. היא ניצחה רק פעם אחת ב-12 המשחקים האחרונים בבלומפילד, בהם רשמה 8 הפסדים ושלוש תוצאות תיקו.
נתון לא פחות מדאיג הוא שבמשחק ירידת הליגה הקודם ב-2014 הגיעו לדחוף את הקבוצה יותר מ-8,000 אוהדים, לעומת המשחק מול חדרה בו נכחו כ-600 צופים בלבד ואילו אתמול מול נתניה נכחו פחות מ-400. ההנהלה תצטרך כעת לבנות מחדש את האמון מול הקהל.
5 צפייה בגלריה
אוהדי בני יהודה
אוהדי בני יהודה
מעט אוהדים הגיעו בשבועות האחרונים
(צילום: אלעד גרשגורן)
"הכל הלך נגדנו העונה כאילו הייתה עלינו קארמה רעה", אמר אחד השחקנים. "נשבר לי הלב. בני יהודה זה מועדון גדול עם מסורת, וזה מועדון שצריך להיות בליגת העל. לצערי לא ירדנו ליגה אתמול, ירדנו הרבה לפני כן ואני מבקש סליחה מהאוהדים".
בני יהודה תפתח את עונת 21/22 בליגה הלאומית, שם היא שיחקה בפעם האחרונה ב-2014/15, ותקווה להעפיל בחזרה לליגת העל תוך עונה אחת בלבד. כדי לעשות זאת היא תצטרך להמציא את עצמה מחדש, ובעיקר להיבנות בצורה נכונה תוך הסקת מסקנות מהעונה הנוכחית. מאמן כבר יש, שכן יוסי אבוקסיס הצהיר כששב לשכונת התקווה שאם הקבוצה תרד הוא יאמן אותה גם בליגה הלאומית. לעומת זאת בסגל צפויה להתבצע מהפכה.
5 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
צפוי לבצע שינויים. ברק אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)
בני יהודה צפויה להעמיד את התקציב הגדול ביותר בליגה הלאומית ואברמוב צפוי לבצע שינוים. מי שצפויים לעשות את הדרך החוצה הם הזרים יוסיף מוסא ומישל ראנז'ל, שלא הרשימו. השניים, יחד עם זרים נוספים, חתומים על חוזה גם לעונה הבאה ובשכונת התקווה ייחפשו דרך להיפרד מהם. גם מטייה ליוייץ', אחד השחקנים החשובים במועדון, צפוי לעזוב אחרי שאיכזב וסבל מחוסר יציבות. פאטוס בצ'יראי, שחתום רק עד סוף העונה הנוכחית, ייפרד גם הוא מהמועדון.
לבני יהודה נותרו עוד שני משחקים עד לסיום העונה הנוכחית מול הפועל תל אביב והפועל כפר סבא. אבוקסיס צפוי לנצל אותם כדי לבחון את הסגל במטרה להחליט מי ימשיך גם בעונה הבאה בלאומית וייכלל בבסיס לסגל. השוער הצעיר עומר ניראון, עמית זנטי ורועי בן שמעון מחזיקים בחוזים גם לעונה הבאה וצפויים להמשיך גם בלאומית.